onko 3 sektion jälkeen seuraavat sektioita auttomaattisesti?

Mulla on yksi alatiesynnytys ja yksi sektio. Tämä nykyinen raskaus mitä ilmeisemmin päättyy sektioon->Totaali etinen istukka. Mulle on sanottu, että jos kohtu tästä ylipäätään säästyy, niin sektioita on seuraavat synnytystavat, ei muita vaihtoehtoja.

minulle annettiin lupa 2 sektion jälkeen kokeilla alakautta, mutta lapsi kasvoi mahassa liian isoksi eikä mahtunut :/, nyt sit 3 sektiota takana ja kohtu oli ainakin viimeksi kuulemma tosi hyvässä kynnossa sekä arpikudos, ei kiinnikkeitä jne. joten nyt pohdin et jos ois mahollista ni haluaisin kovasti.

minulle annettiin lupa 2 sektion jälkeen kokeilla alakautta, mutta lapsi kasvoi mahassa liian isoksi eikä mahtunut :/, nyt sit 3 sektiota takana ja kohtu oli ainakin viimeksi kuulemma tosi hyvässä kynnossa sekä arpikudos, ei kiinnikkeitä jne. joten nyt pohdin et jos ois mahollista ni haluaisin kovasti.

Ihmettelen suuresti, mikäli joku lääkäri antaisi siihen luvan. Mutta on sitä kummallisempiakin juttuja sattunut :D

:D juu kyllähän se minutkin sitten yllättäisi, toki voin ainakin kokeilla jos kohtu edelleen tarpeeksi vahva loppuraskaudessa,itseni ja lapsen hengellä en lähde leikkimään ja tuskimpa lääkärit sellaiseen edes ryhtyisivät.

Aikaisemmin on ollut sääntö, että kahden sektion jälkeen ehdottomasti seuraavat synnytystavat ovat sektioita. Tämä on ollut suoranainen määräys monissa sairaaloissa. Teoriassa nykyään uskotaan, että tilanne voidaan tarkistaa tapauskohtaisesti, jokaisessa leikkauksessa arven aluetta ja kohdun yleistä kuntoa arvioiden. Käytännössä vain harva lääkäri uskaltaa antaa kahden, saati sitten kolmen sektion jälkeen lupaa synnyttää alakautta, riski kuitenkin kohdun repeämiselle on ilman muuta kasvanut.

Yhteistyössä