On tää hullua...Koulukuljetuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Nyt jo syksyä murehdin, mutta meillä ei tyttö tule saamaan taksikuljetusta, vaikka kilometrejä on yli 5 ja meidän iso tie on luokiteltu vaaralliseksi tieksi ja syy löytyy tuosta tummennetulla kohdalla:(en nyt mainitse näiden teiden nimiä)
Näiden teiden varsia pitkin kulkeville 1.-2. luokan oppilaille myönnetään vanhempien anomuksesta kuljetus matkan pituudesta riippumatta. Teiden ylittämistä ei kuitenkaan pidetä kuljetuksen perusteena.

Naapurin lapsetkin ovat joutuneet kulkemaan bussilla.Pysäkki on lähellä, mutta tiellä on 80 km:n nopeus, eikä suojatietä, mutta se ei riitä syyksi vaan jos tyttö joutuisi kävelemään kys. tien reunaa, niin silloin ilmeisesti taksin saisi ja tuolla tiellä on todellakin 80 nopeus rajoitus ja ihmiset ajaa ainakin 100:sta ja naapurikaan ei ollut saanut, joten en tiedä pystytytäänkö mekään millään perustelemaan.Pakko miettiä kuinka syksy tulee menemään, jos itse olen töissä ja ekaluokkalainen joutuisi yksin lähtemään. Mummi ja ukki asuvat yli 5 kilsan päässä ja mummi on työelämässä, eikä heillä ole autoa.
Ainoa on, että niinä aamuina kun en itse ole kotona, niin vien tytön sitten mummille ja ukille ja siellä odottakoon koulun alkua, ettei tarvitse olla sydän syrjällään sen vuoksi, ettei vaan jää auton alle.
Naapurin lapsilla on mummi joka saattaa joka aamu pysäkille, että heillä tilanne hieman helpompi...

Oho rönsyilin pikkasen taas aiheesta, mutta tälläisia nämä äidin murheet on

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei sulla olisi mahdollista saada lastasi sinne naapuriin aamuksi, jolloin lapsesi pääsisi naapurin mummin kanssa pysäkille?

Täytynee jossain välissä asiasta ehkä kysellä, mutta ovat ruotsinkielisessä koulussa, enkä tiedä alkaako koulu samaan aikaan eli mihin bussiin menevät...Meillä kyllä mukavat naapurit täsä ja varmasti naapuriapua löytyy, mutta siltikään en ymmärrä tuota pykälää....Jos kävelet tien vartta se on vaarallisempaa, kuin jos ylität vaaralliseksi luokitellun tien, jossa ei edes ole suojatietä, niin se ei ilm. ole yhtä vaarallista, koska se ei ole peruste taksi kyydin saamiseksi...Auttakaa mua nyt ymmärtämään, kun en ymmärrä!
Onneksi on vielä kevät ja kesä edessä ja asiaa aikaa harjoitella....

Ei kait se murehtiminen auta ja aika näyttää kuinka lähtee menemään.Pieni helpotus on sekin, että alan tekemään kesälomani jälkeen 75% työaikaa, eli vapaita vähän enemmän

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Meidän kunta antaa taksikyydin isontien ylittäjille, vaikka matka ei olisi kilometrejäkään. Siitä vain en ole varma antaako 6lk asti vai vain pienemmille.
Niin minäkin luulin ja siinä uskossa olin, mutta tuo on kopsattu meidän kunnan sivuilta ja jos ei naapurin lapsetkaan saaneet, niin ei kai minunkaan tyttö erikoisasemassa ole

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

Täytynee jossain välissä asiasta ehkä kysellä, mutta ovat ruotsinkielisessä koulussa, enkä tiedä alkaako koulu samaan aikaan eli mihin bussiin menevät...Meillä kyllä mukavat naapurit täsä ja varmasti naapuriapua löytyy, mutta siltikään en ymmärrä tuota pykälää....Jos kävelet tien vartta se on vaarallisempaa, kuin jos ylität vaaralliseksi luokitellun tien, jossa ei edes ole suojatietä, niin se ei ilm. ole yhtä vaarallista, koska se ei ole peruste taksi kyydin saamiseksi...Auttakaa mua nyt ymmärtämään, kun en ymmärrä!

Mä en kylläkään harjoittelemisistakaan huolimatta päästäisi pikkuista koululaista ylittämään isoa tietä. Meillä ei saa 11 vuotiaskaan yksin tuota ylittää, mutta siina onkin paikoin 100 rajoitus ja paljon liikennettä.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

Mä en kylläkään harjoittelemisistakaan huolimatta päästäisi pikkuista koululaista ylittämään isoa tietä. Meillä ei saa 11 vuotiaskaan yksin tuota ylittää, mutta siina onkin paikoin 100 rajoitus ja paljon liikennettä.

Niinpä ja kuinka pieni lapsi voi edes arvioida autojen nopeutta ja saati turvallisesti tietä ylittää.Toki voin yrittää perustella kuntaan, että lasta ei välttämättä pääse kukaan saattamaan aamuisin, enkä todellakaan uskalla lasta pimeällä syksyllä laittaa ylittämään vaarallista tietä!!! Onko vastuu meidän vanhempien, jos lapsi jää autonalle, kun ei esim olla voitu lasta pysäkille saattaa kun täytyy mennä töihin vai onko se todella ainoa vaihtoehto, että vien lapsen klo 6 jälkeen mummille ja ukille ja samalla reissulla kun vien kuopuksen päiväkotiin eli joutuis kouluaamuina silloin kun me ollaan töihin menossa herätä klo 6.
Oletetetaanko, että kaikilla on mahdollisuus saada joku saattamaan lapsi tai saada työt järjestettyä niin että voi itse saattaa... Naapuriapukin varmasti kartoitetetaan, mutta suututtaa jo etukäteen lapsen vuoksi

Yhteistyössä