On täällä erikoisia juttuja 😂

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä oon hyvin tosissani, mitä tulee kukkaistutuksiin!

Fm
Aijai oletan että et ole käynnyt kukan istutuskurssia joka on nykyään pakollinen. Jokainen istuttaja tarvitsee puolenvuoden koulutuksen joka maksaa 400euroa ja sit saa kortin. Se on vähän kuin kalastuslupa kortti et jos tarkastaja tulee ja ei istutus korttia löydy voi saada jopa tuhannen euron sakot. Nyt on tehoiskuviikko jossa etsitään näitä laittomia istuttajia. Kasveillakin on tunteet ja väärin tehtynä ne kärsii. Siksi kortti että hommat menee oikein

vierailija
Kieltämättä. Joskus 15-20 vuotta sitten tämä oli kiva perhepalsta, jolla pääosin kirjoittelivat äidit tai äideiksi haaveilevat, muutamia miehiäkin. Nyt tänne on eksynyt kummallisia tyyppejä, ainakin yksi peräkammarin poika, jolle tämä palsta on varmaan ainoa kontakti ihmisten kanssa. Tosin hänkin yksinpuhelee paljon ja vastailee itselleen.

vierailija
Kieltämättä. Joskus 15-20 vuotta sitten tämä oli kiva perhepalsta, jolla pääosin kirjoittelivat äidit tai äideiksi haaveilevat, muutamia miehiäkin. Nyt tänne on eksynyt kummallisia tyyppejä, ainakin yksi peräkammarin poika, jolle tämä palsta on varmaan ainoa kontakti ihmisten kanssa. Tosin hänkin yksinpuhelee paljon ja vastailee itselleen.
Olen nimittänyt tyypin Havukka-ahon ajattelijaksi. Katsoin aikoinaan kyseisen tv-ohjelman ja pidin siitä paljon. Kun tietää vain vähän asioista, mielipiteet ovat varmat.
Sellainen besserwisser minäkin ennen olin ja olen vieläkin. Jos haluan perehtyä asioihin perusteellisesti, minulla ei jää aikaa tälle mammapalstalle.

vierailija
Aijai oletan että et ole käynnyt kukan istutuskurssia joka on nykyään pakollinen. Jokainen istuttaja tarvitsee puolenvuoden koulutuksen joka maksaa 400euroa ja sit saa kortin. Se on vähän kuin kalastuslupa kortti et jos tarkastaja tulee ja ei istutus korttia löydy voi saada jopa tuhannen euron sakot. Nyt on tehoiskuviikko jossa etsitään näitä laittomia istuttajia. Kasveillakin on tunteet ja väärin tehtynä ne kärsii. Siksi kortti että hommat menee oikein
😁 Hyvä! Tosin noin pitäis kyllä olla. Ihan hirveästi vieraslajeja tuolla valtaamassa alaa. Eilen näin etelänruttojuuren. Harkitsin, että alkaisin kitkeä noita pois. Jostakin hävittämisestähän maksettiin viime vuonna oikein rahaakin.

vierailija
Hyvä! Tosin noin pitäis kyllä olla. Ihan hirveästi vieraslajeja tuolla valtaamassa alaa. Eilen näin etelänruttojuuren. Harkitsin, että alkaisin kitkeä noita pois. Jostakin hävittämisestähän maksettiin viime vuonna oikein rahaakin.
VOih sinnuu nuorukaista. Minä jo nuorena plikkana 50 luvulla tiesin että ruttojuuri on erittäin hyvä rohto ja ehkäisee syöpiä. Voisin kehaista että isoisoisäni munkki tacharius toi juuren aikoinaan suomeen. Ja todisteet puhuvat puolestaan ei oo ollu meijän kylillä syöpää koskaan ja se on ruttojuuren ansiota. Että miksi sitä olet vastaan kaunis kukkanenkin viellä. Itsehän olen syntynyt jo 1932vuonna ja minua pidetään kylillä matriarkka äitinä olen pitänyt jo 50 luvulta lähtien rohdoskauppaa menestyksekkästi.

Paljon siitä maksettiin? Minne ne kasvit vietiin ja punnittiinko ne ja painon mukaan maksettiin? Ikinä kuullutkaan mokomasta? Ainiin mun pitääpäivittääkin kasvi ketjua

vierailija
VOih sinnuu nuorukaista. Minä jo nuorena plikkana 50 luvulla tiesin että ruttojuuri on erittäin hyvä rohto ja ehkäisee syöpiä. Voisin kehaista että isoisoisäni munkki tacharius toi juuren aikoinaan suomeen. Ja todisteet puhuvat puolestaan ei oo ollu meijän kylillä syöpää koskaan ja se on ruttojuuren ansiota. Että miksi sitä olet vastaan kaunis kukkanenkin viellä. Itsehän olen syntynyt jo 1932vuonna ja minua pidetään kylillä matriarkka äitinä olen pitänyt jo 50 luvulta lähtien rohdoskauppaa menestyksekkästi.

Paljon siitä maksettiin? Minne ne kasvit vietiin ja punnittiinko ne ja painon mukaan maksettiin? Ikinä kuullutkaan mokomasta? Ainiin mun pitääpäivittääkin kasvi ketjua
Ai eiks se ollu ruttoa, kun se ehkäsee. Enhän mä näin nuorena voi tuommoisia tietää. Mutta eipä ole ruttoa näkynyt!

Enpä muista.. joissain kunnissa enemmän ja joissain vähemmän. Oiskos mennyt niin, että otettiin kuva ennen ja jälkeen. Se oli tehty helpoksi se homma. Lupiineista ainakin maksettiin, en tiedä muista. Googletanpas, kun alkoi itseäkin kiinnostaa.

vierailija

Tulee hyötyliikuntaa samalla

vierailija
Ai eiks se ollu ruttoa, kun se ehkäsee. Enhän mä näin nuorena voi tuommoisia tietää. Mutta eipä ole ruttoa näkynyt!

Enpä muista.. joissain kunnissa enemmän ja joissain vähemmän. Oiskos mennyt niin, että otettiin kuva ennen ja jälkeen. Se oli tehty helpoksi se homma. Lupiineista ainakin maksettiin, en tiedä muista. Googletanpas, kun alkoi itseäkin kiinnostaa.
Nooh semmosta se ompi kun nuorena koohottaa menemään😊 ainiin minua kutsutaan lady mcbethiksi se juontaa juurensa 50 luvun ja 60 luvun taitteseen kun perustettiin lady mcbeth cruiser moottoripyörä kerho ja joka vuosi äänestettiin kuka on kerhon puheenjohtaja ja minut valittiin siihen aina yksimielisesti. Ajelimme pitkin suomea ja eurooppaa. Muistuipa mieleen kun kerran poliisit pysäyttivät meidät ylinopeuden takia. Niin avasin takista vähän nappeja niin että poliisi näki poveni ja niin vaan se sanoi että ajelkaa seuraavan kerran vähän hiljempaa. Minä iskin silmää ja poliisi meni ihan punaiseksi. Miehiä on niin helppo puijata pikku jutuilla kun alapäässä alkaa toiminta. Ja miehet menee ihan sekaisin.

Oletko elänyt sitä aikaa kun nainen ei saannut mennä klubeille ilman mies seuralaista. Noh meille tyttölöille se ei käynnyt ja ajettiin moottoripyörillämme klubin eteen. Mies myyjä yritti estää meitä saamasta viski naukkujamme mutta minä iskin pitkän lapin leukuni pöydän tiskille pystyyn ja sanoin et nyt sitä viskiä tänne ja näin saimme juomamme. Oi sitä kultaista nuoruutta ja niitä kommelluksia mitä silloin tapahtui.

Oletko sinä saannut lempinimeä koskaan?.

Mut pystyykö noissa kuvissa huijaamaan. Joo tuu sit kertomaan. Kyl mulle lisä fyrkka kelpaa jos se tienaaminen noin tapahtuu

vierailija

Tulee hyötyliikuntaa samalla
Hei mistä noita alueita yleensä voisi löytää. Riihimäki-helsinki akselilta? 200euroa ja saa liikuntaa ja päästään eroon vieraslajikkeista ei oo kyl hassumpaa.

vierailija
Nooh semmosta se ompi kun nuorena koohottaa menemään😊 ainiin minua kutsutaan lady mcbethiksi se juontaa juurensa 50 luvun ja 60 luvun taitteseen kun perustettiin lady mcbeth cruiser moottoripyörä kerho ja joka vuosi äänestettiin kuka on kerhon puheenjohtaja ja minut valittiin siihen aina yksimielisesti. Ajelimme pitkin suomea ja eurooppaa. Muistuipa mieleen kun kerran poliisit pysäyttivät meidät ylinopeuden takia. Niin avasin takista vähän nappeja niin että poliisi näki poveni ja niin vaan se sanoi että ajelkaa seuraavan kerran vähän hiljempaa. Minä iskin silmää ja poliisi meni ihan punaiseksi. Miehiä on niin helppo puijata pikku jutuilla kun alapäässä alkaa toiminta. Ja miehet menee ihan sekaisin.

Oletko elänyt sitä aikaa kun nainen ei saannut mennä klubeille ilman mies seuralaista. Noh meille tyttölöille se ei käynnyt ja ajettiin moottoripyörillämme klubin eteen. Mies myyjä yritti estää meitä saamasta viski naukkujamme mutta minä iskin pitkän lapin leukuni pöydän tiskille pystyyn ja sanoin et nyt sitä viskiä tänne ja näin saimme juomamme. Oi sitä kultaista nuoruutta ja niitä kommelluksia mitä silloin tapahtui.

Oletko sinä saannut lempinimeä koskaan?.

Mut pystyykö noissa kuvissa huijaamaan. Joo tuu sit kertomaan. Kyl mulle lisä fyrkka kelpaa jos se tienaaminen noin tapahtuu
Joo, sain lempinimen hydroleijona. Tuli siitä, kun aina kahden leijonapullon jälkeen join lasin vettä, ettei tuu krapula. Tuli muuten juotua paljon vettä!
Siistiä, et säkin oot tommonen moottoriharrastaja, mä oon painottanu aina tonne muskeli v18 puolelle. Normaalikuluttajille se on 16, mut änkesin tommosen 18 voiman mustang 1967 pellin alle. Siitä lähti muutakin kuin ääntä!
Hassua, koska poliisi pysäytti mutkin pari kertaa. Mut se luuli, et sen tutka ja alkometri oli rikki, niin pääsin menemään. Onneksi ei ne verikokeet olleet silloin yleisiä. Toisella kertaa, kun se pysäytti, olinkin selvinpäin ja kiitin hyvää onneani, et sen ainoon kerran... 😁

Kaikessa pystyy huijaamaan.. mut luulen, että on helpompi käydä kaataan ne lupiinit kuin alkaa tehdä feikkivideota, jossa homma olisi tehty. Todennäköisesti siis pitää laittaa video ennen ja jälkeen. En oo kyl kokeillu tekoälyä, et onnistuisko sillä. Ehkä ei, jos video pitää kuvata tuolla softalla.

vierailija
Hei mistä noita alueita yleensä voisi löytää. Riihimäki-helsinki akselilta? 200euroa ja saa liikuntaa ja päästään eroon vieraslajikkeista ei oo kyl hassumpaa.
Lupiineita? Aloita sun takapihalta! Se on varmaan laajimmin levinny kuin mikään muu. Jos et oo puusilmä ja sekoita sitä maitohorsmaan, nii löydät varmasti sanotaan jotain 5km säteellä sun pihalta. Lupiinilla on semmoiset "käden malliset" lehdet. näyttää trooppiselta kannabikselta. Se pitää niittää ennenkuin se ehtii pudottaa siemenet.

vierailija
Joo, sain lempinimen hydroleijona. Tuli siitä, kun aina kahden leijonapullon jälkeen join lasin vettä, ettei tuu krapula. Tuli muuten juotua paljon vettä!
Siistiä, et säkin oot tommonen moottoriharrastaja, mä oon painottanu aina tonne muskeli v18 puolelle. Normaalikuluttajille se on 16, mut änkesin tommosen 18 voiman mustang 1967 pellin alle. Siitä lähti muutakin kuin ääntä!
Hassua, koska poliisi pysäytti mutkin pari kertaa. Mut se luuli, et sen tutka ja alkometri oli rikki, niin pääsin menemään. Onneksi ei ne verikokeet olleet silloin yleisiä. Toisella kertaa, kun se pysäytti, olinkin selvinpäin ja kiitin hyvää onneani, et sen ainoon kerran...

Kaikessa pystyy huijaamaan.. mut luulen, että on helpompi käydä kaataan ne lupiinit kuin alkaa tehdä feikkivideota, jossa homma olisi tehty. Todennäköisesti siis pitää laittaa video ennen ja jälkeen. En oo kyl kokeillu tekoälyä, et onnistuisko sillä. Ehkä ei, jos video pitää kuvata tuolla softalla.
Ai ihanaa löytää sielun sisar näin vanhoilla päivillä oikeen liikutuksen kyynel valahti poskille. Meillä oli tapana nais porukalla kun kuppilassa istuttiin niin tulihan siinä miehiä riiaamaan. Mut sanoin et se jokha juo minut pöydän alle pääsee panemahan. Mut en koskaan hävinnyt juoma kisaa miesten seurassa ja ne urvahti ku mulla oli hauskempaa. Ihme vätyksiä ja minä sentään olin vain 60 kiloinen tyttölöinen tuohon aikaan. Mutta vaikka itse sanonkin olin aika vetävä mimmi tuohon aikaan ja sai jatkuvasti miehiä hätistellä. Moni nainen paheksui meitä silloin 50 luvulla et miten kehtaamme näin. Mutta se oli ihanaa vapautta kuin sai tehdä mitä lystäs. Meidän työmme ansiostahan naiset sitten pääsi myöhemmin kuppiloihin yksinäänkin joten muistelen tuota aikaa lämmöllä 😊.
Muistatko kuka antoi sinulle tuon lempinimen ei hassumpi. Vielläkö joskus käyt hummaamassa. Itse en ole juonut pisaraakaan kun täytin 90vuotta laitoin korkin kiinni vaikka vielläkin joskus ajattelen että olisi kiva ottaa viski naukku siis vain yksi ja polttaa yksi iso kuubalainen. Mutta nykyajan hoitajat hössöttää ettei saa hoitokotiin ottaa yhtä viskipulloa mukaansa. Syy miksi menin hoitokotiin on että olen sosiaal7nen tapaus ja täällä minulla on seuraa. Mutta ei oikeen voi puhua menneisyydestä kun nyky ajan nuoriso on häveliästä sakkia ja heidän poskia alkaa kuumottaan jos kerron kaipaan niin kovin minun moottoripyörä jengiä mutta ikä teki tehtävänsä ja muistelen lämmöllä jokaista heitä.

Mut kuule sie hydroleijona ota sie miunkin puolesta joskus yksi naukku viinaa jos edes enään juot. Nyt tiedät että oli sellainenkin lady kuin lady mcbeth joka ei pelännyt mitään maallisista asioista. Pelkäätkö sinä jotain tänäpäivänä?

Joo kiitos tosta mun pitää ottaa kuvat noista rikkaruohoista ja pitäiskö niistä vähän enempi maksaa kuin ege et tos sun linkissä oli et kaupunki oli varannut kuusi tonnia tohon ongelmaan. Lähetäänkin kiertää koko suomi ja etitään kaikki vääristymät ja tienataan miljoona vai voisko suomen kokosesta maasta löytää noin monta rikkaruoho wsiintymää?

vierailija
vierailija
Ai ihanaa löytää sielun sisar näin vanhoilla päivillä oikeen liikutuksen kyynel valahti poskille. Meillä oli tapana nais porukalla kun kuppilassa istuttiin niin tulihan siinä miehiä riiaamaan. Mut sanoin et se jokha juo minut pöydän alle pääsee panemahan. Mut en koskaan hävinnyt juoma kisaa miesten seurassa ja ne urvahti ku mulla oli hauskempaa. Ihme vätyksiä ja minä sentään olin vain 60 kiloinen tyttölöinen tuohon aikaan. Mutta vaikka itse sanonkin olin aika vetävä mimmi tuohon aikaan ja sai jatkuvasti miehiä hätistellä. Moni nainen paheksui meitä silloin 50 luvulla et miten kehtaamme näin. Mutta se oli ihanaa vapautta kuin sai tehdä mitä lystäs. Meidän työmme ansiostahan naiset sitten pääsi myöhemmin kuppiloihin yksinäänkin joten muistelen tuota aikaa lämmöllä .
Muistatko kuka antoi sinulle tuon lempinimen ei hassumpi. Vielläkö joskus käyt hummaamassa. Itse en ole juonut pisaraakaan kun täytin 90vuotta laitoin korkin kiinni vaikka vielläkin joskus ajattelen että olisi kiva ottaa viski naukku siis vain yksi ja polttaa yksi iso kuubalainen. Mutta nykyajan hoitajat hössöttää ettei saa hoitokotiin ottaa yhtä viskipulloa mukaansa. Syy miksi menin hoitokotiin on että olen sosiaal7nen tapaus ja täällä minulla on seuraa. Mutta ei oikeen voi puhua menneisyydestä kun nyky ajan nuoriso on häveliästä sakkia ja heidän poskia alkaa kuumottaan jos kerron kaipaan niin kovin minun moottoripyörä jengiä mutta ikä teki tehtävänsä ja muistelen lämmöllä jokaista heitä.

Mut kuule sie hydroleijona ota sie miunkin puolesta joskus yksi naukku viinaa jos edes enään juot. Nyt tiedät että oli sellainenkin lady kuin lady mcbeth joka ei pelännyt mitään maallisista asioista. Pelkäätkö sinä jotain tänäpäivänä?

Joo kiitos tosta mun pitää ottaa kuvat noista rikkaruohoista ja pitäiskö niistä vähän enempi maksaa kuin ege et tos sun linkissä oli et kaupunki oli varannut kuusi tonnia tohon ongelmaan. Lähetäänkin kiertää koko suomi ja etitään kaikki vääristymät ja tienataan miljoona vai voisko suomen kokosesta maasta löytää noin monta rikkaruoho wsiintymää?
Hummailen hummerilla joskus vielä! Me kerätään porukka ja painellaan Eskosen laavulle Permetän taakse lauantaisin. Soitellaan leeviä ja kontraa, joskus mun pipp""". Enää en anna tanssia konepellillä, kun viimeksi meni yhdellä nilkka. Eikä se edes ollu juonu muuta kuin vettä! En tiedä sit, oliko vetäny jotain muuta. Kokoajan valitti sääskistä.
Nykyisin oon joo kyllä vähentänyt, kun lehdistä lukee jatkuvasti, et viina on vaarallista. Mut mä en ole kyl sairastanu 15 vuotiaasta, kun alotin silloin. Ja vielä nousee rautaa penkistä. Lääkäri kielsi sen, kun meni kyynärpää, mut voihan sitä tankoa vetää toisellakin kädellä.
Mua tuli kerran yks nuorikko riiaamaan, ja kun sit kerroin että mitä voitais tehdä, se laukkasi nuoremmille niityille aika nopeeta. Semmosia nuo nuoret on, mukamas netistä löytää kovaa tavaraa. Ite en oo löytänyt kuin titinalle- kamaa.
Mä oon aina pelännyt perhosia! Mieti nyt, jos ne aiheuttaa kerran hurrikaaneja! Niin semmonen viattoman näköinen elukka, mut ihan kauheeta, mitä semmoinen voi saada aikaan! Vaan kun räpäyttää siipeä väärässä kulmassa!

Euron sai vissiin havainnosta ja sit raivauksesta alan mukaan. Ja varmaan sen mukaan, mitä kassassa on jäljellä. Veikkaan, et ELY keskus laittoi siihen jotain könttäsummia kunnille, jotka rahaa haki. Oishan se kiva, jos se meno jatkuu, siitä en löytänyt mainintaa.
Joo, Suomesta voi varmaan. Munkin mökin pihalta löytynee vielä viime vuoden myöhäiskukkineita. Mut kunnan pitää olla tuossa jutussa mukana.
Mut lähdetään muutenvain. Heitetään töhö mun Jeepin perään ja tehdään tiktok -videoita, kun poltetaan esiintymiä ja palokunta tulee paikalle! Mul ei ole tiktokkia, mut opetellaan käyttää!

Yhteistyössä