On vähän tyhmä olo ku tällästä edes miettii, mutta kuitenkin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Tää mein tulevakin vauva syntyy siis suunnitellulla sektiolla.
La. on 7. Maaliskuuta ja nyt olen laskenut että koska esikoisellakin suunniteltu sektio tehtiin tasan viikolla 39+0 niin nämä viikot sattuu tämän toisen kohdalla justiinsa perjantaille, 29.2. eli karkauspäivälle.

En välttämättä haluaisi että lapsella olisi VIRALLISET synttärit vain neljän vuoden välein.

Esikoiselle kun sektioaikaa sillon annettiin niin kätilöt kysyivät että sopiiko perjantai 1.10 ja sopihan se. =)
Mutta voiskohan sitä nyt sitten sanoa että joskos jo päivää aiemmin tai sitte vasta viikonlopun jälkeen leikattais ? :ashamed:

En tietenkään ala itkemään vaikka karkauspäivänä syntyiski, ei nyt sentään niin vakava asia ole :D

Ai leikataan vaan perjantaisin ... :o
Oho... Taas opin jotain uutta :D
Kivastihan miun raskauksissa sitte sattuuki aina perjantaiks tuo 39+0 viikko :D

No mut tottakai haluan et pikkanen saa kasvaa massussa mahd. pitkään eli jos tosiaan niin on et perjantaisin vaan leikataan niin sitten sillon karkauspäivänä eikä viikkoa aiemmin.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Oletkohan sä "hieman" ajoissa alkanut miettimään tätä asiaa? :)

Kuinkas niin ???

Mie luulin et on ihan normaalia miettiä raskaana ollessaan vauvan syntymään jne liittyviä asioita ?? :o

Oon sit kai jotenki kummajainen :D

mut on leikattu suunnitellusti -04, kätilöopistolla. päivää kun päätettiin, kätilöllä oli kalenteri kädessä ja kysyi mikä päivä haluan, et leikataan. viikon tietysti sanoi. ja maanantai aamu oli mun toive ja näin tehtiin!

siis anteeksi.... kuka käskee viettämään niitä synttäreitä vain karkauspäivänä? Eikö niitä voi viettää muuten? Miten monta lasta sitäpaitsi syntyy juuri silloin? Kyllä niitä on useampi, kuin sinun lapsesi!
Päivä sinne tai tänne, siitä huolimatta lapsesi täyttää aina vuoden päästä tasan vuoden enemmän kuin viime vuonna.... eli menee kouluunkin TASAN 7 vee!

Alkuperäinen kirjoittaja simatti:
mut on leikattu suunnitellusti -04, kätilöopistolla. päivää kun päätettiin, kätilöllä oli kalenteri kädessä ja kysyi mikä päivä haluan, et leikataan. viikon tietysti sanoi. ja maanantai aamu oli mun toive ja näin tehtiin!

Toi kuullostaa niin hassulta, mut samalla lailla täällä KOKS:issakin tehtiin. Kätilö katsoi että sopisiko se perjantai ja sopihan se =)
Sit oliki tasan viikko aikaa sopeutua ajatukseen että vaavi tulee tiettynä päivänä. =)
Voi kun aika menis nopeeeesti, en jaksais millään odottaa.

Minkähän lainen on muuten "sektion suunnittelu käynti" ? Ku esikoisen aikana kävin synnytystapa-arviossa ja sieltä lähtiessä sain tuon sektio ajan. Ja nyt sitte neuvolassa sanottiin että koska seuraava synnytys tulee automaattisesti olemaan sektio niin sitten on sairaalalla sellanen ku "sektionsuunnittelu". Mitähän se pitää sisällään ? =)

Alkuperäinen kirjoittaja AikaHyväMutsi:
siis anteeksi.... kuka käskee viettämään niitä synttäreitä vain karkauspäivänä? Eikö niitä voi viettää muuten? Miten monta lasta sitäpaitsi syntyy juuri silloin? Kyllä niitä on useampi, kuin sinun lapsesi!
Päivä sinne tai tänne, siitä huolimatta lapsesi täyttää aina vuoden päästä tasan vuoden enemmän kuin viime vuonna.... eli menee kouluunkin TASAN 7 vee!

Siksi jo alotus viestiini latoinkin että olisi kiva jo lapsella olisi joka vuosi VIRALLINEN syntymäpäivä.
Tottakai synttäreitä vietetään vaikka sitä 29.päivää helmikuussa ei joka vuosi olekaan. Ei ollukaan kyse siitä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:

Kuinkas niin ???

Mie luulin et on ihan normaalia miettiä raskaana ollessaan vauvan syntymään jne liittyviä asioita ?? :o

Tarkoitin sitä, että helmikuun loppuunhan on puoli vuotta vielä aikaa. Ehkä vauva tupsahtaa maailmaan jo aikaisemmin, ehkä sektiota lykätään jostain syystä viikolla tai enemmän, jne. Ethän sinä kummajainen ole :D , minäkin suunnittelin jo rv 10 että synnytän kolmannen lapseni ammeessa, ja olin varma että yliaikaiseksi se kuitenkin menee kuten kaksi ensimmäistäkin raskautta. No, piipero sitten syntyi kiireellisellä sektiolla rv 33+3, suunnitelmistani huolimatta.

Toi kuullostaa niin hassulta, mut samalla lailla täällä KOKS:issakin tehtiin. Kätilö katsoi että sopisiko se perjantai ja sopihan se =)
Sit oliki tasan viikko aikaa sopeutua ajatukseen että vaavi tulee tiettynä päivänä. =)

Minkähän lainen on muuten "sektion suunnittelu käynti" ? Ku esikoisen aikana kävin synnytystapa-arviossa ja sieltä lähtiessä sain tuon sektio ajan. Ja nyt sitte neuvolassa sanottiin että koska seuraava synnytys tulee automaattisesti olemaan sektio niin sitten on sairaalalla sellanen ku "sektionsuunnittelu". Mitähän se pitää sisällään ? =)

Eiks tuo ole tavallaan kivaa kun tietää tarkalleen millon vauva tulee? Kun mulla ainakin oli kamala paniikki että onko kaikki sitten valmiina jos se nyt syntyykin yhtäkkiä :/ Mut meidän poika oli tarkka, synty viikolla 40+0, tasan laskettuna päivänä =)

Kuinkas niin ???

Tarkoitin sitä, että helmikuun loppuunhan on puoli vuotta vielä aikaa. Ehkä vauva tupsahtaa maailmaan jo aikaisemmin, ehkä sektiota lykätään jostain syystä viikolla tai enemmän, jne. Ethän sinä kummajainen ole :D , minäkin suunnittelin jo rv 10 että synnytän kolmannen lapseni ammeessa, ja olin varma että yliaikaiseksi se kuitenkin menee kuten kaksi ensimmäistäkin raskautta. No, piipero sitten syntyi kiireellisellä sektiolla rv 33+3, suunnitelmistani huolimatta.

Juu, siis tottakai voi syntyä aiemmin. Sitten syntyy aiemmin. =)
En aikonut tätä mihinkään kaivertaa tai sukulaisille kortteja nyt lähettää et sillon syntyy :D
Mielessäni vaan pohdiskelin tuota syntymäpäivää =)

Ei meilläpäin ainakaan leikata vaan perjantaisin. Eikä sen tarvii olla just tasan 39 viikkoa. Minun esikoisen leikkaus oli viikolla 38+5, koska heti perään oli tulossa pääsiäinen, ja kuopuksen tais olla 39+1, koska just ennen oli joulunpyhät.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Eiks tuo ole tavallaan kivaa kun tietää tarkalleen millon vauva tulee? Kun mulla ainakin oli kamala paniikki että onko kaikki sitten valmiina jos se nyt syntyykin yhtäkkiä :/ Mut meidän poika oli tarkka, synty viikolla 40+0, tasan laskettuna päivänä =)

Juu, ei se miua ainakaan haittaa että tiedän etukäteen lapsen syntymäpäivän. Yhtä ihanalta ja jännittävältä se tuntuu kuitenki =) :heart:

Ei mulle ainakaan ole jäänyt mitää erityistä muistikuvaa. normaali tutkimukset ja sit sovitaan se päivä.

älä suunnittele turhaan, saattaahan se sektiokin olla lapsen ilmoittamana aikana, eikä sinun valitsemanasi, ainakin meille kävi niin.
oysissa leikataan kai milloin vain, kun sai itse valita päivän, otin perjantain, että mummuista oli viikonloppuna hoitoapua ja isäkin sai vähän rentoutua. ( on aikamoinen jännittäjä, eikä paljon nuku parina viikkona ennen leikkausta )

Yhteistyössä