Onko 11-vuotias liian nuori seurustelemaan samanikäisen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja lapsi vai nuori?
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kun olin 11, minä seurustelin jo ihan 'kunnolla' ja ensimmäistä kertaa. Seurustelunkohteeni ja minun välissäni oli seitsemän tunnin ajomatka joten puhelimessa olin paljon :D
 
vierailija
No hyi en varmasti sallisi eikä miehenikään!!! Jos lapsi suunnittelisi tuollaista niin sanoisin että ne on aikuisten juttuja. Kun on 18 v niin ehtii. Ei lapsena!
T. 12v LAPSEN äiti
 
Äääääää
Kyselin ihan teidän mielipiteitänne. Jos olisit vaivautunut lukemaan koko ketjun, olisit huomannut etten itse katso asiaa hyvällä. Vaikka ei oma lapsi olekaan kysessä.

Ja osaan kyllä erottaa salaa tykkäämisen tai yhdessä leikkimisen siitä, että "seurustellaan", vaikka se nyt vielä viatonta onkin.

Esittävät olevansa vuosia vanhempia kuin ovat. SE mun mielestä ei ole tervettä eikä johda mihinkään hyvään!
Tämä viesti tulee kyllä 8 vuotta myöhässä mutta tokkopa ae haittaa. Hehän eivät siis esitä vaan ovar kypsyneet mielestään tarpeeksi ja kykeneväy seurustelemaan siinä ei jumalauta ole kysymys esittämisestä ! T : 11 v tyttö (:)
 
vierailija
Ite oon 11 (täytän kesäl 12) ja itellä ollu kaheksan poikaystävää ja melkeinpä kaikki ollu iha vakavii et on pussailtu ja näin. Kyllä mullakin on kaveri joka on 10 ja sillä on ollu poikaystävä päiväkodista asti ja ihan vakavissaan ovat. Eli en nää siinä mitään ongelmaa et mun ikänen seurustelee
 
OonkoLiianNuori??
Oon 11v. Tyttö ja mulla on poikaystävä(11v.). Ollaan jo "pussailtu". Ollaanko liian nuoria?? Ja pitäisikö kertoa vanhemmille?? Mielestäni tämä on aivan normaalia.
 
casleri
No on. Ihan lapsia. Pitäisi vielä täysiään leikkiä barbeilla ym. Mikä ihme hoppu nykysin aikuistua liian aikaisn?
mää en sit tiiä onko kovin montaa sun mielestä "normaalia" lasta joo leikkii jos haluu mut ei kaikki tytöt/pojat leiki koko lapsuuttaan oon 11v poika ja en leiki nykyään enkä oo oikein ikinä leikkiny eikö ihmisten umpinainen ajattelu maailma hyväksy sitä että jotkut ei tykkää leikkiä tai ei haluu ja jotkut on kypsemoiä aikasemmin (ei sa#tan# ku ärsyttää)
 
Tyttöä kosi naapurin poika sormuksen kera heidän ollessa 4 vuotiaita. Tyttö ei myöntynyt kosintaan, mutta olivat kuitenkin hyviä ystäviä. Ovikello soi meillä tiuhaan ja poikaa ravasi vähän väliä. Eka ns. poikaystävä oli tytön ollessa 10v, mutta ei niillä mitään sellaista ollut, poika oli kysyny et ”aletaaks olee” ja tyttö oli että ”joo”. Kuhan kattelivat meillä elokuvia ja hengasivat yhdessä, sitten tyttö ei enää halunnut olla ”tuttöystävä”. Vieläkin ovat onneksi hyviä ystäviä, on hirmu hurmaava ja mukava poika!
Tytöllä on aina ollut kovasti vientiä ja onhan noita ”vävyehdokkaita” istunu meidän sohvalla lukuisia.
Nyt tyttö täyttää 13v eikä ole montaa pusua jakanut vieläkään.❤
 
Ja siis vielä ap:n kyssäriin:
EI! EI todellakaan ole okei, että tuon ikäiset pienet lapset ovat siinä mielessä yhdessä!
 
vierailija
Pahoittelut, mutta tuon ikäiset eivät vielä tiedä kaikkia mausteita muista eivätkä osaa käyttää oikein.
Tällä viittaan siihen, että noin nuori ei tajua hirveän paljon seurustelusta mitään ja tuon ikäisillä siitä voi olla hitusen eri ajatustapa.
Lisäksi liian nuorena aloitettu suhde kaatuu helposti, koska jompikumpi voi jossain kohtaa jo pian alussakin alkaa epäilemään onko todella valmis.
Ja näin ollen taas tulee turhaan sydänsuruja, ja pahoitetaan mielet kun juttu ei mennyt aivan niin kuin olisi toivonut.
Kuitenkin jos tyttärellä alkaa menkat pikkuhiljaa alkamaan elleivät ole jo, niin suosittelen hyvissä ajoissa puhumaan seurustelusta, seksistä ja varsinkin ehkäisystä joka on tärkeä asia suhteessa ja jos seksiä halutaan turvallisesti harrastaa.
Sanot vaikka tyttärellesi, että ajattelet hänen olevan vielä aika nuori ja odottaisi tuon asian kanssa vielä sellaiset pari vuotta jonka jälkeen miettisi uudestaan haluaako sellaista todella tosissaan.
 

Yhteistyössä