ongelmia muillakin 1.v kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läikkä

Vieras
joo elikkäs poika nyt 1v2kk:tta ja illalla nukuttamisesta ei tunnu tulevan mitään.
on väsynyt jo n. 20,30 ja 21.00 sänkyyn, mutta ei ei sitten millään uni tuu.
joko itketään tai kiehnätään, välillä taputetaan ja yritetään nousta.

onko muilla tämmöistä?

itsellä huono omatunto, kun alkaa ajattelemaan että nukuttaako lasta oikeasti, että jos väkisin yrittää nukuttaa, mutta kyllähän sen huomaa kun lasta väsyttää. hieroo silmiä, kitisee.. jne..

ollaan yritetty pidentää puolella tuntia, myös tuntia, mutta aina se sama juttu.

minä äiti taikka lapsen isä viivymme nukuttamassa sellaiset puoli tuntia- 45 minuuttia joka ikinen ilta, ja aina sama juttu.

kuuluuko tämä kehitykseen, ja olisikon joillakin hyviä vinkkejä?

voiskohan olla jo yliväsynyt??meillä nukkumaan meno yhtä tuskaa jos on yliväsynyt(ilmenee just kitisemäl ym ja sängys alkaa semmonen huuto että,mut kestettävä on)yleensä kun meillä nukahdetaa heti ku pullo tyhjä tai ennenki!Ja poika siis 1v5kk

Meillä sama tilanne ollut muutaman päivän eikä ole yliväsynyt. Luulen että testaa kuinka lujaa tota äitiä saa pompotettua. Olen käynyt muutaman kerran antamassa tutin ja kaatanut sänkyyn ja lähtenyt pois. Huuto, tutti lentää, pystyyn, huutoa, olen antanut hetken huutaa ja sama alusta. Sitten olen antanut vielä välillä maitoa pullosta jos on huolinut, muutaman kerran kun on testannut mitä seuraa jää kiltisti nukkumaan, äsken kävin kaatamassa kahteen kertaan ja viimesellä kertaa maito kelpas ja sitten suosiolla jäätiin nukkumaan.

Meillä on yleensä sylissä juotu maito ja jääty kiltisti nukkumaan, nyt pöngertää jo sylissä ja ei huoli maitoa, vastakun viimesellä kertaa.

Meillä 1 v 5 kk ei ole koskaan ollut mikään helppo nukkuja, mutta meillä taas kävi niin että just kun alkoi sujua, niin unentarve alkoi selvästi vähentyä ja iltanukutukset sen takia pitkittyä. EN vain oikein keksi mitä tekisin, sillä isompien sisarusten täytyy kuitenkin päästä yhdeksältä nukkumaan. TÄmä pikkuinen, joka nukkuu tietysti päiväunia, kukkuisi kymmeneen.

POinttini oli siis, että tuossa iässä unentarve vähenee ja hereilläsinnittelyn kyky vastaavasti kasvaa...

Meillä poika on jo turhan väsynyt jos hieroo silmiään ja kitisee.Yliväsyneenä nukahtaminen hankalaa.Sinuna ainakin koittaisin tuota aikaisemmin yöunille menoa,jospa se auttaisi.Et kertonut millainen rytmi teillä muuten on.

Yhdyn edellisiin eli nukahtaminen meilläkin yhtä huutoa, mikäli lapsi (reilu 1v.) on yliväsynyt. Kannattaa siis laittaa ajoissa sänkyyn, meillä ainakin useimmiten toimii paremmin silloin. Kovasti tsemppiä!

Uusimmat

Yhteistyössä