Ongelmia ystävän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta ilman ystävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta ilman ystävää

Vieras
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa on nyt alkanut ilmetä ongelmia. Hän arvostelee tyyliäni ja tekemisisäni varsinkin kun on humalassa ja suuttuu usein. Minulla taas ei hänen mielestään ole oikeutta suuttua, koska kun tein niin hän itki koko iltapäivän. Minä en harrasta itkeskelyä, joten mulle tuollainen oli outoa. Hän näkee hirveää vaivaa siitä, että olen kaunis ja hoikka ja tykkään korostaa asiaa. Seksikkäisiin vaatteisiin pukeutuminen on hänelle kuin punainen vaate nykyään, vaikka hän toki itsekin pukeutuu, mutta kun on ylipainoinen. Kun ollaan yhdessä menty kynsihoitoihin ja solariumiin niin kerran jälkeen hän ilmoittaa kuinka typerää hänen mielestään juttu on eikä halua että ME enää mennään niihin. Ei kysy minulta haluanko minä, koska aion kyllä mennä. Ja miesmakuani suorastaan halveksii, koska minua kiehtoo itseäni nuoremmat miehet ja saan heistä helposti seuraa. Salaisuuksistani haluaa tietää kaiken, eikä usko kun sanon, että en halua puhua jostakin asiasta, koska se on minulle liian kipeä, ystävälle kun kuulemma kuuluu kertoa kaikki. Kaiken lisäksi hän osoittaa selkeää mustasukkaisuuttaa jos olen jonkun muun ystäväni seurassa. Olenko minä nyt sitten niin paha ja mitä teen väärin, vai vedätetäänkö mua täysillä?

Kuulostaa kyllä kummalliselta tuo ystäväsi käytös. Jotenkin kuulostaa,että hänellä on huono itsetunto tai jotain ja siksi yrittää sinua "nollata". Ei tunnu olevan ihan aito ystävä.

Minustakin kuulostaa huonolta itsetunnolta. Jos saisitte asian selvitettyä, teistä voisi taas tulla aitoja ja läheisiä ystäviä, mutta se ei ole yksin sinusta kiiinni...

Nyt kun jälkeen päin ajattelen niin hän tavoitteli koko ajan kun ystävyytemme alkoi sitä, että olemme samanlaisia. Näin ei kuitenkaan ole, muttei sellainen minua haittaa, häntä taas ilmeisesti haittaa, koska nyt suree sitä, että on huomannut meidän olevan erilaisia. En voi olla jotain vaan jollekin, koska hän haluaa niin. En edes käyttäydy miesten kanssa noin, miks mun pitäis naispuolisen ystävän kanssa olla symbioosissa? Kellään muulla tällaista ongelmallista ystävää?

[QUOTE="plop";23489962]Minustakin kuulostaa huonolta itsetunnolta. Jos saisitte asian selvitettyä, teistä voisi taas tulla aitoja ja läheisiä ystäviä, mutta se ei ole yksin sinusta kiiinni...[/QUOTE]

Hän hoki aina ystävyytemme alussa kuinka samanlaisia olemme, mikä ei silti pidä paikkaansa. Nyt hän harmittelee kuinka onkin huomannut että olemme erilaisia. Minä en silti tajua miksi mun pitäis olla jotakin jollekin ihmiselle, en tee niin kenenkään miehenkään kanssa. Miksi siis pitäis olla symbioosissa jonkun naispuolisen ystävän kanssa?

Hän on kateellinen sun ulkonäöstä ja omaa huonon itsetunnon, ihan selkeästi. Haluaisi sunkin rupsahtavan. Haluaisi olla samalla viivalla sinun kanssasi, mutta ei usko kykenevänsä siihen. Teidän pitää minun mielestä alkaa nyt hoitaa hänen ongelmaansa, jos olet välittävä ystävä teet sen. Kehut häntä, kannustat hoitamaan itseään, fyysisesti kuin henkisestikin!

Yhteistyössä