Onko 24-vuotias kahden lapsen äiti typerä näky ammattikorkeakoulun opiskelijana?

• Viestiketjun aloittaja tuleva opiskelijako?
  • Ensimmäinen viesti
tuleva opiskelijako?
Mitä mieltä ootte?

Normaalin peruskoulu->lukio->ammattikorkeakoulu -putken sijaan mun elämä meni peruskoulu->työntekoa->aikuislukio itsenäisesti opiskellen + 2 lasta->työntekoa->ensi keväänä hakisin amk:hon. Täytän ensi keväänä siis 24. Ja siis lapsien teko nuorena oli täysin oma valinta, enkä kadu! :)

Ajattelin vain, että onko nykyään outoa nähdä äitejä koulun penkillä? Motivaatiota riittää ja alakin olisi erittäin mieluisa. Taloudellinenkin tilanne opiskelun sallisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva opiskelijako?:
Mitä mieltä ootte?

Normaalin peruskoulu->lukio->ammattikorkeakoulu -putken sijaan mun elämä meni peruskoulu->työntekoa->aikuislukio itsenäisesti opiskellen + 2 lasta->työntekoa->ensi keväänä hakisin amk:hon. Täytän ensi keväänä siis 24. Ja siis lapsien teko nuorena oli täysin oma valinta, enkä kadu! :)

Ajattelin vain, että onko nykyään outoa nähdä äitejä koulun penkillä? Motivaatiota riittää ja alakin olisi erittäin mieluisa. Taloudellinenkin tilanne opiskelun sallisi. :)
Mulla tosi samanlainen "reitti".

Tällä hetkellä siis 26-vuotias toisen vuoden yliopisto-opiskelija. Lapset 8-, 7- ja 2,5-vuotiaat.

Että kuule rohkiasti vaa!

-
Ei sillä ole pätkän vertaa väliä onko sulla lapsia vai ei. Opiskelijatovereita tuskin kiinnostaa suuntaan tai toiseen eli ei ehkä niille kannata tuputtaa lapsijuttuja. Ehkä ystävystyt paremmin muiden vanhempien opiskelijoiden kanssa, koska elämäntilanne ja -kokemus vähän eri kuin 19 vuotiailla.

ap
Ihana kuulla! :) Olisin tavallaan ikäluokkaani viisi vuotta jäljessä valmistumisen suhteen... Mutta eikös se tasoita peliä jos minä voin mennä suoraan työelämään kun muut aikaisemmin valmistuneet jäävät äippälomille ja hoitovapaille?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva opiskelijako?:
Mitä mieltä ootte?

mulla menee linjassa peruskoulu-lukio-töitä-töitä-töitä-lastentulo-töitä-töitä-ja nyt paperit vetämässä aikuiskoulutukseen...
Ja oon 28v =D

että et ole typerä näky, jokainen meistä taaplaa tavallaan =)

Meidän luokalla on useita äitejä ja jopa yksi isoäiti, eikä se kenenkään menoa haittaa. Ryhmätöissä joutuu ehkä miettimään tapaamiset hoitoaikojen mukaan, mutta se nyt on järjestelykysymys. Itse olen 32v äiti ja opiskelen amk:ssa.

En koe olevani naurettava :whistle: Jo pelkästään meidän luokalla (tai ryhmässä) on tällä hetkellä kolme äitiä, minä, yksi 27v ja 41v. Eikä meille kukaan naura :whistle: koko vuosikurssilla meitä äitejä on n.10, eikä todellakaan jäädä mitenkään jälkeen lapsettomille opiskelijoille, pikemminkin päinvastoin :D

ap
Olisin 28-vuotias kun valmistuisin, joten työelämää jäisi vielä kyllästymiseen saakka. Olettaen, että pääsen kouluun. Millaisilla papereilla te ootte päässeet amk:hon? Mulla oli aikuislukion keskiarvo 8,2. Ja kirjoitin neljä ainetta (enkku, hissa, lyhyt matikka ja äikkä) L,E,C,M. Onko mulla kuitenkin kohtalaiset mahdollisuudet päästä sisään? Pääsykokeet taitavat kuitenkin ratkaista pelin, vai?

Ei ole outoa, mun amk-ryhmässä oli, paitsi me 50+- enemmistönä, myös nuoria äitejä, raskaana olevia...

Mun parhaaksi yhteistyökaveriksi osoittautui nuori äiti joka olisi voinut olla tyttäreni, tehtiin yhdessä kaikki ryhmätyöt ja myös opinnäyte. Tavoite meillä oli sama, vähintään nelonen arvosanaksi, viitonen mielellään.

Tämä nainen huikkas mulle vielä kun saatiin tutkintomme "ilmoita jos vielä haet opiskelemaan, mä tulen mukaan".

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihana kuulla! :) Olisin tavallaan ikäluokkaani viisi vuotta jäljessä valmistumisen suhteen... Mutta eikös se tasoita peliä jos minä voin mennä suoraan työelämään kun muut aikaisemmin valmistuneet jäävät äippälomille ja hoitovapaille?
Todellakin! Olet etulyöntiasemassa moniin nähden! :)
T. 32v amk:sta 8 vuotta sitten valmistunut ja 5 viimeistä vuotta kotona lasten kanssa...

Olisin 28-vuotias kun valmistuisin, joten työelämää jäisi vielä kyllästymiseen saakka. Olettaen, että pääsen kouluun. Millaisilla papereilla te ootte päässeet amk:hon? Mulla oli aikuislukion keskiarvo 8,2. Ja kirjoitin neljä ainetta (enkku, hissa, lyhyt matikka ja äikkä) L,E,C,M. Onko mulla kuitenkin kohtalaiset mahdollisuudet päästä sisään? Pääsykokeet taitavat kuitenkin ratkaista pelin, vai?
riippuu mille alalle haet. Kyllä noilla arvosanoilla jo hyvät lähtöpisteet saa mutta pääsykokeissa se soveltuvuus vasta katsotaan.

ope
Hih, eihän sitä äitiyttä kukaan päällepäin näe ja toiseksi, ei niitä kouluja ennenkään ole ulkonäön perusteella suoriteltu. Oikeesti sä olet tosi nuori vielä! Ihana vaihe opiskella ja kun astut työelämään, voit sanoa, että lapset on jo tehty! Ja valmistuva 28-vuotias on myös ihan ok ikäinen. Sulla on kyllä joku ikäkriisi ja samalla huono itsetunto, sillä nuo sun arvosanat on loistavat! Pääseminenhän riippuu ihan alasta, mitä aiot opiskella, mutta sulla on HYVÄT mahdollisuudet päästä lukemaan mitä vaan noilla papereilla!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Hih, eihän sitä äitiyttä kukaan päällepäin näe ja toiseksi, ei niitä kouluja ennenkään ole ulkonäön perusteella suoriteltu. Oikeesti sä olet tosi nuori vielä! Ihana vaihe opiskella ja kun astut työelämään, voit sanoa, että lapset on jo tehty! Ja valmistuva 28-vuotias on myös ihan ok ikäinen. Sulla on kyllä joku ikäkriisi ja samalla huono itsetunto, sillä nuo sun arvosanat on loistavat! Pääseminenhän riippuu ihan alasta, mitä aiot opiskella, mutta sulla on HYVÄT mahdollisuudet päästä lukemaan mitä vaan noilla papereilla!
Sosiaali- ja terveysalaa haluaisin opiskella. :) HAH, ikäkriisi! :D Ei 23-vuotiaalla vielä kuulu olla ikäkriiisiä! :D Mutta täytyy myöntää, olen kyllä aika pelokas tulevan suhteen. :ashamed: Enkä ole edes ujo tai herkkä luonteeltani...

ope
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Sosiaali- ja terveysalaa haluaisin opiskella. :) HAH, ikäkriisi! :D Ei 23-vuotiaalla vielä kuulu olla ikäkriiisiä! :D Mutta täytyy myöntää, olen kyllä aika pelokas tulevan suhteen. :ashamed: Enkä ole edes ujo tai herkkä luonteeltani...
Sinäpä sen sanoit, älä siis huolehdi iästäsi tai lasten lukumäärästä, ne eivät ole este opiskelulle.
Kun olet 45v ja työelämässä, huomaat, että sillä ei ole mitään merkitystä olisitko valmistunut 5 vuotta aiemmin tai myöhemmin. Itseasiassa olet todennäköisesti motivoituneempi opiskelija ja saat opinnoista enemmän irti kuin 19v juuri lukiosta tullut. lapset tuovat mukanaan tiettyä suunnitelmallisuutta elämään ja elämänviisautta, josta on hyötyä mimenomaan tuon alan opinnoissa. Tsemppiä!

Yhteistyössä