Pahoitteluni huonoista uutisista, voin uskoa, että miehet erityisesti ottavat tuollaiset todella raskaasti
Olin itse todella huojentunut kun meillä selvisi, että minussa oli vika meidän lapsettomuuteen eikä miehessä, olisi ollut surkeaa katsella toisen pettymystä.
Jos olette tulleet luomusti raskaaksi niin onhan siihen vieläkin varmasti mahdollisuus, mutta jos haluaa asioiden oikeasti etenevän niin kannattaa kyllä hoitoja harkita. Itse koin, että hoidot oli ainakin fyysisesti ihan iisi homma kuitenkin vaikka niistä ensin luettuani olin aika kauhuissani kun kuulosti rankalta ja monimutkaiselta. Se oli se henkinen puoli mikä hoitojen venyessä alkoi rakoilemaan välillä, mutta kyllähän se lapsettomuuskin hajottaa, joten aina oli kuitenkin sinällään hyvä fiilis, että ainakin tehdään asialle jotain.
Lääkärithän nämä asiat päättää (ICSI/IVF), mutta en kyllä itse lähtisi aikaa tuhlaamaan mihinkään insseihin tms köykäisiin hoitoihin jos toive on raskautua mahdollisimman pian. Voisin kuvitella, että välttämättä inssiä ei teille edes suositeltaisi?
Ehkä ICSI voisi teille olla hyvä hoitomuoto kun siinä ei sitten jätetä niin sanotusti mitään arvailujen varaan vaan jokainen siittiö asetetaan käsin munasolun sisään. Eihän se labran malja iso ole mihin munasolut ja siittiöt IVF:ssä laitetaan hedelmöittymistä varten, mutta uskoisin ICSI:n olevan varmempi. Ja hyvä tilannehan teillä hoitoja nähden sinällään on, että siittiöitä ilmeisesti kuitenkin on riittävästi ja jos sinussa ei ole mitään "vikaa".
Onnea valitsemallenne tielle!