ongelmia hiusten pesussa...

2,5 vuotias poikani pelkää tulla suihkuun hiustenpesu päivänä. Kun otan shampoo pullon käteeni, hän pyrkii karkuun. Ja kun shampoo on hänen hiuksissaan, hän rimpuilee ja aloittaa surkean itkun. Tämä hiusten pesu kammo juontaa juurensa varmasti siitä, kun muutaman kerran suihkussa hänen naamallen on mennyt vettä. Silloin hän menee paniikkiin, ja haukkoo henkeään. Seuraavaksi tulee hysteerinen itku.

Yritän kertoa hänelle, mitä teen ja mitä tapahtuu seuraavaksi, mutta hän ei suostu kuuntelemaan, koska pelkää hiustenpesua. Olen yrittänyt pestä hänen hiuksiaan vaakatasossa, ettei naamalle menisi ollenkaan vettä, mutta ei sekään onnistu rimpuilun vuoksi. Lopulta joudun pakottamaan hänet suihkun alle, ja se pahentaa hänen pelkoaan.

Onko kellään samankaltaisia ongelmia? Tai hyviä vinkkejä mukavaan hiustenpesuun? Uhkailu, kiristys ja lahjonta ei toimi, eikä myöskään hauskat shampoopullot tai vaahtoava shampoo.

Onneksi hiustenpesupäivä on vain kerran viikossa... sillä sekä äiti että lapsi odottavat sitä kammolla. VINKKEJÄ, KOMMENTTEJA!!
 
Kylläpä vaan! Meillä tyttö nyt 1v10kk ja ennen rakasti kylpemistä ja suihkua vaikka joka päivä!
Nyt menee huudon kanssa pesulle kun ei sais laittaa vettä päähän ollenkaan. Istuu siis ammeessa tyytyväisenä niin kauan kun otetaan suihku ja aletaan kastella olkapäitä kun arvaa että tulee kohta päähänkin. Olen yrittänyt että kallista päätä taaksepäin, mutta tyttö ei ymmärrä.
Pakko sitten huudon kanssa kerran viikkoon hiukset pestä!
Mä näin oriflamella sellasen lipan joka laitetaan lapsen päähän ja se estää vettä valumasta silmiin ja kasvoille. Siinä on siis lippa ylöspäin ja kaikki vesi valuu taakse päin. Mä ajattelin hankkia sellasen ja kokeilla josko olis apua. En tiiä olisko niitä muuallakin myynnissä, en oo nähnyt kun oriflamella.... Muuta keinoa en oikein keksi....
 
no tears saippuaa
Meilläkin pojalla tuli yhtäkkiä n. 2 v iässä suihkukammo vaikka aijemmin oli nauttinut vedellä läträämisestä. Sitten keksin "shampooleikin" että äiskä aina laittaa shampoota pojun käsiin ja sitte sanoo vaikka että nyt saippuaa kainaloon, nyt saippuaa tukkaan jne..jne.. Ja pojasta on ihana itse virutella pois vaahtoavaa saippuaa. Ikää on nyt 2v 9kk ja leikki on vieläkin tosi hauska :) Nyt äitikin saa auttaa shampoon pois pesussa.
Shampoota kyllä kuluu.. :LOL:
 

Yhteistyössä