Onko 50e kaverille hyvä korvaus hoidosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
kyseessä siis kolmas ja tokaluokkaliset pojat.kaveri ottais ne nyt 5-7pv hoitoon.eli menisivät koulun jälkeen pe heille ja me tultas sunnuntaina puolenpäivän jälkeen kotiin.Ajattelin antaa kaverille 50e.

Onko se ookoo?:)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
kyseessä siis kolmas ja tokaluokkaliset pojat.kaveri ottais ne nyt 5-7pv hoitoon.eli menisivät koulun jälkeen pe heille ja me tultas sunnuntaina puolenpäivän jälkeen kotiin.Ajattelin antaa kaverille 50e.

Ovat siis yötä pari kertaa? Lapset syövät sitten myös, että katso, että saa vähintäänkin ruokarahat myös!

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Ovat siis yötä pari kertaa? Lapset syövät sitten myös, että katso, että saa vähintäänkin ruokarahat myös!

Siis me vietäis meijän pojat heille.eikun ymmärsitkin oikein.Eli tuon lisäksi ruokarahaa myös...mikä olis hyvä summa kokonaisuudessaan?

Minusta aika vähän... Kun ottaa huomioon, että ne sun lapset syökin siellä ja kuluttaa vettä ja sähköä (no noita jälkimmäisiä nyt ei niin lasketa, mut siis tarkoitan sitä, et ne kuluttaa siellä kaikenlaista). Ei jää paljon vaivanpalkkaa. Mut jos 50 e rahana ja jotain muuta kivaa?

Siis me vietäis meijän pojat heille.

juujuu, mutta syöhän ne lapset siellä jotain..

Mutta jos lapset ovat "kaveruksia" keskenään, niin kyllä summa musta voi olla ihan jees. Vie joku suklaarasia vielä päälle niin saavat vielä suunsa makeeksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No mä veisin vähän ruokaa lasten mukana sinne, maitoa, jogurtteja ym. mitä lapset syö yleensä. Plus sitten vähän vaivan palkkaa, eli tuo on ihan sopiva summa :)

Joo näin voisinkin tehdä.Eli ruokakassi ja sitten rahaa.Tää on mun paras kamu joka ottaa pojat.Mä sitten taas teen hänen nuorimmaiselleen kolmen viikon päästä synttäritarjottavat ja pidän ne synttärit myös,eli leikitän jne.he kyllä maksavat tarjottavat tietty:)

Siis me vietäis meijän pojat heille.

juujuu, mutta syöhän ne lapset siellä jotain..

Mutta jos lapset ovat "kaveruksia" keskenään, niin kyllä summa musta voi olla ihan jees. Vie joku suklaarasia vielä päälle niin saavat vielä suunsa makeeksi :)

Juu siis ruokarahaa ajattelin tuon antaa ja ovat tosiaan kaikki kavereita ja tää äiti mun paras kaveri.Mä taidan viedä sen ruokakassin ja sitten antaa tuon rahan vielä.

No mä veisin vähän ruokaa lasten mukana sinne, maitoa, jogurtteja ym. mitä lapset syö yleensä. Plus sitten vähän vaivan palkkaa, eli tuo on ihan sopiva summa :)

Joo näin voisinkin tehdä.Eli ruokakassi ja sitten rahaa.Tää on mun paras kamu joka ottaa pojat.Mä sitten taas teen hänen nuorimmaiselleen kolmen viikon päästä synttäritarjottavat ja pidän ne synttärit myös,eli leikitän jne.he kyllä maksavat tarjottavat tietty:)

Tuota tuota.. eikö sulla ole joku koriste-esinekauppa? Mitä jos laittaisit tuon rahan vaikka johkun kivaan kulhoon tms. lahjapaketin sisään? Meinaan kaveria voi sinänsä vähän nolottaa ottaa mitään rahaa rahana, vaikka sen mielellään ottaiskin.

En tiiä. Mä vaan laittaisin joka tapauksessa jonkin muunkin kivan muiston kaverille kuin raha (tai ruoka). :)

Öh... En kyllä rahaa vailla, jos kaverini lapset tulisivat meille satunnaisesti hoitoon :o Joskus voi olla KIVAA auttaa kaveria ja SAADA tämän lapset vähän pidempään kylään.

Mikä ihme on, että täytyy aina olla tienaamassa rahaa joka asiasta? Jos kaveri hoitaa toisen lapsia joskus, sitten kaveri tekee joskus vastapalveluksen sille toiselle. Tietysti, kukin toimii tyylillään...

Ap:lle sanoisin, että ajatuksena ihan kiva, mutta jos se kaveri ei ole sellainen, joka on ihan oikeasti rahantarpeessa, ehkä olisi kivempi viedä sillä rahalla joku kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Öh... En kyllä rahaa vailla, jos kaverini lapset tulisivat meille satunnaisesti hoitoon :o Joskus voi olla KIVAA auttaa kaveria ja SAADA tämän lapset vähän pidempään kylään.

Mikä ihme on, että täytyy aina olla tienaamassa rahaa joka asiasta? Jos kaveri hoitaa toisen lapsia joskus, sitten kaveri tekee joskus vastapalveluksen sille toiselle. Tietysti, kukin toimii tyylillään...

Ap:lle sanoisin, että ajatuksena ihan kiva, mutta jos se kaveri ei ole sellainen, joka on ihan oikeasti rahantarpeessa, ehkä olisi kivempi viedä sillä rahalla joku kiva juttu.

Mä tiedän että hällä on tiukkaakin ajoittain,on perhepäivähoitaja...ja kyllä ihan mielellään pojat ottaa.Mutta jotenkin tuntuu hassulta jos en anna mitään rahaa..sanoinkin että annan sulle sitten ruokarahaa:)

En tiedä,mut siis jos sun kaveri ottaa sun muksut hoitoon ja se ei siitä oo mitäävailla ja siis haluaa ottaa muksus hoitoon ni voithan sää maksaa ton 50e mut ei sun sinne nyt tarvii mitää lasten ns.omia ruokai lähteä viemään..voithan sää kaveriltas kysyä että haluaisiko se että sää sinne jotai n veisit ja jos ni voit silti vaikka viedä jugurttia tai tollasta mukana.

mun kaveri ei oo IKINÄ mitää pytäny jos mun muksut on heillä yötä olleet.heillä myös on 2 lasta ja ison satsin aina ruokaa tekee.oon tarjonnu rahaa et vähä vaivan palkkaa mut eipä oo huolinu vaikka kuinka oon rahaa tarjonnu.en minä sitä rahaa ala toiselle vänkäämään,ahistaa sellane.ja jos mulle on muksuja tulossa hoitoon ni en minä mitää rahaa kaipaa.niistä lapsista on tas meijä muksuille seuraa se riittää mulle.

Minkä takia kavereille pitää maksaa lapsenhoidosta?
Musta on ihan outoa ajatella, että kaveri, jonka lasta vahdin ja joka vahtii mun lasta, mun pitäs viiä sille rahaa ja ruokaa.
Eikö sen avun voi ottaa vastaan ihan noin vain, ilman mitään palkkaa?

Jos mun kaverit maksaisi mulle lapsenhoidosta, olisin ihan nolona.
Tarkoitushan on silmäistä kakaraa, ja avittaa toista, ei se että saisin rahaa.

No sitten kyllä riittää vähempikin, puolin ja toisin kun tosia tuossa tapauksessa jeesataan :)

Yhteistyössä