Ongelma

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Esikoinen menee syksyllä eskariin. Meillä on seuraavanlaisia ongelmia:

Eskari on joka päivä 9-13. Meillä on tällä hetkellä yksi auto, joka on miehen käytössä, paitsi yövuoroina, kun on kotona nukkumassa päivät. Mun pitäisi päästä viemään poika eskariin, koska taksia kunta ei maksa. Kilometriraja on 5 km ja meiltä on eskariin n. 3½ km. Kävellen se on aika paljon, kun mun pitäis sit kävellä se 2 kertaa edestakaisin. Kuopus nukkuu päiväunet 12-15, eli tuo hakeminen osuisi keskelle päiväuniaikaa. En viitsisi pitkittää pojan unia, koska pääsisi nukkumaan sit vasta puoli kahden maissa, ennen kuin oltaisiin kotona. Ja taas aikaisemmin nukutuskaan ei onnistu, se on liian aikaisin. Nyt ollaan mietitty seuraavia vaihtoehtoja: Ostetaan miehelle työmatkoja varten oma auto ja mä saan käyttööni ton mein nykyisen auton. Ostetaan pojalle pari tuntia hoitoaikaa, eli hakisin pojan eskarista vasta kuopuksen unien jälkeen n. kolmelta. Tämä taas tarkoittaa sitä, että rahaa menee uuteen autoon, bensoihin, vakuutuksiin sekä hoitomaksuihin. Kotihoidontuen (60? )menetän. Tai kustannetaan itse taksikyyti joka päivä. En vaan tiedä, mitä se tulee maksamaan ja kumpi on loppujen lopuksi kannattavampaa?
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
onnistuisko teiän pyöräillä sinne eskariin? Ainakin sulan maan aikaan.
Joo, ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole, paitsi jos on ihan kauheen kurja ilma niin sit mielummin vien autolla. Mut enemmin ongelma on se hakeminen.
 
eli periaatteessa sen ikäinen, että saattaisi nukkua torkut rattaissa tai pyöräntakana tai missä milloinkin...

Yksi vaihtoehto on tosiaan se, että ette ainakaan aluksi osta toista autoa vaan kuljette pyörällä, ehkä toiseen suuntaan taksilla, millä mitenkin...

Ja vasta pakkasten ja pyöräkelien mentyä hommaatte sen toisen auton.
 
mites
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
onnistuisko teiän pyöräillä sinne eskariin? Ainakin sulan maan aikaan.
Joo, ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole, paitsi jos on ihan kauheen kurja ilma niin sit mielummin vien autolla. Mut enemmin ongelma on se hakeminen.
No, mutta hakeminenkin sitte pyörällä. Ja silloin tällönhän on teillä autokin käytössä.

Mie en päättäis viel mitään. Syksyyn (ja lumien tuloon etenkin) on niin pitkä aika, että meiän perheessä ainakin ehtis siihen mennessä muuttua vaikka mitä alkaen päiväunirytmistä ja päättyen miehen työvuoroihin. Sitten vasta lähimpänä rupeisin miettimään ja laskemaan montako taksimatkaa kuukaudessa tulis ja paljonko auto maksais samassa ajassa jne. Onhan sitte viel talvikeleille potkukelkatkin olemassa ym.
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
onnistuisko teiän pyöräillä sinne eskariin? Ainakin sulan maan aikaan.
Joo, ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole, paitsi jos on ihan kauheen kurja ilma niin sit mielummin vien autolla. Mut enemmin ongelma on se hakeminen.
No, mutta hakeminenkin sitte pyörällä. Ja silloin tällönhän on teillä autokin käytössä.

Mie en päättäis viel mitään. Syksyyn (ja lumien tuloon etenkin) on niin pitkä aika, että meiän perheessä ainakin ehtis siihen mennessä muuttua vaikka mitä alkaen päiväunirytmistä ja päättyen miehen työvuoroihin. Sitten vasta lähimpänä rupeisin miettimään ja laskemaan montako taksimatkaa kuukaudessa tulis ja paljonko auto maksais samassa ajassa jne. Onhan sitte viel talvikeleille potkukelkatkin olemassa ym.
No mutta kun se hakemus pitää täyttää nyt ja nyt pitää tietää tarviiko sitä hoitoaikaa. :/ Mutta siis toi hakeminen pyörällä ei onnistu, koska sit kuopus ei ehtisi ajoissa nukkumaan. Eikä se todellakaan nuku pyörän takana. Niin, tuo potkukelkka olisi ihana, mutta täällä on tiet talvella siinä kunnossa, ettei sillä pääse mihinkään. Ja miehen työvuorot ei kyllä vaihdu, enkä usko että päiväunetkaan niin radikaalisti. :/
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Onko teidän suunnassa muita eskarilaisia. Onnistuisiko, että sinä veisit useamman aamulla ja esikoisenne pääsisi toiseten matkassa takaisin?
On yksi, mutta sen vanhemmat on töissä eli se jää sinne hoitoon eskarin jälkeen.
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
eli periaatteessa sen ikäinen, että saattaisi nukkua torkut rattaissa tai pyöräntakana tai missä milloinkin...

Yksi vaihtoehto on tosiaan se, että ette ainakaan aluksi osta toista autoa vaan kuljette pyörällä, ehkä toiseen suuntaan taksilla, millä mitenkin...


Ja vasta pakkasten ja pyöräkelien mentyä hommaatte sen toisen auton.
Tuo voisi olla yksi vaihtoehto, että aamulla pyörällä tai kurjalla ilmalla pyydetään mummo viemään ja takas taksilla.
 
Osta pari tuntia hoitoaikaa.

Meillä mies vie tytön ennen kasia eskariin, vaikka se alkaa ysiltä. Ei tartte vauvan ja keskarin kanssa läheteä aamulla eskaria viemään.

No se hakupuoli... päiväunet saa keskimmäisellä ja vauvalla sitten joustaa. =)
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Entäs jos se eskarilainen olis täyspäiväsesti hoidossa ja kulkis isän kyydissä? Ei tarttis toista autoa hommata... :)
Mies lähtee töihin joko 6.15 tai illalla 19.30. Eli joka tapauksessa se vieminen on mun vastuulla. (Tästä syystä mulla ei ole itsellä kiire töihin :whistle: )
Niin ja se hakeminenkin olisi ongelmallista. Päivävuorossa työt venyy usein niin, et on kotona vasta viiden jälkeen ja yövuorossa kun on, niin miehen pitäis nukkua kahteen kolmeen, että jaksaa taas seuraavan yön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Entäs jos se eskarilainen olis täyspäiväsesti hoidossa ja kulkis isän kyydissä? Ei tarttis toista autoa hommata... :)
Mies lähtee töihin joko 6.15 tai illalla 19.30. Eli joka tapauksessa se vieminen on mun vastuulla. (Tästä syystä mulla ei ole itsellä kiire töihin :whistle: )
Niin ja se hakeminenkin olisi ongelmallista. Päivävuorossa työt venyy usein niin, et on kotona vasta viiden jälkeen ja yövuorossa kun on, niin miehen pitäis nukkua kahteen kolmeen, että jaksaa taas seuraavan yön.
Joo no, aika hankalat työajat kyllä... :( Mut yövuoroviikollahan sulla on kuitenkin auto käytössä? Niin ei ihan joka viikkoinen rumba ole tuon kuskaamisen kanssa :)

Mä ehkä kuitenkin yrittäisin nukuttaa sen nuoremman rattaisiin siinä hakumatkalla.
Mut en mää tiedä... Mun tytöt kun on lopettaneet päiväunien nukkumisen kotona jo reippaasti ennen 3 vuoden ikää... :)

 

Yhteistyössä