Ongelmat kropassa synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja vierasomassakehossa
  • Ensimmäinen viesti
vierasomassakehossa
Millaisia oireita synnytyksen jälkeen olet tuntenut kropassa 1kk, 2kk, 6kk synnytyksestä?

omasta synnytyksestä on kulunut aikaa noin 2kk ja jälkitarkastus on vasta muutaman vkon päästä.Synnytys tapahtui kiireellisenä sektiona, koska todettiin ettei edellytyksiä alatiesynnytykseen ole. Itse sektiosta olen parantunut hyvin, mutta olen alkanut kärsiä muista oireista, joita ei ole ollut ennen raskautta koskaan.

ensinnäkin minulla on päivittäisiä ylävatsakipuja, jotka ovat välillä niin pahoja että oksentelen. Kipu heijastuu selkään ja johtaa myös siihen, että alavatsa kipeytyy ja maha menee ripulille.

toiseksi vasen jalkani on ollut synnytyksen jälkeen jatkuvasti puutunut ja kipeä. Kipua on pohkeessa, polvitaipeessa ja jalkapohjassa. Jalka tuntuu väsyneeltä ja raskaalta. Kävely on välillä vaikeaa ja jalat puutuvat ja kihelmöivät helposti (lihaksiin särkee vähäinenkin kävely).

Voiko nämä oireet johtua siitä, että keho palautuu raskaudesta ja synnytyksestä? Vai pitääkö tässä alkaa epäillä mahahaavaa ja laskimotukoksia? Olisipa jälkitarkastus jo.

vierailija
Tuo vatsavaiva on sappiperäistö, kipin kapin lääkäriin eikä kannata odotella jälkitarkastukseen! Siinä tarkastuksessa on pointtina laskelmien tms toteaminen ja ehkäisyn aloitus, ei se aika riitä tutkimaan vatsavaivoja ja jalkaongelmia, nuo kuuluu ihan normaaliin tk-lääkärin hommiin, eli menepäs nyt pikaisesti päivystykseen tai kiireajalle niin saat asiat eteenpäin.

Yhteistyössä