ongelma, apua, mielipiteitä

Mun vanhemmat eroaa, ovat olleet yhdessä 26 v ja nyt se sitten loppuu. Nyt onkin sitten sellainen ongelma, että missä mun, mun miehen ja kohta syntyvän muksun kuuluisi oleilla, äidin vai isän luona. Me tehdään vanhempien luokse 2-5 reissua vuodessa, ollaan siellä n. 3-10 päivää kerrallaan. Isä jää asumaan kotitaloa, jossa on muksulle varattuna jo pinnasänky, vaunut, vaatteita yms. Äiti taas muuttaa toiselle paikkakunnalle 25 km päähän isästä ja mun kotitalosta, se muuttaa kolmioon kahden koiran kanssa. Sen luokse ei mahdu mitään ylimääräisiä muksun tavaroita, vaikka äiti väittääkin, että kaiken saa tuoda sinne.
Miten tässä pitäis toimia? Mennäkö isän luokse omakotitaloon, jossa on tilaa ja käydä vain vierailulla äidin luona, joka kuulostaa tosi kornilta. Vai mennäkö äidin pieneen kolmioon muksun, oman koiran ja kissan kanssa, ja käydä isää moikkaamassa jossain välissä. Isä on tosi vähän kotona. Pitäiskö pyytää äiti meidän vierailun ajaksi isän luo, kuulostaa jo liian kornilta.
Hitto soikoon, mitä tehdä???
Onko kukaan vastaavassa tilanteessa???
Kuitenkin haluasin, että mummo ja pappa ois yhtä paljon muksun kanssa

Anne
 
NuPPu-78
Kyllä sopu sijaa antaa. Minä kävisin kummankin luona tasapuolisesti, harvoin kun kuitenkin käytte.. Ja eihän sitä tiedä, jos äitisi innostuisi reissaamaan teilläpäin lapsenlastaan katsomassa :) . Ei sun kannata etukäteen tämmösellä asialla päätä vaivata, kyllä ne asiat sitten järjestyy ajallaan ja löydät ne teille sopivimmat ratkaisut :)
 
-ieva-
No minä menisin sinne missä on lapsen kanssa helpompi ja mukavampi olla.
Eihän tuo 25km ole matka eikä mikään ja kyllä kummatkin isovanhemmat saavat varmasti tavata lasta tarpeeksi.
 
Tuntuu vaan melko typerältä mennä vieraisille jomman kumman luokse. Mä vähän sitä pelkään, että toinen vanhemmista jää liian vähälle huomiolle. Toiveena tosiaan on, että äiti tulisi käymään täällä useammin, mutta sekin käy päivätyössä, joten hankala sen on töitään järjestellä, varsinkin kun matkaa tulee 500 kilsaa jos meille lähtee.
Tosihan se on, että sopu sijaa antaa. On vaan ikävää jos matkan jälkeen on stressaantuneempi kuin lähtiessä. Ja pala nousi kurkkuun kun isä soitti ja kysyi, että ollaanko tulossa sinne päin juhannuksena ja tullaanko mahdollisesti käymään hänen luonaan. :'( . Tuli heti sellainen olo, että isä olettaa, että me tavallaan hylätään se ja ollaan vain äidin luona.
Katotaan, aika kai sen näyttää. Uusi ja outo tilanne vaan pelottaa
 
Mirpeli
Ymmärsinkö nyt oikein, että te asutte 500km:n päässä vanhemmistasi, jotka asuvat 25km:n päässä toisistaan? Eli siis kyläilemään ei voi lähteä noin vain, vaan todellakin täytyy jo lähtiessään suunnitella majoitusta.

Ensinnäkään ei sitä kai kauheasti pidä hermoilla etukäteen, aika näyttää, mikä on toimiva ratkaisu. Eihän siitä pidä mitään kilpailua tehdä, missä enemmän tai vähemmän olette. Pääasia, että näkisitte molempia mahdollisimman paljon. Seuraa varmasti tarvitsevat molemmat ja kaipaavat kovasti teitä kylään, etenkin juuri nyt ennen kuin tottuvat tilanteeseen.

Pieneenkin asuntoon mahtuu yllättävän monta ihmistä, väliaikaisesti. Kyllä kaikki järjestyy, älähän huoli.
 
nöppäri harmaana
Hö, miksi ette voisi olla osaa päivistä isäsi ja osaa äitisi luona, tuskin tuo tavaroiden roudaaminen nyt niin hankalaa on, ja osanhan voi vaikka jättää toisen luo. Esim 10 päivästä vaikka kolme ensin isällä, siitä kolmeksi yöksi äidillesi ja taas loput isällä, silloin voisi osan tavaroista jättää isällesi ;) ;)
Minä en ainakaan ottaisi stressiä, muistat vaan sanoa ajatukset ääneen, niin ei kukaan luule itseään hyljätyksi :saint: =)
 
Sarita-80
Onko ihan mahdoton idea että äitisi tulisi myös isällesi kun olette vieraisilla. Jos kotitalolla on tilaa, niin ettekö mahtuisi kaikki sinne niiksi muutamaksi päiväksi? Vai ovatko välit niin tulehtuneet etteivät kertakaikkiaan mahdu saman katon alle, edes teidän vierailunne ajaksi?
 
Välit on ihan suht kunnossa, joten tuo yhteismajoitus vois ehkä onnistua, mutta ehkä ei ole oikein vaatia äidiltä, joka on juuri muuttanut pois kotoa, että tulisi sinne taas muutamaksi päiväksi. Ehtivät olla naimisissa 26 vuotta, joten ehkä tuo majoitus menis vanhalla rutiinilla. Juttu joka tässä myöskin hieman häiritsee on se, että mun vanhemmat on tosi nuoria, 44 v. Joten uudet miehet ja naisetkin astuvat kuvioihin jossain vaiheessa. Isällä ehkä hyvinkin aikaisin. Sitten tästä majoituksesta vasta mielenkiintoista tuleekin. On uudet ja vanhat akat saman katon alla. HEH.
Pitkiä lomia meillä on kerran vuodessa, ja muut on tuollaisia kahden-kolmen päivän pyrähdyksiä. En tiedä.
Pohdiskelen tätä itse nyt todella paljon täällä, koska ystäviä ei juuri ole, joille voisin tästä asiasta puhua ja kirjoittaessa asioista ne usein paremmin selviävät.
Mutta Kiitos kaikille avusta ja neuvoista. Oma pääkin kaipaa hieman selvittelyä ja näinhän se vähän selviää, kun pohdiskelee.
 

Yhteistyössä