Onki teistä ok, että teidän täysi-ikäinen jälkikasvu, joka asuu siis vanhemmilla

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
viilettää ties missä eikä tule ruoka-aikoihin kotiin? Käy kotona nukkumassa ja lähtee taas kavereille. Oma huone näyttää sikolätiltä.
Onko teistä ok, pitäisikö täysi-ikäisenkin perheenjäsenen olla välillä kotona perheen kanssa, syödä yhdessä, viettää aikaa perheen kanssa, pitää huone siistinä, osallistua kotitöihin jne vai onko ok, että tämä käy kotona lähes vain nukkumassa ja muuten viettää ajan kaverien kanssa kun on täysi-ikäinen ja päättää omista menoistaan yksin?

vierailija
Sehän on vähän miten perheessä sovitaan. Jonkinlainen kompromissi aikuisuuden ja lapsuuden väliltä olisi varmasti hyvä. Niin kauan kuin vanhempien kanssa asuu ei voi elää kuten yksin asuva aikuinen. Samaan aikaan vanhempien on syytä antaa täysi-ikäiselle tilaa olla ja elää.

Minulle ei olisi ok. Oma huone tulee olla edes suht siisti. Ainakin kerran viikossa huolellinen siivous: pölytkin pyyhitään!

Missä välissä tämä sankari tekee normaalit kotityöt!? Jokainen kotona asuva osallistuu ehdottomasti kotitöihin! Ei ne pyykit itseään pese tai ruoka taikaiskusta kävele kaupasta jääkaappiin!

Olisin pettynyt jos lapset eivät haluaisi viettää aikaa mun kanssa ja kertoa päivän kulusta, ja uusimmista juoruista ja draamoista. Lukio kun on yks hiivatin iso draamakerho!😁
Jos elämä on mallillaan: ravinto, uni, liikunta ja koulu/työ, niin, mikäpä vanhempi on täysikäisen menoja estelemään?

Ei muuta kuin palaveri pystyyn ja kirjailemaan aikataulua kotitöistä. Siinä sankarin siivotessa kerkiää sitten samalla mahd. vaihtaa kuulumiset!😏

vierailija
Aikuiset 18, 20 vai 30 vuotias?
Huoneen siisteyttä voi vaatia. Asunnossahan asuu muitakin, joten on ihan luonnollista, että tilat on kunnossa kaikille.
Yhdessä syömistä tms. ei ehkä voi vaatia enää tyyliin 20 ikävuoden jälkeen, mut sitä ennen voi esittää painavan pyynnön. Ja ruokaahan on tarjolla vain ruoka-aikoina. Jos tahtoo kokkailla itse, niin käynee itse kaupassa hakemassa ne ruokatarvikkeet, vaikka vanhemmat maksaiskin.
Näin näkisin...

Yhteistyössä