Ongelmia, 2 kk vauva ja imetys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
Muutaman päivän vauva on tuntunut syövän aika vähän, aamupäivisin varsinkin rinnat on ihan kivikovat kun yöt menneet ns. hyvin, eli syö vain kerran tai kaksi, eikä päivisinkään hirveästi ole syönyt. Mutta siis, syö vain pari min jonka jälkeen itkee tai vain vetää itsensä pois ja jää tuijottamaan ja juttelemaan. Välillä itkee jo kun tissiä tarjoaa. Vaippoja kastuu kyllä väh. se 5 päivässä, mutta oikeasti kyllä tuntuu että syö vähemmän kuin ennen, ellei sitten iltaisin ota sitä takaisin.. Iltaisin siis sellaista normaalia, vartin välein ottaa vähän rintaa ja sitten hermostuu.

Tänään ollut tosi vaikeaa, oikeasta rinnasta on syönyt tosi vähän, senkin vain makuuasennossa, vasemmasta välillä vähän pitempään. Vauva on kitissyt melkein koko valveillaoloajan, koko ajan pitäisi kanniskella ympäriinsä.

Pelkään että maito alkaa loppuakin tätä menoa. TÄhän asti ollut täysimetyksellä, ei edes tuttipullosta saanut koskaan. Tutti kelpaa välillä vähäksi aikaa, ei tänään kuitenkaan. Voiko olla korvatulehdusta tai jotain?

Niin ja nuhaa ollut jo pari viikkoa, sekä kakka vihreää kuukauden! Iho hyvä kuitenkin ja aiemmin ei ole kovasti itkenyt. Nlalääkäi sanoi, että tod. näk. loppuu pian itsestään se vihreä kakka, mutta voi käydä uudestaan jos jatkuu.

En nyt osaa tuohon imetysasiaan sanoa muuya kuin että yritä tunkea sitä tissiä vain joka välissä. Mutta tuo kakka kaiketi on ihan normaalia, ainakin meillä oli ekat kuukaudet ihan vihreää.

Eihän sulla vaan ole tiehyttukosta, jos rinnat ovat kovin pakkautuneet? Tai tuleeko maitoa liikaa? Kun imetysväli venyy pitkäksi.
Mä en lähtis maidon loppumista veikkaamaan ja jos yhtään tuntuu siltä että vauva ois kipeä niin käy ihmeessä näytillä, noin pienen kanssa ei mun mielestä mitään turhia käyntejä ole olemassakaan.
Jaksamista!!

[QUOTE="vieras";24906247]Eihän sulla vaan ole tiehyttukosta, jos rinnat ovat kovin pakkautuneet? Tai tuleeko maitoa liikaa? Kun imetysväli venyy pitkäksi.
Mä en lähtis maidon loppumista veikkaamaan ja jos yhtään tuntuu siltä että vauva ois kipeä niin käy ihmeessä näytillä, noin pienen kanssa ei mun mielestä mitään turhia käyntejä ole olemassakaan.
Jaksamista!![/QUOTE]

Kiitos! Joo toi oikea tissi jota pahiten protestoi, suihkuttaa kyllä. Joutuu sitten vähän kakomaan sitä, ja nyt pari päivää pulautellut jopa vähän, sitä ennen ei koskaan!

Taidan soittaa huomenna neuvolaan, jos vielä jatkuu tää meno.

Meillä muuttu just tossa noin 2kk:n kohalla vauvan syöminen tosi radikaalisti. Oli ollu melkeen 24/7 tissillä, siis söi kauan ja tauko tosi lyhyt ja taas syömään. Olin ihan kiinni vauvassa. Sit yhtäkkiä muuttu, rupes syömään 2-4 tunnin välein 5-15 min, ja itku jos tarjosin tissiä. Rupes siis tuleen täyteen nopeemmin. Nyt vauva 4kk, edelleen täysimetyksellä ja hyvin kasvaa. Meillä se vaan muuttu se syöminen. Ja kiukkua aiheutti, ku tarjos tissiä täydelle vauvalle.

Mulla tuli maitoa ekat kuukaudet niin hirveästi että ihan suosiolla pumppasin aina ensin vähän pois, vauva söi paljon paremmin ja rauhallisemmin kun ei joutunut hotkimaan. Toki voi olla kyse jostain muustakin ja soittele ihmeessä niin saat toivottavasti mielenrauhan.:)

Meillä ollu tänään samankuulonen päivä itkujen suhteen 2kk ikäsellä.
Itkee kun näkee jo tissin. Luultavasti johtuu siitä kun on tänään ollu masu pipi. Mutta kun vähän heilutan pyllyn alta niin nappaa kyllä itkun välissä tissistä kiinni ja syö sitten ihan hyvällä onnella sen minkä syö.
Kakkonen kun kyseessä ni ite ei enää mua mitään stressiä vaan toimii niiku aina parhaaksi näkee :)

Yhteistyössä