On tämä nyt vaikeaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höhhelihöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höhhelihöh

Vieras
Mulla takana siis eka clomikierto. Clomit otin kp5-9. Testailin sitten ovista ja kp21 sain aamulla ja illalla kaksi viivaa tikkuun. Samana päivänä mulle oli määrätty s-progesteroni mittaus, jotta nähdään, olenko ovuloinut. Eilen sain tuloksen, arvo oli 3. Oma lääkäri oli lomalla ja paikalla oli ilmeisesti alkava naislääkäri... sanoin lääkärille, että tikutin samana päivänä oviksen, kun olin kokeissa. Lääkäri vaan toisti, että rvon pitäisi olla yli 15, jos olisin ovuloinut, eikä ottanut lainkaan huomioon, että olin ovuloinut noin viikon myöhempään, mitä yleensä ovuloidaan... ovulaatiotesteistä hän ei osannut sanoa mitään.
Nyt sitten määräsi otettavaksi 2 clomia joka kierrossa, jollei tärppää, ja lokakuussa seuraava käynti! Ovulaatiovaiheeseen nähden, arvoni oli kuitenkin hyvä.... kiva nyt alkaa popsia sitten kahta clomia. Sori, taisi tulla sekavaa sepustusta...

Oletko varma, että teet testin täsmällisesti ohjeiden mukaan? Todella outoa, että liuskatesti sanoo aivan muuta kuin labrakoe...

Muistathan, että liuskatestissä viivojen pitä olla väriltään saman vahvuiset? Vaikka tulisi kaksi viivaa niin se ei tarkoita, että LH:ta olisi tarpeeksi ovulaatioon, jos viivat ovat eri sävyiset.

Kyllä viivat oli samanpaksuiset. Ajattelin, että jos verikoe ei näyttänyt oikein, koska se oli samana päivänä, kun tikutin ne viivat. Yleensähän se otetaan noin viikko oviksen jälkeen :/ Mutta kun mulla se ovis oli tikkujen mukaan vasta kp21....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 14:57 mimoniandra kirjoitti:
Joo, miun moka, en huomannu tuota kohtaa :/ Miten lääkäri oli määränny siulle nuin aikasin progesteronitestin jos kiertosi on kauhean pitkä?? :o

Minä vähän samaa mietin. Olisikohan sinun mahdollista saada uudestaan tuo verikoe? Oikeaan ajankohtaan lähinnä.

Mulla ei oikeastaan ole normaalia kiertoa, menkat aloitettiin primoluteilla. Ovis vaan tapahtui myöhemmin... :x nyt se on myöhäistä tässä kierrossa testailla, täytyy ensi kuussa sitten kysyä paremmin verikokeen ajankohdasta. Kiva vaan ottaa nyt kaksi clomia, jos yhdelläkin tuli ovis...mutta voinhan silti ottaa vaan yhden clomin, kahden sijasta.

Niin jos et tosiaan ole varma asiasta tai pääse kysymään lääkäriltä, niin ehkä tosiaan kannattaa otta vaan se yks clomi. eihän siinä menetä mitään.. tai korkeintaan yhden kierron, jos ei tärppää. Toisaalta liianm suurella annoksella on se monisikiöisyysriski.

Yhteistyössä