Ongelma tämäkin. Meille tuppaa lapsia, että ei oo omaa rauhaa yhtään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään oli kolme vierasta lasta tässä omien jatkona. Yksi söikin, yhtä saateltiin porukalla kotiin ja kun päästiin takaisin, ovella oli jo naapurin lapsia ja kohta soittaa yksi, että saako teille tulla...

Olen puhunut tästä lapsen kavereiden äitien kanssa ja he ei näe asiassa mitään ongelmaa. Kuulemma on kiva, ku on kavereita. Mä en vaan jaksa tätä.

Onko mun pakko? Pidin viikon paussin koko kaverirulettiin ja nyt en enää kehdannut sanoa tiukasti, että tänään ei meille sovi. Huomenna taas koulun jälkeen saapuu katras tänne ja yksi haluaisi yökylään meille viikonloppuna. En hitto jaksa!

Kai meillä on kiva olla, mutta miksi mä en vaan kestä tämmöstä? Eri-ikäisiä lapsia on ja päiväuni-ikäinenkin.

En minäkään tykkää. Pienenä, kun minulla oli kavereita niin olin aina omassa huoneessa kavereiden kanssa leikkimässä. Nyt oma esikoinen on 6v ja kun kavereita meillä on niin ei ne tuolla lasten huoneessa pysy, vaan vaeltelee ympäri asuntoja ja koskevat joka paikkaan, vaikka kielletään. Ruokaa vingutaan ja jatkuvasti janottaa ym. Ei mukavaa.

Nyt sanot vaan ihan suoraan että ei käy, meille ei tule ketään. Nooh, helppohan se minun on sanoa kun meillä on se mies joka nämä asiat tekee lapsille selväksi, mutta ihan totta, ei sun ole pakko jaksaa muittenkin lapsia omiesi lisäksi, passita omat lapsesi heillepäin :D

Laita selvät kellonajat. Esim. meille voi tulla leikkimään klo 17-18 arkipäivisin. Ja sillä sipuli. Kivahan se naapureille on jos sinä vahdit ja siivoat koko kylän lapset ja niiden leikkien jäljet...ja he viettää silloin laatuaikaa.. ole tiukkana!

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:
Käske lapsies mennä kavereidensa luo? Siirrä ongelma niille äideille joiden mielestä asia ei ole ongelma :)

He pistää vaan katraan pihalla juoksemaan. Eivät ole heillä riesana tai sotkemassa. Mä en voi, kun meillä pienetkin haluaa ulos ja mun pitää mennä vahtimaan. Enkä voi tähän meidän rivaripihaan vieraita lapsia päästää huoletta. Pitää niitä vähän pitää silmällä. Yleensä meillä yks nukkuu nuo myöhäsemmät unet just iltapäivällä. Hakemiset ja viemiset ei oo ihan helppoja. Mies on paljon pois, eikä autoa aina ole mun käytössä. Pitää kai tiukentaa linjaa, että jaksaa... Tuntuu vaan, että pitäs jaksaa lasten kavereitakin.

Ole iloinen, että lasten kaveritkin viihtyvät teillä ja lastenne seurassa. Mutta ymmärrän kyllä, että jatkuva kaverivirta on rasittavaa. Laita tosiaan joitain rajoja kaverimääriin, sillä koti on teidän kotinne ja te vanhemmat teillä määräätte :)
Itse ajattelisin asiaa niinkin pitkälle, että jospa kaverit viihtyvät teillä myös murkkuikäisinä, jolloin omat lapset pysyvät kotona ja ovat turvassa eivätkä kylillä venymässä. Ajatteletkohan tästä ollenkaan samoin kuin minä?

Paljon, paljon pahempaa olisi, jos ei niitä kavereita olisi ollenkaan.

Muistan noiden isompien aikaan, kun keskellä ei mitään asuttiin niin eipäs ollut kavereita ellei heitä asiakseen jostain hakenut/kutsunut ja yleensä sitten jo yöksi, kun matkaa oli..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ole iloinen, että lasten kaveritkin viihtyvät teillä ja lastenne seurassa. Mutta ymmärrän kyllä, että jatkuva kaverivirta on rasittavaa. Laita tosiaan joitain rajoja kaverimääriin, sillä koti on teidän kotinne ja te vanhemmat teillä määräätte :)
Itse ajattelisin asiaa niinkin pitkälle, että jospa kaverit viihtyvät teillä myös murkkuikäisinä, jolloin omat lapset pysyvät kotona ja ovat turvassa eivätkä kylillä venymässä. Ajatteletkohan tästä ollenkaan samoin kuin minä?

Ajattelen samoin. Siksi en haluaisi asiasta ongelmaa. Se vain on nyt ongelma, kun kaikki lapset on suht pieniä ja piha on, mikä on... En haluasi kovin rajoitella, tykkään, että meillä viihdytään. Mutta en vaan nyt jaksa. Oma elämä tuntuu menevän sekaisin. Nytkään en ole ehtinyt kauppaan missään välissä. Saunan laitoin päälle, mies tulee kohta ja toivon, että vieraat lähtisivät NYT. :D Plaah.

Joo, on ihanaa, että lapsilla on kavereita.
Mutta liika on liikaa.Meillä myös joka päivä joku,yleensä vielä useampi kaveri kerrallaan. Nyt olen reilusti alkanut sanoa, että ulkona leikitään kun on hyvä ilma.
Ja olen myös alkanut sanoa lapsille, että voisittehan tekin varmaan joskus mennä sinne kavereille.On mennyt monta vuotta näin, että kaverit aina meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saunan laitoin päälle, mies tulee kohta ja toivon, että vieraat lähtisivät NYT. :D Plaah.

No mutta hei! Sano vieraille, että me mennään saunaan kohta, joten tältä illalta voittekin sanoa toisillenne heipat ja jatkaa huomenna leikkejä. Sitten hyväntuulisesti autat vieraat ulos ovesta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikkä:
Joo, on ihanaa, että lapsilla on kavereita.
Mutta liika on liikaa.Meillä myös joka päivä joku,yleensä vielä useampi kaveri kerrallaan. Nyt olen reilusti alkanut sanoa, että ulkona leikitään kun on hyvä ilma.
Ja olen myös alkanut sanoa lapsille, että voisittehan tekin varmaan joskus mennä sinne kavereille.On mennyt monta vuotta näin, että kaverit aina meillä.

Kiitos. Tuli parempi mieli. Koitan minäkin täälä pitää tiukempaa linjaa.

Saunan laitoin päälle, mies tulee kohta ja toivon, että vieraat lähtisivät NYT. :D Plaah.

No mutta hei! Sano vieraille, että me mennään saunaan kohta, joten tältä illalta voittekin sanoa toisillenne heipat ja jatkaa huomenna leikkejä. Sitten hyväntuulisesti autat vieraat ulos ovesta =)

Niin tein. :) Ja sanoin, että huomenna meillä on sitten muuta touhua...

No niin, vielä parempi! =)

No niin, vielä parempi! =)
:) Kiitos. Jotenki kiva, ku joku jollain tapaa välittää.

Nyt kun on kivaa keliäkin,niin konkkaronkka pihalle leikkimään!
Meillä kun tuo kuopus on tähän asti ollut toooosi peräkammarinpoika,ei millään menis kattoon onko kavereita kotosalla,ja pyytään ulos.Mut nyt tuli eskarin alettua joku ihme sosialistuminen :laugh:
Iltapäivällä lähtee tohon puistoon,jossa kokoontuvat,ja jos ei mee,niin kohta on poppoo oventakana kyselemässä herraa.
Ja minusta se on aivan ihanaa!!!!!Kerkesin jo huolestua,että tuleeko tuolle kavereita ollenkaan.
Mutta saattavat hetken olla sisällä,ja jos venähtää meen ihan rempseesti sanomaan,että nyt pojjat pihalle leikkimään!! =)
Ilman mitään mukinoita menevät ihan ilosina aina pihalle.

Ja jos vaikka tossa kuudenjälkeen,niinkuin juuri äskenkin,niin tulee joku meille,niin sanon vaan että meetkö E*** pihalle ****:n kanssa leikkiin?Että sen jälkeen rauhottuu tää sisäelämä.
Mutta meillä on niin tottunut tohon lasten liikkumiseen,kun hoitolapsia on enimmillään 5kpl,niin rauhallisiahan nää "isot" on noihin piiperoihin verrattuna ;)

Mutta ihan siis vaan rehellinen oot noille kavereillekin,ja ilmotat että meillä ei nyt enää tähän aikaan sisällä leikitä,vaan jos halutaan leikkiä,niin sitten pihalla :)
Sun koti,sun säännöt!

Meillä on ihans elvät säännöt milloin tulee kavereita ja millainen revohka.Ruokaa en tarjoile,joskus kyllä jos on esim. yksi kaveri kylässä.

Selvät säännöt ja kellonajat, milloin teillä mennään jo iltapalalle, ettei enää leikitä (teille ei tulla ja teidän lapset eivät tule ulos/kylään enää).

Kun teillä pienin on päiväunilla, silloin leikitään vain ulkona, ei tulla sisälle leikkiin tai rampata ovissa...

Pistät tenavat ojennukseen! kerrot selvät säännöt! teillä leikitään tiettyinä aikoina. Kun joku nukkuu, niin muut leikkivät ulkona - jos huono sää niin vieraat menevät omiin koteihinsa.
Ruoan suhteen, ei sun tarvi ruokkia ketään muita kuin omasi ellet ole sopinut jonkun äidin kanssa asiasta. Minä ainakin laitan vieraat tenavat silloin pihalle jo ihan ruokarauhankin takia.
Tsemppiä jaksamiseen!

Mä olen kans samaa mieltä, että selvät säännöt. Meillä lasten kaverit ovat aina olleet lasten huoneissa. Paitsi kun kutsun syömään. Eipä meillä muissa huoneissa ole lapsille mitään tekemistäkään...ei omille eikä muiden lapsille.

Yhteistyössä