Onko 5-vuotias liian pieni uimakouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Jotain harrastusta pojalle pitäisi miettiä ja muuta en keksi kuin ton uimisen mikä kävis hänelle. Katsoin, että paikkakunnan uimahallissa järjestetään uimakoulua ja ryhmä olisi tarkoitettu 5-7-vuotiaille, eli meijän poika vasta täyttää toukokuussa ton 5v. Onkohan liian pieni vielä, mitäs luulette? Ikänsä puolesta siis vois mennä näköjään, mutta miten 5-vuotiaan valmiudet yleensä tuommoseen touhuun ? :ashamed:

mä kyllä vien tuon meiän lokakuussa 5v täyttävän kesällä uimakouluun, kysyin jo ohjaajilta että joko tänä vuonna pääsee kun viime vuonna eivät vielä ottaneet. ollaan kyllä käyty vauvauinnissa kun tyttö oli pieni ja muutenkin uitu paljolti tässä vuosien saatossa

meidän 5v poika kävi uimakoulun just kun täytti 5.oppi tosi hyvin sukeltamaan ja kaikkia muitakin vesitemppuja,ei arastele vettä enää yhtään eikä mitään kellukkeita tarvita enää.uimista pitää vielä reenata mutta itse olen ainakin tyytyväinen tulokseen.

Kyllä mä luulen, että jos vaan poikaa itseänsä kiinnostaa, niin laita vaan. Mä olisin halunnut tuon meiän 4 -vuotiaan myös uimakouluun, mutta tänä keväänä meiän tuppukylässä ei ole ollenkaan pienempien ryhmää.

Me ollaan aina joskus käyty uimassa, mutta ei mitenkään säännöllisesti tai kovin usein. On siis sillä tavalla uus juttu, ei oo koskaan esimerkiks sukeltanut. Mutta ehkä mä uskallan kysellä että joskos voisi osallistua, harmi vaan, että tuolla näkyi olevan vain 9 kertaa. En tiedä miten tuosta uimisesta saisi sitten väännettyä ihan harrastuksen, eli jatkossako sitten mentävä minun kanssa uimaan, eli sellasta muuta järjestettyä toimintaa tuohon harrastukseen ei kaiketi ole? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Me ollaan aina joskus käyty uimassa, mutta ei mitenkään säännöllisesti tai kovin usein. On siis sillä tavalla uus juttu, ei oo koskaan esimerkiks sukeltanut. Mutta ehkä mä uskallan kysellä että joskos voisi osallistua, harmi vaan, että tuolla näkyi olevan vain 9 kertaa. En tiedä miten tuosta uimisesta saisi sitten väännettyä ihan harrastuksen, eli jatkossako sitten mentävä minun kanssa uimaan, eli sellasta muuta järjestettyä toimintaa tuohon harrastukseen ei kaiketi ole? :ashamed:

meillä oli kans 9 kertaa ja ihan passeli.onhan sitten jatouimakoulukin ainakin meillä ja uimaseurat pyörii.

Alkuperäinen kirjoittaja ghb:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

meillä oli kans 9 kertaa ja ihan passeli.onhan sitten jatouimakoulukin ainakin meillä ja uimaseurat pyörii.

Niijuu, ja mä näköjään vähän liian pitkälle suunnittelen, pojastahan se riippuu haluaako sitten jatkaa harrastusta :)

Niistä kouluistahan se alkaa/lähtee, ensin alkeisuimis, sitten alkeisjato, senjälkeen jatkouimis (joka on jo isossa eli siis ei lasten altaassa ja johon uimataitoa pitäisi olla karttunut 15m), siitä sitten alkaa erilaisia vesirallitasoja ja sitten harrasteryhmiä =)
Sitä en tiedä miten teillä on noita kursseja, joissakin paikoissa on kesä-aikanakin hallissa kursseja, niissä usein on esim 3xvko käytäviä juttuja. Meillä ainakin on nyt kurssit käynnissä ja loppuvat just tuonne toukokuun lopulle, siten taas syksyllä alkaa nämä kerta viikossa tunnit =)
Joitakin useampi kerta viikossa kursseja yleensä on ollut.

Jos se ryhmä on tuonikäisille, niin silloin voi hyvin mennä. Täällä on omia ryhmiä pienemmillekin. Ja jotkut osaavat uida jo ennen 5 v, yleensä se viitsii aikuisilta viitseliäisyyttä, ilman harjoitusta ei juuri opi.

Yhteistyössä