Onko 62cm vaatteet liian isoja vastasyntynrrlle? (1kk ikäiselle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Tää on ihan kamalaa lapsia on jo 2kpl mutta edellisestö vauva ajasta 5½v enkä mä enään muista =(

La on kesäkuun puolessa välissä ja aattelin etten kamalasti osta pientä vaatetta 50-56 kun ne jää hetkessä pieneksi eli olenkin ostanut koko kaapin täyteen kokoo 62cm ja just tuossa koossa on kaikki kesävaatteet että mahtaakohan mein masukki kuitenkin hukkua niihin?

56cm mulla on vaan ihan kourallinen vaatetta pari pitkähihaista,pari lyhythihaista ja parit housut ja tais yks mekkokin olla

mutta olin suunnitellut että laitan jo vastasyntyneelle tuota 62cm vaatetta
sieltä löytyy kaikki kesä pukeutumis vaatteet mekot,shortsit,hellehaalarit aivan kaikki mahdolliset helleasut

Riippuu lapsen koosta. Minkä kokoisia edelliset ovat olleet? Mä olen kanssa ostanut enimmäkseen 62 senttisiä, 56 senttisiä oli vain muutama. 50 senttiset ovat meidän isoille lapsille jääneet pieniksi ekan kuukauden jälkeen (paino n. 4 kg, pituutta 53-54 cm)

Meillä on nyt 10kk tyttö ja hälle menee hyvin vielä 68cm ja jotkut 62cm vaatteet, mut hän onkin pikkuruinen. Sitten taas pojalle meni 56cm vaatteet ekan kuukauden. Eli todellakin riippuu lapsen koosta.

[QUOTE="vieras";26041377]Riippuu lapsen koosta. Minkä kokoisia edelliset ovat olleet? Mä olen kanssa ostanut enimmäkseen 62 senttisiä, 56 senttisiä oli vain muutama. 50 senttiset ovat meidän isoille lapsille jääneet pieniksi ekan kuukauden jälkeen (paino n. 4 kg, pituutta 53-54 cm)[/QUOTE]

eka oli 4,1 /52cm ja toka 3,2/49cm
mutta tästä on povattu yli nelikiloista mun raskaus diabeteksen takia.

En tiä pitäskö sit muutama 56cm vaate kuitenkin ostaa lisää.. aatellut tosiaan kun nuo 62cm on kesävaatteita eli lyhythihaista ja shortsia niin ei tarvi kyllä kääriä lahkeita eikä hihoja mut en tiä onko vyötäröltään sit isoja.

Kun ei sit viä oo kokemusta kesä vauvasta toinen on syntynyt marraskuussa ja toinen on maaliskuussa niin on vähän kans että miten puen kesä vauvan ettei nyt ihan saa lämpöhalvausta (toisaalta taas vastasyntyneen iho on herkkä) mutta luultavasti käytän noita lyhythihaisia vaan vaunujen suojassa ja sisällä..automaykoilla ym sit pitkähihanen body (vaikka on autokopassakin se lippa)

Meidän esikoinen, 48 cm olisi hukkunut niihin. Kuopukselle, 54 cm, ne olisivat tuon ikäisenä olleet hyviä.

Riippuu aivan siitä, minkäkokoinen vauva on tulossa. Ja vastasyntyneellä ei kyllä juurikaan käytetä sortseja ja hellemekkoja.

on ne mutta, se vauva kasvaa todella nopeaa muutaman viikon sisään.. joten ei varmaan kauheena kannate niitä 50cm hamstrata..mieluiten hommaisin just vähän isompia. :)

Jos sulla on vain lyhythihaisia bodyja, niin jos ostat muutaman pitkähihaisen 56 senttisen? Voihan tulla kylmä kesä ja lyhythihaisilla ei ole niin paljon käyttöä.

Meillä on tytöllä ihan just 5kk vielä osa 62 vaatteista ihan sopivia. Meillä on vauvat syntyessä olleet 47 cm ja 3,5 kg paikkeilla. Sun kannattaa varmaan ensin kattoa minkäkokoinen vauva tulee ja sit tarpeen vaatiessa ostaa niitä 56 kokosia vaatteita lisää.

Meillä ykkösen kanssa meni ne pienimmät ehkä about pari-kolme viikkoa.
Kakkosen kanssa taas melkein 2-kuiseksi. 62 kokoa käytettiin n. 4-kuiseen saakka :D

Mä tykkäsin ostaa vauvoille aina pieniäkin vaatteita, just tota kokoo 56cm. Nekin oli vähän isoja, muttei niin isoja, et ois tarvinnu rullalle kääriä hihat ja puntit ois roikkuneet missä sattuu. Oletan, et vauvankin oli mukava olla, kun oli semmoset sopivat vaatteet, ei hirmu isot. Käyttöikä näillä pienillä vaatteilla toki oli aika lyhyt, mutta niillä oli myös ihan hyvä jälleenmyyntiarvo (myin kirppiksellä) ja kaikki sain kaupaksi.

Yhteistyössä