On toi lätkälegenda vajonnut alas

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ihan oikeassa hän on, vaikka esittääkin mielipiteensä kärjistäen. Raikas tuulahdus tässä läpiummehtuneessa hymistelykulttuurissa. Hallituksen vihervasemmisto haluaisi ilmastoruokaohjelmaan lihansyönnin vähentämistä, mutta keskusta on torpannut tätä. Eli kyllä hallitus haluaa sanella, mitä pitäisi syödä. Se jää hämärän peittoon, miksi vihervasemmisto ei voi myöntää asiaa. Käy samalla tavalla kuin translain kanssa: ensi vouhotetaan, että laissa ei puhuta mitään pukuhuoneista. Sitten kun käy ilmi, että naisten pukuhuoneeseen pääsee miehet, niin sitten ongelma onkin ne miehet, ei laki. Kun eka seksuaalinen ahdistelu tulee ilmi, niin sitten alkaa uhrin syyllistäminen. Tuttua vassujen taktiikkaa jo Neuvostoliiton ajoilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ööö kyllä 80-90 luvulla saatettiin pakottaa juomaan päiväkodissa tai koulussa maitoa. Tykkäsitkö muuten koulussa pinaattiletuista?
No joo, mutta eipä niissä paljon ravintoarvoa taida olla. Olen tehnyt itsekin joskus, saa maukkaampia aikaan. Olen aikas ylpeä mun teinipojasta, kun kertoilee, miten tykkää maustaa kotitaloustuonneilla ja ihmetteli kauheasti, kun joku tyttö valitti, ettei pysty syömään kasviksia. Mun teini rakastaa parsakaalia, jota höyrytän ja höystän valkosipulilla ja chilihiutaleilla, aasialaisesta ravintolasta opittu yksinkertainen ohje :)
 
Aah mä luulin et oli vähän läpällä heitetty. Onhan se ihan jees jos vähän vähentää lihansyöntii. Mut miten saada maistuvaa kasvisruokaa se onkin toinen juttu.
Maistuva on sivuseikka.
Miten saada kaikki ihmisen tarvitsema ravinto kasvisruoasta niin että sätkit ja potkit parhaalla potentiaalilla, on se oikea kysyms.
Vastaus on: et mitenkään.
Ihminen tarvitsee eläinperäistä ravintoa pysyäkseen terveenä ja vahvana.
 
vierailija
Ohitan kaikki Selänne-jutut. Lööppikuvista oletan että hän käy kesäisin Suomessa leveilemällä veneellään ja muulla omaisuudellaan. Muistaakseni hänellä on oma ravintola jenkeissä.
Luultavasti lapsia nolottaa papan postailut.
Oi kyllä, muistan eräitäkin illanviettoja Kaivohuoneella.. Hän jututteli naisia baaritiskillä ja kun eräs ulkomailla asuva ystäväni ei tiennyt, kuka hän on, niin oli ihan raivona melkein 🙃 Rouva sitten kärsivällisesti odotti ja kerran oli taksissa muu naikkonen, niin rouva heitti sen ulos ja pisti ukkonsa autoon ja lähtivät. Näin on nähty.
 
vierailija
Maistuva on sivuseikka.
Miten saada kaikki ihmisen tarvitsema ravinto kasvisruoasta niin että sätkit ja potkit parhaalla potentiaalilla, on se oikea kysyms.
Vastaus on: et mitenkään.
Ihminen tarvitsee eläinperäistä ravintoa pysyäkseen terveenä ja vahvana.
Jaahas, sieltä se "lihafasisti" ilmestyikin 🤣

Heippa, kivaa päivää! Tämä on mun osaltani tässä.
 
vierailija
Maistuva on sivuseikka.
Miten saada kaikki ihmisen tarvitsema ravinto kasvisruoasta niin että sätkit ja potkit parhaalla potentiaalilla, on se oikea kysyms.
Vastaus on: et mitenkään.
Ihminen tarvitsee eläinperäistä ravintoa pysyäkseen terveenä ja vahvana.
Kuinka kaikille saataisiin riittämään lihaa yhtä paljon kuin sinulle? Ei muuten onnistu
 
9MM
Maistuva on sivuseikka.
Miten saada kaikki ihmisen tarvitsema ravinto kasvisruoasta niin että sätkit ja potkit parhaalla potentiaalilla, on se oikea kysyms.
Vastaus on: et mitenkään.
Ihminen tarvitsee eläinperäistä ravintoa pysyäkseen terveenä ja vahvana.
No mulle maistuvuus on tärkeää eikä sivuseikka tykkään ruuasta ja eri mauista. Haluan et ruoka antaa vau kuinka hyvää efektin😊 mut mitäpä lispe mieltä mä luin artikkelin et roomalaiset gladiaattorit oli pääasiassa kasvisruokavaliolla ja se jos mikä kulutti energiaa kun toisia läiskittiin miekalla. Ja mitä mieltä olet tehotuotannosta?
 
vierailija
Kyllä sitä lihansyöntiä näillä hinnoilla väkisinkin vähennetään, tosin koskee ihan muutakin ruokaa. Hinnat näkyvät jo kouluruokailussakin, missä lihapala etsii toista ja annaskokojakin ilmeisesti pienennetty, sillä ruoka on loppunut jo tämän vuoden aikana turhan monta kertaa kesken.
 
Kuinka kaikille saataisiin riittämään lihaa yhtä paljon kuin sinulle? Ei muuten onnistu
No ei näin, että ajetaan maatalous systemaattisesti alas ja aletaan syöttää ihmisille matoja ja sirkkoja, demonisoidaan liha ja syötetään ihmisille yliprosessoituja tuotteita! Miksi kukaan ei puutu tuohon, että meille syötetään enimmäkseen roskaa tai glyfosaattirehuja? Nyt yrittävät päästä eroon ihmiselle optimaalisesta ravinnosta koska siitä ei jää niin kovaa katetta ja on työläämpi tuottaa. Paha virhe.

Jokaiselle riittää eläinperäistä ravintoa.
Jos haluat pysyä terveenä niin syö edes kananmunia! Saakohan niitäkään enää kohta…
 
vierailija
Ööö kyllä 80-90 luvulla saatettiin pakottaa juomaan päiväkodissa tai koulussa maitoa. Tykkäsitkö muuten koulussa pinaattiletuista?
Ei minua ole koskaan pakotettu juomaan maitoa enkä ole moisesta kuullut, mutta jos näin on käynyt, on hyvä että siitä on luovuttu. Itse en pinaattiletuista lapsena välittänyt enkä oikein aikuisenakaan rasvaisuuden takia. Mutta ongelma ei ole se pinaatti ja on turha yrittää tätä sellaiseksi vääntää. Ongelma ja se pointti on tässä se pakko. Meillä on kasvisruokapakkoja, mutta meillä ei ole eikä pidä olla lihansyönti- tai maidonjuontipakkoa. Keskusjohtoinen pakottaminen on fasismia kuten joku tuossa aikaisemmin osuvasti kuvasi.
 
vierailija
Se on huonosti toteutettu, kun tulee mielikuva pakosta. Kuten totesin, mun lapsuudessa oli "pakollisia" kasvispäiviä usein, oli mm. kesäkeittoa, pinaattilettuja, kasvissosekeittoa, kalapuikkoja toki myös, lihaa ei ollut joka päivä ja sitä paitsi mitä mun nuoriso on kertonut, niin eipä sitä lihaa koulun liharuuissa ole monesti nimeksikään. Että se siitä proteiinin saannista lihan muodossa.

Niin ja maitoa piti alakoulussa ottaa, myöhemmin eivät opettajat vahtineet, mutta kyllä sitä Valion mainontaa oli kouluaikana.
Ei ennen vanhaan ollut pakko tehdä pelkkää kasvisruokaa tai pelkkää liharuokaa. Silloin emäntä suunnitteli ruokalistan ja teki sen mukaan safkaa. Sitten alettiin vaatia, että on pakko saada kasvissyöjille aina kasvisvaihtoehto. Tämä oli hyvä uudistus. Se lisäsi valinnanvaraa ja paransi ihmisten oikeuksien toteuttamista. Nyt vaaditaan kaventamaan näitä oikeuksia. On pakko tehdä kasvisruokaa ja sellaisina päivinä ei saa tehdä liharuokaa. Emäntä ei saa ruokalistaa suunnitella eikä vaihtoehtoja saa tarjota koska se sotisi ideologiaa vastaan ja voisi olla etteivät lapset söisikään kasvisruokaa. Tämä on fasismia ja rajoittaa ihmisten oikeuksien toteutumista.
 
vierailija
Eiks tää tyyppi osaa mistään pitää suuta/näppejään kurissa:

Teemu Selänne kommentoi uutista lihansyönnistä – ”Kommaritouhua parhaimmillaan” - Urheilu - Ilta-Sanomat

Aina sama kaava:

"1) Teemu lukee jonkin uutisen ja ymmärtää sen ainakin osittain väärin.
2) Teemu julkaisee kommentin, jossa syyksi löydetään kateelliset, kommarit, vihervassarit tai lätkää ja elämää ymmärtämättömät.
3) Twitter täyttyy kommenteista, joissa Teemua viedään 6-0.
4) Teemu suuttuu.
5) Teemu yrittää vihaisilla jatkokommenteilla puolustaa aikaisempaa näkemystään mutta vajoaa yhä syvemmälle.
6) Hiljalleen keskustelu laimenee ja asia unohtuu. "

Lainattu toiselta keskustelupalstalta tuo prosessikuvaus.

Twitteriä kun seuraa niin tuota kaavaa noudattaa.
Kerrotko vielä millä tavalla Teemun viesti on sulta pois?
 
No mulle maistuvuus on tärkeää eikä sivuseikka tykkään ruuasta ja eri mauista. Haluan et ruoka antaa vau kuinka hyvää efektin mut mitäpä lispe mieltä mä luin artikkelin et roomalaiset gladiaattorit oli pääasiassa kasvisruokavaliolla ja se jos mikä kulutti energiaa kun toisia läiskittiin miekalla. Ja mitä mieltä olet tehotuotannosta?
Kaikille varmasti on, mutta kyllä se ravinto siinä pitäisi jokaiselle se tärkein olla.

Jännä muuten miten yhtäkkiä nyt kaikki ovatkin olleet pelkästään tai ainakin enimmäkseen kasvisruoalla, eli eihän eläinperäistä ravintoa syöty juuri ollenkaan.;)😂 En mä ihan tuota sulata. Olen lukenut itsekin aiheesta melkoisesti.

Ihminen toimii parhaiten paastolla kun olet selviytymismodella. Aistit ovat tarkemmat jne. Ihmiskeho on fiksu, se on suunniteltu niin, että kun ruoka on loppu niin ei nuupahda, vaan on erinomaisesti buustia hakea se pihvi sieltä arolta. Kasviksia pystyy syömään ja niillä pystyy selvitä x-aikaa, mutta, esim meillä on prosentin verran näitä jotka vetää pelkkää kasvisruokaa, ja se on ihan syystä sen prosentin! Hampaat huononee, luusto heikkenee, ja yleiskunto heikkenee lopulta, koska kasvisruoka yksinään ei riitä pitämään ihmistä kunnossa.
 
vierailija
Hän on niin aadeehoodee ettei kykene olemaan täältä pois

Hänen koko surkea elämänsä on täällä kun entinen palstansa lopetettiin
-eikä voi häiriköidä siellä
Eiköhän totuus ole se, että suurin osa palstalaisista potee mainitsemaasi vaivaa.
Tekstin taso on sen verran matalaa, että koulut ovat selvästi jääneet vähiin.
Echo kirjoittaa omien sanojensa mukaan vain rekkautuneena.
Hänen kirjoitusten taso vaihtelee päivittäin.
Jos et pärjää palstan nokittelussa ole hiljaa. Käy lukemassa palstaetiketti ja paima se visusti mieleesi. Nettipalstat ovat avoimia mielipidepalstoja kaikille maailmassa.
Ei sinua ole tänne tietääkseni palkattu palstavahdiksi. En viitsi pyytää modea poistamaan viestisi. Saavathan lukijat siten nähdä miten fiksu olet.
Tötä palstaa seurataan monella taholla. Ei täällä kirjoittelu täysin turhaa ajan tuhlaamista ole. Kirjoitin ennen paljon enemmän. Totta se on mitä toivoit. Elämässäni on paljon mukavampia asioita kuin kirjoittaminen. Kirjastot, kirjakaupat, internet ja moni muu asia ovat hurjan paljon fiksu,pi tapa viettää aikaansa kuin tämä surkuhupaisa palsta..
 
vierailija
Eiköhän totuus ole se, että suurin osa palstalaisista potee mainitsemaasi vaivaa.
Tekstin taso on sen verran matalaa, että koulut ovat selvästi jääneet vähiin.
Echo kirjoittaa omien sanojensa mukaan vain rekkautuneena.
Hänen kirjoitusten taso vaihtelee päivittäin.
Jos et pärjää palstan nokittelussa ole hiljaa. Käy lukemassa palstaetiketti ja paima se visusti mieleesi. Nettipalstat ovat avoimia mielipidepalstoja kaikille maailmassa.
Ei sinua ole tänne tietääkseni palkattu palstavahdiksi. En viitsi pyytää modea poistamaan viestisi. Saavathan lukijat siten nähdä miten fiksu olet.
Tötä palstaa seurataan monella taholla. Ei täällä kirjoittelu täysin turhaa ajan tuhlaamista ole. Kirjoitin ennen paljon enemmän. Totta se on mitä toivoit. Elämässäni on paljon mukavampia asioita kuin kirjoittaminen. Kirjastot, kirjakaupat, internet ja moni muu asia ovat hurjan paljon fiksu,pi tapa viettää aikaansa kuin tämä surkuhupaisa palsta..
Siltä sä roikut täällä vihakirjoittelemassa...
 
Niin kyl se rasva luo maukkuutta ainakin mun mielestä. Juuh mä lukasen ton tekstin.
En söis kasvis/siemenöljyjä.😱 Kannattaa tutkiskella tuota, jos on vielä epäselvä juttu että miksi näitä ei pidä työntää sisäänsä…laita oven saranaan mielummin.😬Kylmäpuristettu extravirgin oliiviöljy/MCT-öljy tummassa lasipullossa tosin ok ja eläinperäiset rasvat ovat tietysti parhaimpia ja ravitsevimpia.😋
 

Yhteistyössä