Onhan tässä mistä valita, ikävä vain että ei taida olla sellaista johon itse pääsisin. =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siism että teet töitä esim 4 kuuktutta saamatta palkka alinkaan tekisitkö itse, mieti vähän ne on provisiopalkkoja usin ja jos ei saa myytyä mitään jää ilman palkkaa.
mä käyn töissä että mun elintaso nousee en sikis että mulle tulaa siitä kuluja

Moni työtön joutuu tekee työtä 4-12 kk ilman palkkaa vaikka olisi koulutus. Ei kai kukaan tee töitä jos siitä ei ole taloudellista pakkoa muuta kun työttömät joiden pakko.

Tässä vielä linkki http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=true&rows=&sort=&hakusana=&alueet=rovaniemi&valitutAmmattialat=0&valitutAmmattialat=00&valitutAmmattialat=01&valitutAmmattialat=02&valitutAmmattialat=03&valitutAmmattialat=04&valitutAmmattialat=05&valitutAmmattialat=06&valitutAmmattialat=07&valitutAmmattialat=08&valitutAmmattialat=09&valitutAmmattialat=1&valitutAmmattialat=10&valitutAmmattialat=11&valitutAmmattialat=12&valitutAmmattialat=13&valitutAmmattialat=14&valitutAmmattialat=15&valitutAmmattialat=16&valitutAmmattialat=17&valitutAmmattialat=18&valitutAmmattialat=19&valitutAmmattialat=2&valitutAmmattialat=20&valitutAmmattialat=21&valitutAmmattialat=22&valitutAmmattialat=23&valitutAmmattialat=24&valitutAmmattialat=25&valitutAmmattialat=26&valitutAmmattialat=27&valitutAmmattialat=29&valitutAmmattialat=3&valitutAmmattialat=30&valitutAmmattialat=31&valitutAmmattialat=32&valitutAmmattialat=33&valitutAmmattialat=34&valitutAmmattialat=39&valitutAmmattialat=4&valitutAmmattialat=40&valitutAmmattialat=41&valitutAmmattialat=42&valitutAmmattialat=43&valitutAmmattialat=44&valitutAmmattialat=49&valitutAmmattialat=5&valitutAmmattialat=50&valitutAmmattialat=51&valitutAmmattialat=52&valitutAmmattialat=53&valitutAmmattialat=54&valitutAmmattialat=55&valitutAmmattialat=56&valitutAmmattialat=57&valitutAmmattialat=59&valitutAmmattialat=6&valitutAmmattialat=60&valitutAmmattialat=61&valitutAmmattialat=62&valitutAmmattialat=63&valitutAmmattialat=64&valitutAmmattialat=7&valitutAmmattialat=70&valitutAmmattialat=71&valitutAmmattialat=72&valitutAmmattialat=73&valitutAmmattialat=74&valitutAmmattialat=75&valitutAmmattialat=76&valitutAmmattialat=77&valitutAmmattialat=78&valitutAmmattialat=8&valitutAmmattialat=80&valitutAmmattialat=81&valitutAmmattialat=82&valitutAmmattialat=83&valitutAmmattialat=84&valitutAmmattialat=85&valitutAmmattialat=86&valitutAmmattialat=87&valitutAmmattialat=88&valitutAmmattialat=89&valitutAmmattialat=9&valitutAmmattialat=90&valitutAmmattialat=91&valitutAmmattialat=92&valitutAmmattialat=93&valitutAmmattialat=94&valitutAmmattialat=95&valitutAmmattialat=96&valitutAmmattialat=97&valitutAmmattialat=99&ilmoitettuPvm=1&tyonKestot=12&tyonKestot=13&tyonKestot=14&tyonKestot=15&tyonTyypit=22&tyoajat=31&tyoajat=34&vuokrapaikka=---

[QUOTE="Höps";28579500]Moni työtön joutuu tekee työtä 4-12 kk ilman palkkaa vaikka olisi koulutus. Ei kai kukaan tee töitä jos siitä ei ole taloudellista pakkoa muuta kun työttömät joiden pakko.[/QUOTE]

si menen puhelinmyyjäksi enkä sa palkka akoska en ole trpeeksi myhyvä. silti mun pitäis jopllakin maksaa vuokrat ym, miten kuvittelet sen onnistuvan?

si menen puhelinmyyjäksi enkä sa palkka akoska en ole trpeeksi myhyvä. silti mun pitäis jopllakin maksaa vuokrat ym, miten kuvittelet sen onnistuvan?

No kai sen työttömänkin pitää kulunsa hoitaa tavalla tai toisella on se duuni 10 tuntia kuussa tai ei duunia lainkaan. Sulla on samanlainen asenneongelma kuten oli jo ennen sun koulutusta. Ei tuo koulustus muuttanut kun sun asennetta huonompaan suuntaan ja nyt ei kelpaa mikään. Missä siellä hornassa nyt olisi töitä sen enempää kun oli ennenkään. Voin sanoa ettei ole varsinkaan kun sulla ei ole alalta muutaman vuoden työkokemusta. Mitä sä odotit?

Jos tulot on pienet, niin sitte voi hakia lisäksi työttömyysetuutta. Niin mä oon ainaki tehny ja saanu palkan lisäksi työmarkkinatukea.

Jos tulot on pienet, niin sitte voi hakia lisäksi työttömyysetuutta. Niin mä oon ainaki tehny ja saanu palkan lisäksi työmarkkinatukea.

Luuletko et rollo ryhtyy moiseen :D Sille kelpaa vaan vähintään 2500 euron duuni johon ei ole edes työkokemusta lainkaan. Luulee että joku TE-toimiston kustantama koulutus tuo maineen ja mammonan ilman mitään työkokemuksia edes muutamalta vuodelta. Sääli rolloa.

Mä sanon tän nyt ihan nätisti. Kuule, toimistohommissa pitää yleensä osata kirjoittaa sujuvasti ja oikein. Sulle sopii siis jokin toisenlainen työ. Miten ois siivous? Lehdenjakaja? Myyntityö esim. kaupassa? Mä en tiedä miksi juuri merkonomiksi opiskelit kun ne hommat ei taida ihan olla sua varten.

Ootko koskaan kuullu piilotyöpaikoista tai että itse laittaisit kengät jalkaan ja kävisit kyselemässä niitä töitä ?!? Kai siellä Rovaniemellä kauppoja on, esim. Siwa, CM ja/tai Prisma? Vai koetko olevasi liian ylikoulutettu niihin?

Kyllä se on tosiasia ettei noilta työkkärin listoilta kunnon työtä kyllä löydy, mistä maksettaisiin vielä kunnon palkkaa. Työnhaku vaatii oma-aloitteellisuutta, kunnon cv:n tekemistä, ja jollei omaa hyviä puheenlahjoja, niin ei muuta kuin harjoittelemaan vaikkapa kaverinsa kanssa sitä itsensä myymistä työnantajalla!!
Netissä jos katselet tiettyjen yritysten sivuja, niin siellä lukee yleensä ei tarvetta tällä hetkellä jne, todellisuus on kuitenkin toinen monessakin paikassa!

Viimeksi muokattu:
en edes kysynyt , kun niillä oli jo kolmen viimeisen viikon aikana kovin vähän töitä, siellä ei tarvita kuin yksi työntekijä ja koko paikka on kiinni heinäkuussa ja toimistotyöntekijä pitää lomansa samaan aikaan.

Muistaksni nissä monissa tyäpaikoissa oli oltava SUJUVA englanninkielen taito,. vahinko vaan en osaa englantia niin etä TOIMISTOSSA pärjäisin englamnnin kielellä.

Et kyllä pärjää edes suomen kielellä.

[QUOTE="vieras";28580113]Lukematta muita komentteja: IKINÄ en yrittäjänä palkkaisi Rolloa![/QUOTE]

En minäkään, meidän firma menisi samana päivänä konkurssiin jos Rollolainen tulisi sinne typoilemaan.

Kannattaa myöntää omat rajoitteensa ja olla rehellinen työnhaussa. Tuore tutkinto ja oma vaikeus tuottaa tekstiä tuskin ovat omiaan korkeaan virkaan, mutta entä sitten vaikka laskuttajan homma, olettaen, etteivät numerot sekoa silmissä?

Peruskouluenglannilla selvisin englanninkielisestä lukiosta ja lukion tarjoamalla englannilla akateemisista opinnoista englanniksi. Sama se on kielten kuin muidenkin aineiden kanssa, että koulu voi tarjota vain emmeitä oppimiseen, mutta se sulattaminen on tehtävä ihan itse. Mulla oli mm.kirjeenvaihtokavereita eri maista, luin kirjoja ja lehtiä englanniksi yms. Ei kai kukaan oleta, että ilman omaa panostusta koulun köksä tai käsityö tms.riittää lopuksi elämää niin, että on aineessa sujuva?

[QUOTE="vieras";28580094]Anteeksi, mutta tuo kyllä on melko epätodennäköistä. En tunne yhtäkään ihmistä, jonka unelmatyö olisi löytynyt sillä, että istuu rauhassa odottamassa, että työpaikka ilmestyy työkkärin sivulle.[/QUOTE]

No itselleni melkein näin kävi!
Koskaan ei ollu mollin sivuilla mitään minulle sopivaa, kyselin eri paikoista suoraan mutta ei koskaan mitään. Hakemuksia laitoin sopimattomiinkiin paikkoihin mutta ei. Joten sit vaan istuin ja odotin, kunnes eräänä päivä sivuille ilmestyikin hakuun paikka mitä olin halunnut ja toivonut. Ja sen paikan sain heti! Molemmin puolin ollaan oltu niin tyytyväisiä että jatkoa ja vakinaostamista on luvattu :)

Yhteistyössä