on työnhakijoita ja "työnhakijoita"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meri-Kaisla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meri-Kaisla

Aktiivinen jäsen
29.05.2007
2 587
0
36
Kyllä mä oikeasti ihmettelen tätä toisten työnhakemista. Valitetaan että ollaan työttömiä ja työttömyyskorvaus on huono. Mutta mitä tehdää asian eteen, ei juuri mitään. Kuvitellaan että työvoimatoimisto järjestää kivan työpaikan ja lehdestä katsellaan vapaita paikkoja (osa toki saa näinkin paikan ). Kuitenkin vain n. 1/3 paikoista tulee lehteen tai työvoimatoimiston sivuille. Ja lisäksi se hakemus. Netti on täynnä hyviä malleja ja osalla ei ole edes perusjutut selviä eli mitä tarkoittaa CV ja mitä hakemukseen olisi hyvä laittaa.

Tiedän että aika on huono ja suurinosa tekee kovasti töitä saadakseen työpaikan, mutta se toinen ääripää.

mä olen "työnhakija" tai tulen sellaiseksi. en todella etsi työtä, mutta jostain on pakko pari euroa saatava. toki jos työkkäri huippupaikan järjestää ennen ensi syksyä, niin tartun siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja vd:
mä olen "työnhakija" tai tulen sellaiseksi. en todella etsi työtä, mutta jostain on pakko pari euroa saatava. toki jos työkkäri huippupaikan järjestää ennen ensi syksyä, niin tartun siihen.
Juu, ei kaikki työtä haluakaan vaikka työttömiä ovatkin. Mutta nämä valittajat jotka kai työtä haluavat, mutta eivät vaan saa mitään tehtyä asian eteen.

Itse olin aivan hukassa kun minut irtisanottiin 11 vuoden jälkeen. (yt:t)
En ollut ikinä kuullutkaan mistään cv:stä...??!! Tietokonetta mulla ei ollut, saatikka käyttökokemusta siihen. Olin aika hukassa kieltämättä, mutta en kauaa onneksi ehtinyt työkkärin penkkiä kuluttaa, kun sain sitä kautta mukavan työpaikan.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista, ja työnhakijoita on niin monesta ammattiryhmästä ja ikäluokasta. =)

miten meinaat saada ne pari euroa jos ei mene töihin? auttaako sukulaiset vai me veronmaksajat?

Alkuperäinen kirjoittaja veronmaksaja :

miten meinaat saada ne pari euroa jos ei mene töihin? auttaako sukulaiset vai me veronmaksajat?

te veronmaksajat, kiitos sulle! eiköhän sitä työttömyyspäivärahaa makseta kelasta, eli sun persnahasta?

Mä olen hakenut töitä marraskuun alusta lähtien. Valmistun huhtikuussa, jo nyt olisi mahis tehdä ainakin osa-aikaista duunia. Valmistun etuajassa, luokkani priimuksena. Mulla on myös aiempaa työkokemusta. Töitä vaan ei tunnu olevan. Tutkinto tarjoaa laaja-alaisen mahdollisuuden erilaisiin työtehtäviin. Harmittaa, jos kortistoon joudun. Teen 20 työhakemusta suunnilleen viikossa. CV on tarkistettu ja muidenkin kommentteja siitä kuullut. Ei vaan natsaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootko työkkäritäti?
En sentään. Pitäiskö mun ruveta? :D

Ei tod.

Onko sullakin montakin kaveria jotka vaan valittaa eikä osaa?
Kun sulla tuntuu olevan "taitoa", oikeaa faktaa, kokemusta ja vaikka mitä, niin sen sijaan että valitat täällä, voisit opettaa näitä sun kavereita hakemaan oikealla tavalla oikeisiin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
isänmaan toivo tosiaan olet ja tälläset tekee tässä maassa lapsia?? Elämäntapa kun perityy..

tuet pitäis ottaa pois, niin että vain työnteolla pärjäis. ja toi periytyvyys niin onhan se varmasti alhasempi kynnys lusmuilla jos perheessä se on tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mä olen hakenut töitä marraskuun alusta lähtien. Valmistun huhtikuussa, jo nyt olisi mahis tehdä ainakin osa-aikaista duunia. Valmistun etuajassa, luokkani priimuksena. Mulla on myös aiempaa työkokemusta. Töitä vaan ei tunnu olevan. Tutkinto tarjoaa laaja-alaisen mahdollisuuden erilaisiin työtehtäviin. Harmittaa, jos kortistoon joudun. Teen 20 työhakemusta suunnilleen viikossa. CV on tarkistettu ja muidenkin kommentteja siitä kuullut. Ei vaan natsaa.

Töitä ei tunnu olevan vai oman alan mieluisia töitä ei tunnu olevan? jopa työkkärin sivut on täynnä duuneja, joihin pääsee ilma mitään koulutusta, mutta eihän paskaduunit kelpaa.... ymmärrän jos joku on muutaman kuukauden vaikka valmistumisen jälkeen yhteiskunnan tukien varassa, mutta pitkäaikaistyöttömät pitäis pakottaa töihin, onpa ne mieluisia tai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja harjoituskappale:
Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
isänmaan toivo tosiaan olet ja tälläset tekee tässä maassa lapsia?? Elämäntapa kun perityy..

tuet pitäis ottaa pois, niin että vain työnteolla pärjäis. ja toi periytyvyys niin onhan se varmasti alhasempi kynnys lusmuilla jos perheessä se on tapana.

elikkä kaikki ketkä on hoitaneet lapsia kotona saavat lapsistaan laiskoja paskoja? vai ihanko muut kotiäidit erikseen lapsille selittää millä tuella ja mitä varten milloinkin on?

Alkuperäinen kirjoittaja !:

Töitä ei tunnu olevan vai oman alan mieluisia töitä ei tunnu olevan? jopa työkkärin sivut on täynnä duuneja, joihin pääsee ilma mitään koulutusta, mutta eihän paskaduunit kelpaa.... ymmärrän jos joku on muutaman kuukauden vaikka valmistumisen jälkeen yhteiskunnan tukien varassa, mutta pitkäaikaistyöttömät pitäis pakottaa töihin, onpa ne mieluisia tai ei!

entäpä jos tarjolla on vain töitä joihin ei esim. terveydellisistä syistä kykene tai olet esim. koulutukseltasi myyjä ( koulutusta väheksymättä pätkääkään) ja tarjolla on esim. psykologin tmv. paikkoja...

Alkuperäinen kirjoittaja !:

En ole yrittämässä pelkästään oman koulutukseni tasoisiin tehtäviin, joita olisivat alemman tason johtotehtävät. Olen hakenut myös kaupan kassalle, lipunmyyntiin jne. Näihin otetaan kuitenkin ne ihmiset, kenellä alempi koulutus. Eivät edes haastattele "liian koulutettuja" ihmisiä. Haen kaikkia töitä, mitä vain suinkin kykenen tekemään; ts. osaisin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
ootko työkkäritäti?

Ei tod.

Kun sulla tuntuu olevan "taitoa", oikeaa faktaa, kokemusta ja vaikka mitä, niin sen sijaan että valitat täällä, voisit opettaa näitä sun kavereita hakemaan oikealla tavalla oikeisiin töihin.
Ei mulla montaa kaveria ole jotka valittaa. Vain pari ja sitä tässä olen miettinytkin. Eikä mulla mitään erityistä taitoa ole tai kokemusta aiheesta, en niin ole väittänytkään. Jos kaveri sanoo katselevansa paikkoja lehdestä olen toki neuvonut soittamaan ja kyselemään aktiivisemmin.

ootko työkkäritäti?

Ei tod.

Ei mulla montaa kaveria ole jotka valittaa. Vain pari ja sitä tässä olen miettinytkin. Eikä mulla mitään erityistä taitoa ole tai kokemusta aiheesta, en niin ole väittänytkään. Jos kaveri sanoo katselevansa paikkoja lehdestä olen toki neuvonut soittamaan ja kyselemään aktiivisemmin.

Ovatko samalla kotiäitejä? Se äitiys on työtä jos lapset pyörivät koko päivän kotona eikä ehkä ole varaa silti hoitopaikkaan? Ei ihminen ratkea ihan kokopäiväiseen työnhakuun jos samalla hoitaa lapsensa.

ootko työkkäritäti?

Ei tod.

Ovatko samalla kotiäitejä? Se äitiys on työtä jos lapset pyörivät koko päivän kotona eikä ehkä ole varaa silti hoitopaikkaan? Ei ihminen ratkea ihan kokopäiväiseen työnhakuun jos samalla hoitaa lapsensa.
Toinen on, toinen ei. Ja mä kyllä tiedän mitä on olla kotiäiti ja hakea töitä samalla, se ei ole helppoa. Pitää aina suunnitella miten saa lapset leikkimään hiljaa kun soittaa ja sitten numero onkin varattu. Työhakemukset pitää tehdä iltaisin/öisin ja haastattelun ajaksi saada mies tai joku toinen hoitamaan lapsia. Mutta jos ei mitään tee niin ei mitään saakaan.

Yhteistyössä