Onko 1,5-vuotias mielestäsi liian nuori päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäs
En haluaisi tästä tappeluketjua, mut pikkusen pistää morkkista, kun meitin "vauva" aloittaa hoidon tuon ikäisenä. Monenlaiset mietteet ja pohdinnat, pitäiskö hoitoonviemistä kuitenkin vielä yrittää jollain keinoin siirtää myöhemmälle...

Mikä on "hyvä" ikä aloittaa hoito? Onko sellaista ikää olemassakaan :/

Mulla sama homma. Esikoinen täyttää elokuussa 3v ja kuopus on tuon 1,5v kun alottavat hoidon ens kuussa.. toisaalta on niin älyttömän hyvä olo kun tietää pääsevänsä takas opintojen pariin, mutta toisaalta taas morkkis vaanii.
Ajatellaan aapee näin että parempi 1,5v kuin 9kk :xmas:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä neiti aloitti 1v 4kk iässä ja tosi hyvin on mennyt! Meille oli hyvä ratkaisu ja tyttö tykkää mennä isoveljen kanssa hoitoon. =)
Ovatko samassa ryhmässä isoveljensä kanssa? Minkä ikäiseen asti ollaan pienten ryhmässä?

Ei ole hyvää ikää olemassakaan tuohon.
Minun vauva meni hoitoon (kunnalliseen päiväkotiin :eek: ) kun oli 11kk.

Hienosti ja hyvin siellä lapsella meni :)

Taisi itselläni mennä pidempään tottua siihen, koska lapsi oli siellä reippaana viikon harjoittelun jälkeen. Itsellänikin oli pieni morkkis, mutta kyllä se siitä :hug:

Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta olla kotona niin pitkään, että lapsi muuttaa kotoaan pois, joten sinne vaan :D

Hyvää hoidon aloitusta teille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä neiti aloitti 1v 4kk iässä ja tosi hyvin on mennyt! Meille oli hyvä ratkaisu ja tyttö tykkää mennä isoveljen kanssa hoitoon. =)
Ovatko samassa ryhmässä isoveljensä kanssa? Minkä ikäiseen asti ollaan pienten ryhmässä?
Täällä on pienten ryhmä: alle 2-vuotiaat
Seuraava ryhmä: 2-3-vuotiaat
Ja sitten on isojen ryhmiä, joissa siis 3/4-vuotiaasta eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuska42:
Meidän poika aloitti päiväkotiuransa 1,5-vuotiaana. Mielestäni oli hyvä ikä aloittaa. Olisi tietysti hyvä, että lapsi osaisi kävellä hoidon alkaessa.

tätä mäki ootin, aattelin et neiti lähtis kävelee kesän aikana mut nelivedolla tuo 1v pian 4kk etenee.
*muoks vielä että samaan ryhmään menee isoveljen kanssa

annastiina
Jos olisi mahdollista niin ehdottaisin vielä puolen vuoden kotihoitoa.
Mutta jos olette päätyneet siihen, että perheellenne paras vaihtoehto on se, että lapsi nyt menee hoitoon puolentoista vanhana niin toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Varsinkin jos lapsi jo osaa jotain puhua niin saatte lapselta itseltäänkin jotain tietoa päivän kulusta.

on aivan liian pieni.on sellasta "liukuhihna toimintaa et huh,huh,ja kaiken lisäks kun monta lasta ryhmässä huomioonsa hakee niin kaik ei ehdi syliä yms...saamaan.itse en veisi jos ei ole pakko

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ollaan pienten ryhmässä 4v asti eli meillä poika on 3v 5kk ja tyttö nyt 2v ja ovat edelleen samassa pienten ryhmässä. Poika täyttää maaliskuussa 4v ja siirtyy varmaan ensi syksynä isompien ryhmään. Ovat siis samassa ryhmässä ja se on helpottanut varmasti kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuska42:
Meidän poika aloitti päiväkotiuransa 1,5-vuotiaana. Mielestäni oli hyvä ikä aloittaa. Olisi tietysti hyvä, että lapsi osaisi kävellä hoidon alkaessa.

tätä mäki ootin, aattelin et neiti lähtis kävelee kesän aikana mut nelivedolla tuo 1v pian 4kk etenee.
*muoks vielä että samaan ryhmään menee isoveljen kanssa
Ei minun lapsi kävellyt vielä kun hoitoon meni. Hyvin tuo siellä konttaili muiden kanssa :) Ei se ole mikään ongelma. Eikä silti ulkona ollessa tarvitse sylissä olla tai istua rattaissa.. Voi ulkonakin konttailla kunhan on oikeat varusteet :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
on aivan liian pieni.on sellasta "liukuhihna toimintaa et huh,huh,ja kaiken lisäks kun monta lasta ryhmässä huomioonsa hakee niin kaik ei ehdi syliä yms...saamaan.itse en veisi jos ei ole pakko
Meidän likka on onneksi pienessä ryhmässä hoidossa,välillä saattaa olla jopa ainut hoitolapsi! :D

Gluteus maximus
Teilläpäin taitaa olla eriskummallisia päiväkoteja :headwall:

Päivähoito jos ois jotensakaan laadukasta ja lapsikeskeistä, niin ikä ei ois mikään ongelma. Nyt, kun lapset on siellä säilössä liian isoissa ryhmissä ja liian meluisassa, ja levottomassa ympäristössä, pärjää siellä isompi lapsi paremmin. Mutta meilläkin olleet hoidossa pieninä jo, ja hyvin (kai) se meni, ainakin reippaasti esittivät olevansa.

No ei ne kaikki samaan aikaan ole syliin tulossa. Ja sohvalla mahtuu monta lasta kerralla syliin tarvittaessa.

Mun tarvii laittaa meidän "vauva" hoitoon syyskuun alussa, jollon hällä on ikää 1v2kk. Kyllä se tuntuu suoraan sanottuna ihan hirveeltä kun hän ei osaa vielä kävellä, enkä usko että ehtii oppiakaan (tai no, eihän sitä tiedä). Mutta kun sain opiskelupaikan niin ei voi mitään.

Yhteistyössä