Onhan se kiva että lapset harrastaa.( Purkaus)

  • Viestiketjun aloittaja Veera, Hki
  • Ensimmäinen viesti
Veera, Hki
Pitäis myydä sukkia, joulukortteja ja lehteä. Pitäis leipoa myyjäisiin, joulukylään ja showtapahtumaan. Pitäis kerätä arpajaisvoittoja myyjäisiin ja pariin muuhun tapahtumaan. Ja olla pöydän takana parissa tapahtumassa. Ja ostaa esiintymisasut. Ja kuskata. Hyvä että viikonpäivät riittää, vapaata viikonloppua ei taida ennen joulua ollakkaaan harrastuksista. Ohhan se kiva että lapset harrastaa.
 
"Sirkkeli"
Mitäs mukulat harrastaa? Luistelua? Mun muksu harrasti partioita, ja jossain vaiheessa kielsin ottamasta niitä stanan joulukalentereita myytäväksi. Hemmetin harva halus ostaa ylihintaista kuvakalenteria, varsinkaan kun urheiluseurat möi kalenteria missä oli voittoja.

Onneksi ratsastuksessa ja tanssissa ei tarvihe mitään myydä. olen mutsi, joka ei halua osallistua lapsen harrastukseen, sehän sitä harrastaa enkä minä.
 
vvvv
[QUOTE="Sirkkeli";29258233]Mitäs mukulat harrastaa? Luistelua? Mun muksu harrasti partioita, ja jossain vaiheessa kielsin ottamasta niitä stanan joulukalentereita myytäväksi. Hemmetin harva halus ostaa ylihintaista kuvakalenteria, varsinkaan kun urheiluseurat möi kalenteria missä oli voittoja.

Onneksi ratsastuksessa ja tanssissa ei tarvihe mitään myydä. olen mutsi, joka ei halua osallistua lapsen harrastukseen, sehän sitä harrastaa enkä minä.[/QUOTE]

Meillä ainakin nuo kalenterit myi lapsi itse ja innoissaan. Ja sai aina myytyä niin monta, että sai palkinnoksi kaulahuivin tms. Aikuisen rooli tuossakin oli olla kannustajana.
 
"wieras"
Mua itseäni lapsena harmitti myyminen. Siis sellaisten jonkun ihan turhien pinssien jne. Siis kuka oikeesti edes sellaisia tarvitsi? Ei kukaan mutta aina niitä annettiin koulussa myyntiin. Myyjäiset oli ihan ok kun niissä myytiin just leipomuksia jne. Itse aion suhtautua kriittisesti mitä annan lapsieni myydä eli just sellasta mitä kukaan ei oikeasti halua niin niitä ei kyllä kaupitella. Laitan sitten sen vaikka rahana mutta en halua samaa nöyryytystä lapsilleni kun turhaa roinaa joutuu kauppaamaan.
 
"Virastorotta"
Onneksi meidän likan harrasteseura on sen verran hyvissä voimissa taloudellisesti, että aikuisia ei tarvita kuin joskus kisoihin talkoohommiin (ja niihinkin vaan jos välttämättä itse haluaa).
 
Meillä ainakin nuo kalenterit myi lapsi itse ja innoissaan. Ja sai aina myytyä niin monta, että sai palkinnoksi kaulahuivin tms. Aikuisen rooli tuossakin oli olla kannustajana.
Kaikkien lapset ei niin helposti osaa alkaa tuputtamaan myytävää kaikille hyvänpäivän tutuille, eikä välimatkat jalan taitettavia.
Mua kanssa vähän häiritsee tuo kaikenlainen vanhempien velvoittaminen lasten harrastuksissa.
 
Ei kai moisiin myyjäisiin ja talkoisiin ole pakko osallistua, kyllä yleensä rahalla selviää ylimääräisestä vaivasta. Sen sijaan on hiukan väärin että muutama perhe osallistuu ja tekee ja toiset hyötyy siivellä eli pääsee turnaus- ja kisamatkoille ja leireille vapaamatkustajina. Yleensä se muutama osallistuva perhe on muutenkin aktiivisia valmentajina, huoltajina, joukkueenjohtajina, rahastonhoitajina, kuskaamassa jne.
 
"harmaa"
Ei kai moisiin myyjäisiin ja talkoisiin ole pakko osallistua, kyllä yleensä rahalla selviää ylimääräisestä vaivasta. Sen sijaan on hiukan väärin että muutama perhe osallistuu ja tekee ja toiset hyötyy siivellä eli pääsee turnaus- ja kisamatkoille ja leireille vapaamatkustajina. Yleensä se muutama osallistuva perhe on muutenkin aktiivisia valmentajina, huoltajina, joukkueenjohtajina, rahastonhoitajina, kuskaamassa jne.
Itsekin aktiivisest lasten harrastusten vapaaehtoistoiminnassa mukana, niin myymässä kuin kaivelemassa arpapalkintoja ym.
Ja en kuulu joukkueenjohtajiin tms huoltoporukoihin ;)
Mutta tämä on aina nostattanut näitä karvoja pystyyn meilläkin, aina löytyy näitä röyhkeitä itsekkäitä siivellä loisijoita jotka tekee tasan yhden pakollisen "vapaaehtois jutun" vaikka jo lajiin lähtiessä olisi painotettu kuinka trkeä niihin on osallistua ja kuinka se on kaikkien etu ja näin jakautuu kaikille tasapuolisemmin nuo hommat.
Pisti vihaksi tässä taannoin kun myimme karkki, jokaisen oli "pakko" ottaa 4 rasiaa ja tietenkin sai enemmänkin myydä jos sai menemään ja siitä sai joukkue rahaa,
no nämä siivellä loisijat myi juuri sen pakollisen.
Oli tuossa alkusyksystä yhden kaupan uudelleen järjestely ja siihen ei "pakotettu" vaan ilmoitettu että tarvitaan sen ja sen verran tekijöitä, nämä "loiset" ei tietenkään osallistunut.
Nyt meillä on näitä sukkia myynnissä, jokaiselle annettiin sen 8 lomaketta että sen vähintään pitää myydä,
tai siis nuo piti toimittaa eilen täytettyinä joukkueenjohtajalle, no mitä loiset, on jo aika yeinen huvituksen aihekin, heiltä tulee tasan 8 pakollista listaa joka listassa tasan yksi tilaus :D
Tulee mieleeni että näinköhän on itse tilanneet itselleen joka lomakkeella sen yhden tuotteen :D
Minullakin oli kyllä yksi lista jossa oli vain yksi tilaus, mutta monissa muissa listoissa oli vähintäänkin kaksi tai enemmänkin.

Meillä on nyt nämä loiset saaneet sen aikaan että aletaan kerämään listoja ja katsomaan ketkä on aktiivisemmin mukana talkoissa ja sen mukaan alkaa ensivuoden alusta laskut tulemaan.
Eli enään siipeilyä ei kannata harrastaa ainakaan tässä lajissa ;)
Ja on meilläkin työt hoidettavana, on meillä muitakin lapsia ja ne käy kouluakin mutta eipä nuo nyt hirveesti aikaa vie ;)
Tai sitten me ollaan jotenkin ylisosiaalisia kun meistä on mukavaa tutustua myös muihin aikuisiin ihmisiin :)
Saa sellaisen kivan ylimääräisen irtioton tavan arjesta kun on jossakin kaupan hyllyjä järjestelemässä tai kaatelemassa kahveja jossakin tapahtumassa :)
 
"Helekkarin Heittomerkki"
[QUOTE="harmaa";29258775]
Meillä on nyt nämä loiset saaneet sen aikaan että aletaan kerämään listoja ja katsomaan ketkä on aktiivisemmin mukana talkoissa ja sen mukaan alkaa ensivuoden alusta laskut tulemaan.
[/QUOTE]

Niin oikeudenmukaista, mutta lain vastaista.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
[QUOTE="Tietämätön";29259320]Voisitko perustella, ihan mielenkiinnosta?[/QUOTE]

Talkootyöstä saatua hyötyä ei saa korvamerkitä työn tekijöille, vaan sen pitää mennä koko joukkuun/seuran tms. hyväksi. Tuossa lainaus asiasta verottajan sivulta:

"Verottomasta talkootyöstä ei ole kyse myöskään silloin, kun rekisteröidyn yleishyödyllisen yhdistyksen nimissä kerätään varoja työn suorittajien omaan käyttöön tai kun työn suorittajat saavat yhdistykseltä sen perustoimintaan kuulumattomia etuja. Työstä saatavan hyödyn on ohjauduttava yhdistyksen sääntöjen tarkoituspykälän mukaiseen toimintaan. Hyöty voidaan kohdistaa tiettyyn toimintaan. Hyöty ei kuitenkaan saa kanavoitua vain työn suorittajien hyödyksi, jos kaikki jäsenet eivät ole osallistuneet työhön. Kun esimerkiksi talkootyöhön osallistuneet urheiluseuran jäsenet eivät joudu maksamaan yhdistykselle harjoitusleiristä maksua, jonka työhön osallistumattomat joutuvat maksamaan, ei kyse ole vastikkeettomasta työstä. Tällainen etu katsotaan saajansa veronalaiseksi tuloksi. Seuran voidaan tällöin katsoa maksaneen talkootyöhön osallistuneelle palkkion, josta seuran on toimitettava ennakonpidätys."
 
Tuo helekkarin heittomerkin viesti on ikävä kyllä ihan totta. Lusmut saa lusmuilla edelleenkin ja heidän lapset pääsee silti mukaan tapahtumiin. Kumma kyllä nää samaiset on sitten niitä jotka valittaa kaikista ylimääräisistä maksuista kuten valmentajapalkkiot, jäsenmaksut, kk-maksut ja turnausmaksut
 
niin ymmärrän
Pitäis myydä sukkia, joulukortteja ja lehteä. Pitäis leipoa myyjäisiin, joulukylään ja showtapahtumaan. Pitäis kerätä arpajaisvoittoja myyjäisiin ja pariin muuhun tapahtumaan. Ja olla pöydän takana parissa tapahtumassa. Ja ostaa esiintymisasut. Ja kuskata. Hyvä että viikonpäivät riittää, vapaata viikonloppua ei taida ennen joulua ollakkaaan harrastuksista. Ohhan se kiva että lapset harrastaa.
Ymmärrän hyvin. Aika tuttua kun on pari lasta joilla yhteensä puoli tusinaa harrastuksia.
Ja mua henkilökohtaisesti tällä hetkellä korpeaa se, että lapsia ohjeistettu ostamaan yhdessä harrastuksessa yli 100 euron edestä tavaraa, selllaista minkä käyttöikä lyhyt koska lapsi kasvaa yli, ja sitä ei ole kertaakaan tarvittu eikä tulla ilmeisesti tarvitsemaan lähiaikoina. Kiva.
 
"Huoh"
Tuo helekkarin heittomerkin viesti on ikävä kyllä ihan totta. Lusmut saa lusmuilla edelleenkin ja heidän lapset pääsee silti mukaan tapahtumiin. Kumma kyllä nää samaiset on sitten niitä jotka valittaa kaikista ylimääräisistä maksuista kuten valmentajapalkkiot, jäsenmaksut, kk-maksut ja turnausmaksut
Jep.
Ja lisäksi joissain harrastuksissa nämä lusmujen lapset saavat vielä etuja, koska katsotaan että heitä pitää sääliä kun vanhemmat eivät yhtä kiinnostuneita.

Tosi kiva niille lapsille, joiden vanhmmeat käyttävät ajan ja rahan tukemiseen ja sitä aikaa ja rahaa luonnollisesti jää vähemmän niille etelänlomille ja kalliille vaatteille ym mitä nämä itsekkäät vanhemmat sitten voivat kustantaa kun käyttävät sitten ajan virkistäytymiseen töistä tai töissäkäymiseen... kiva.
 

Yhteistyössä