Onke ketään muita jotka ei ole koskaan flunssassa tai muussa taudissa? (D-vitamiinista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mantelitar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mantelitar

Vieras
Nyt oon ollu jo melkein vuoden ilman flunssaa.
Epäilen että johtuu D-vitamiinilisästä.

Onko kellään muilla näin? Mitä vitamiineja syötte ja paljon D-vitamiinia?
Itse syön 50mg-100mg/pv.

Miksi laitoit linkin 2 vuotta sitten ilmestyneeseen juttuun?
Ja vielä kun omakohtaisesti olen todennut että flunssakierteet on D-vitamiinilla loppuneet.
Jos kyse on lumeilmiöstä niin sitten olkoon niin, flunssaa minulla ei ainakaan ole.

Mullakin on ollu viimeksi flunssa joskus noin vuosi sitten, olin silloin raskaana, eiks vastustuskyky oo silloin heikompi? Vai sepitänkö nyt ihan omiani? :O mutta kuitenkin, nyt oon syöny viime syksystä asti 50mikrogrammaa päivä/joka toinen päivä D-vitamiinia, ja ei oo tänä talvena ollu ollenkaan flunssaa! :)

kai se flunssa tarttuu, jos joku tulee oikein lähelle pärskimään vaikka söisi D-vitamiinia kuinka. Kannattaa sitä silti syödä, kyllä se muuten terveyttä edistää.

100 mikrogrammaa joka päivä, vähintään joka toinen ja flunssat on loppuneet. Olkoon lumetta, mutta kun toimii niin syön.

Ihminen ei ole myöskään toisten kanssa identtinen kone. Jos yhdellä ei toimi, toisella voi hyvinkin toimia. Tiede ei tällaista epäloogisuutta kuitenkaan tunnusta, ennen kuin selvittävät, mikä tämä poikkeustekijä on. Ei se silti tarkoita, ettei voisi olla mahdollista ja totta.

Itselläni ei ole juuri koskaan ollut flunssaa, edes lapsena. Nykyään syön 60 µg D-vitamiinia päivässä, mutta nuorempana en syönyt lainkaan ja olin ihan yhtä terve.

Että eiköhän ole geenien ansiota tämä sairastamattomuus.

meillä töissä jossa on 7henkilöä töissä niin vain 2henkilöä on joka vuosi flunssaisena.
henkilö 1 syö kaikenmailman rautaa,sinkkiä,D:tä ja mitä niitä nyt on
henkilö2 kokolailla sama tapaus mutta tekee vain sisällä konttori hommia kun taas kaikki muut ovat raksoilla.
Jotenkin näiden havaintojen perusteella en oikein usko mitenkään D:n taikaan.

Minä sairastelin flunssaa monta kertaa talvessa ja nyt sitten tänä syksynä aloitin kunnolla ottaa d-vitamiinia ja tuloksena yksi ihan lievä flunssa ennen joulua =) En usko, että on puppupuhetta. Mulla ainakin auttaa. Otan 50-100 mikroa.

50-60mikrog/vrk olen syönyt jo toista vuotta, ja en ole ollut tälle talvea flunssassa ollenkaan, enkä ylipäätään sairaana. Viime keväänä/kesällä sairastin pari flunssaa, mutta olin raskaana, ja noina kertoina tarttui heti kaverin muksuista tuo tauti, kun pärskivät päin näköä.

Just tämän päivän uutisissa oli, ettei terveiden aikuisten d-vitamiinilisästä ole havaittu hyötyä. Kyseessä oli usean tutkimuksen kooste, samantapainen kuin tuo taannoinen, jonka mukaan perhepeti lisää kätkytkuoleman riskiä.

Just tämän päivän uutisissa oli, ettei terveiden aikuisten d-vitamiinilisästä ole havaittu hyötyä. Kyseessä oli usean tutkimuksen kooste, samantapainen kuin tuo taannoinen, jonka mukaan perhepeti lisää kätkytkuoleman riskiä.

Mutta ap puhui flunssasta, ei luunmurtumista.

"Our findings suggest that vitamin D supplementation with or without calcium does not reduce skeletal or non-skeletal outcomes in unselected community-dwelling individuals by more than 15%. Future trials with similar designs are unlikely to alter these conclusions."
The effect of vitamin D supplementation on skeletal, vascular, or cancer outcomes: a trial sequential meta-analysis : The Lancet Diabetes & Endocrinology

Mutta ap puhui flunssasta, ei luunmurtumista.

"Our findings suggest that vitamin D supplementation with or without calcium does not reduce skeletal or non-skeletal outcomes in unselected community-dwelling individuals by more than 15%. Future trials with similar designs are unlikely to alter these conclusions."
The effect of vitamin D supplementation on skeletal, vascular, or cancer outcomes: a trial sequential meta-analysis : The Lancet Diabetes & Endocrinology

Mainitaanhan siellä myös tartuntataudit, syövät, vanhusten kuolleisuus ja paljon muuta, kun luet pitemmälle.

Mainitaanhan siellä myös tartuntataudit, syövät, vanhusten kuolleisuus ja paljon muuta, kun luet pitemmälle.

"In view of our findings, there is little justification for prescribing vitamin D supplements to prevent myocardial infarction or ischaemic heart disease, stroke or cerebrovascular disease, cancer, or fractures, or to reduce the risk of death in unselected community-dwelling individuals. Investigators and funding bodies should consider the probable futility of undertaking similar trials of vitamin D to investigate any of these endpoints."

Mistä kohdasta löysit tartuntataudit, varsinkin flunssan kaltaiset?

Helsingin Sanomissa mainitaan nuo kaikki, joten ilmeisesti Hesarin juttu pohjaa Lancetin aiempaan artikkeliin aiheesta. Julkaistiin viime vuoden lopulla.

En aukaissutkaan tuota linkkiä aiemmin, kun arvelin sen liittyvän tuohon uudempaan. Aiempi tutkimus New Yorkissa osoitti toista (en tähän hätään löytänyt), mutta tämä uudempi osottaisi että d-vitamiinista ei olisi hyötyä.

Toisaalta luunmurtumista on tämä vanha tutkimus D-vitamiinilisät ehkäisevät iäkkäiden murtumia jos annos on tarpeeksi suuri :: Terveyskirjasto

[QUOTE="Mie";29513301]Mullakin on ollu viimeksi flunssa joskus noin vuosi sitten, olin silloin raskaana, eiks vastustuskyky oo silloin heikompi? Vai sepitänkö nyt ihan omiani? :O mutta kuitenkin, nyt oon syöny viime syksystä asti 50mikrogrammaa päivä/joka toinen päivä D-vitamiinia, ja ei oo tänä talvena ollu ollenkaan flunssaa! :)[/QUOTE]

Raskaana on vastustuskyky heikompi. Juuri silloin pitäisi syödä reilusti Deetä, MHB ja sinkkiä.

Jos on ollut " jo melkein vuoden ilman flunssaa" voi tuskin vielä sanoa ettei ole koskaan flunssassa.

Ja mulle on ihan tavallista että olen vuoden ja ylikin ilman flunssaa, vatsatauteja en oikeasti sairasta koskaan. Otan d-vitamiinia purkista päivittäin 10 mikrogramaa. Ap:n nauttimat milligramma-annokset kuulostavat älyttömiltä.

mä en oo koskaan flunssassa tai vatsataudissa. mutta se ei johdu mistään purkista syödystä vitamiinista. vaan siitä, että oon karaissut itseni, en pue itseeni eskomoksi ulos mennessä, käyn avannossa, ja syön monipuolista ruokaa. mylskään lapseni eivät sairastele edellä mainitusta syystä

Yhteistyössä