Ongelma miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa joku

Vieras
Tapellaan jatkuvasti ja katellaan toisia sillä silmällä että kohta taas räjähtää päässä. Ei voi sietää toista vaikka ei voisi kyllä ilmankaa elää.
Tullut inhottavia piirteitä ukossa esiin joita ei jaksa sietää vaikka pitäis osata jotenkin. Mä en ymmärrä miten tästä selvitään kun kumpainenkin on jääräpäitä ratkoon tätä meidän yhteistä taivalta.
Päivät yhtä suorittamista lasten kanssa, kärsiiköhän nekin kun mulla niin paha olla.
Mä olen niin neuvoton ;(

Onko jollain ollut tällaista tilannetta ja miten olette asian ratkoneet? Ei auta pelkkä anteeksiantamus enää kun ollut jo toista vuotta suossa.

Ei noissa tilanteissa auta kuin luopua siitä omasta jääräpäisyydestään ja alkaa keskustelemaan asioista nätisti ja olla hermostumatta vaikka toinen väen vängällä yrittäisi hermostuttaa. Jos toinen näkee jonkun asian niin että siitä pitää nostaa meteli niin kauniisti kysyy että mikä on oikeasti hätänä, ja kertoa itse että "no oikeesti mä ainakin hermostun välillä tosi turhista asioista vaikka oikeesti musta tuntuu vaan pahalta kun haluaisin vaan että kaikki olisi taas hyvin.. Ja silti en minäkään pysty itseäni hillitsemään.."

Mulla on sellainen hermo, että saatan olla tosi tuittu ja hermostua pienistäkin asioista silmittömästi. Mutta mulla auttaa kun mietin asiaa ensin pääni sisällä ja/tai puran sitä jollekin muulle ennen kuin miehelleni, niin saan yleensä uuden näkökulman asioihin enkä enää ole niin kiukkuinen. Saan keskusteltua asiasta sitten ukon kanssa ja pystyn myöntämään turhat kiukun aiheet turhiksi.

No en nyt tiiä oliko tästä mitään apua, en edes tunne teidän tilannettanne mutta kunhan jotain höpisin.. Olisi ihanaa osata joskus vaikka vahingossa auttaa jotakuta :)

Niin se tässä varmastikin on kun ei itse osaa hillitä itteensä ja suutuspäissään aina aukoo päätänsä vaikka voisi asioita nätimminkin ilmaista.
Yksi esimerkki joka ärsyttää silmittömästi on se että mies ei halua muuttua joissain asioissa ja jos muuttuisi niin se olisi vain sitä ihanaa huomionosoitusta ja rakkautta minua kohtaan. Rakkauskin on hiipunut taivaan tuuliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin se tässä varmastikin on kun ei itse osaa hillitä itteensä ja suutuspäissään aina aukoo päätänsä vaikka voisi asioita nätimminkin ilmaista.
Yksi esimerkki joka ärsyttää silmittömästi on se että mies ei halua muuttua joissain asioissa ja jos muuttuisi niin se olisi vain sitä ihanaa huomionosoitusta ja rakkautta minua kohtaan. Rakkauskin on hiipunut taivaan tuuliin.

Hmm... et siis oikeastaan tarvitse miehen muutosta vaan rakkaudesta kumpuavaa huomionosoitusta. Ikävämpi juttu jos tilanne on patissa, tuskin sullekkaan tulee mieleen kovin helposti lähteä tekemään miehellesi ihania huomionosoituksia?

Yksi konsti on se, että molemmat kirjoitatte lapulle viisi hyvää ja viisi huonoa puolta kumppanistanne.

Mutta jos vaan saat miehesi lähtemään pariterapiaan, niin siitä voisi olla oikeasti apua.

Yhteistyössä