On se tuo lastensuojelu jännä juttu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joo"

Vieras
Miehen yh-sisko lähti kahdeksi viikoksi Thaimaahan ja jätti kolme erityisluokkia käyvää yläasteikäistä lastaan keskenään - ja se on kai ok??

Muutenkin nuo lapset asuvat keskenään oikeasti, äiti tuskin on koskaan edes yötä heidän kanssaan, ruokaa tuo - mikroruokaa, hamppareita ja pitsoja.

Asuvat niin pienellä kylällä jossa kaikki tuon tietää ja silti mitään toimenpiteitä ole eikä tule.

Voi tosin johtua siitäkin, että nuo lapset olisivat tosi vaikeasti sijoitettavia - on vaikka mitä diagnooseja.

Toisilta tuntuu lapset lähtevän yhden mokan takia - nämä lapset taas ovat kasvaneet näin, aina.

[QUOTE="vieras";23017741]millä luokilla ovat ?[/QUOTE]

ovat vm.94, 95 ja 96 - jääneet luokalle kaikki jossain vaiheessa, vanhin useampaan kertaan.

Mutta ovat siis aina eläneet keskenään. Äiti vaan tuo ruokaa ja lumppaa ties missä, mutta varmasti ei ole kotona.

Ja sossu kyllä tietää, mutta mitään ei tehdä.

Joo tottahan tuohon pitää puuttua, varsinkin kun vertaa siihen juttuun mikä iltalehdessä on. Siinä iskä oli vaan pikkusen pahoinpidellyt vauvaa ja meni saamaan pari päiväsakkoa. Miehesi siskon tapauksessa kyllä on ainekset välittömään huostaanottoon!

Ei ne mitään tee,ei niillä ole aikaa eikä mielenkiintoa.Jos lapset ei ole virkavallan kanssa tekemisissä eivätkä lintsaa ja koulumenestys kohtuullinen,asiat saa jatkua noin.

Miten se eroaa siitä että mutsi tekee vuoro hommia ja pitää lastaan mummolassa ja tarhassa etupäässä koko ajan? Palstan mukaan luokalle jäänyt lapsi ei ole huono asia vaan innokas vaan oppimaan uudelleen jo opitut asiat ja riittää kun saa ruokaa eikä tarvi vaan vettä juoda.

[QUOTE="lissu";23017794]Ulkopuolisen on aina niin helppo kommentoida tietämättä asioiden todellista laitaa. Maailma ei ole aina niin ihmeellistä kuin miltä se näyttää.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa on maailma on ihmeellisempi kuin jaksan kertoa.
Aika läheltä tiedän asiat, liiankin läheltä.

Pienempänä äiti lukitsi heidät taloon ja jätti keskenään, nyt pysyvät lukitsematta jo.

Ovat lastensuojelunasiakkaita olleet tavallaan aina jo noiden lasten erityisjuttujen vuoksi - on dysfasiaa, aspergeria ja kaikken en edes tiedä. Vanhin lienee suunnilleen kehitysvammainen päätellen suuresta hoitotuesta, joka hänestä maksetaan (mies takasi yhden lainan, siksi tiedän tuon eli hänen tulonlähteensä).

Oiekasti epäilen, ettei mitään tehdä koska olisivat vaikeasti sijoitettavia.

[QUOTE="joo";23017890]Tai lasten täti, joka on yhdenlajin sossuntäti tai lasten isovanhemmat, tai isä......

...mutta kun sossu tietää jos ei kaikkea, niin ainakin suurimman osan jo, niin mitä se hyödyttää vaikka kuinka soittelisi??[/QUOTE]

Vastuun "palloittelu" ainakin kaikkein vähiten auttaa lapsia; "en minä mutta kun ne muut..."

Vastuun "palloittelu" ainakin kaikkein vähiten auttaa lapsia; "en minä mutta kun ne muut..."

Minua paljon lähempänä tätä ns.perhettä on paljon ihmisiä, joten oikeasti EI KUULU MINULLE, siis nuo ilmoittamiset.

Näillä on vähän sukuvikaa....mieskin varmaan voisi tehdä vähän tuohon tyyliin, jos joku eli minä en pitäisi raameja koossa.

Kun on lusikalla annettu niin kauhalla on paha ottaa...

Pienemmillä paikkakunnilla saattavat kyllä ihan "säästösyistä" katsoa läpi sormiensa tuollaisia juttuja, valitettavasti.

JOtain tämäntyyppistä on pakko olla takana, muualla maailmassa eli suuressa kaupungissa tuo peli olisi loppunut tosi lyhyeen.

Kalliita lapsia kunnalle joka tapauksessa kaikkine terapioineen, joissa pienempänä ravasivat viikottain, puhumattakaan kaikista tutkimuksista.

[QUOTE="joo";23018238]Minua paljon lähempänä tätä ns.perhettä on paljon ihmisiä, joten oikeasti EI KUULU MINULLE, siis nuo ilmoittamiset.

Näillä on vähän sukuvikaa....mieskin varmaan voisi tehdä vähän tuohon tyyliin, jos joku eli minä en pitäisi raameja koossa.

Kun on lusikalla annettu niin kauhalla on paha ottaa...[/QUOTE]:O Hiukan outo ajattelutapa. Ihan sama onko lähempänä muita ihmisiä. Jos sä tiedät noista asioista, sun "kuuluu" ilmoittaa.

No jos ovat tuohonkin asti selvinneet niin mä varmaan antaisin asian olla, kato ne kaikki sijaiskodit/perhekodit ei ole mitään mukavia paikkoja. On ihan hyvästä tuurista kiinni et pääseekö hyvään vai huonoon perheeseen. Mulla oli aivan ihana sijaisperhe mutta mun mies on ollut sellaisessa nuorisokodissa missä lapset tyyliin lukittiin omiin huoneisiin ja ei saanut pitää kännyköitä, omaa rahaa tai ylipäänsä mitään omaa mitä on saanut esim. kotoa mukaansa, kaikki takavarikoitiin samantien ja kyseessä oli teini-ikäiset lapset. Tai jos et viikannut pyykkejä tarpeeksi nopeasti ja siististi isännän mielestä niin hän saattoi töniä/heittää pitkin kodinhoitohuonetta, kyseessä sentään entinen poliisi joka pitää perhekotia.

sen että TÄYDELLISTÄ elämää ei saavuteta millään. Ei ole täydellistä perhettä, ei täydellistä sijaisperhettä. Mikään ei tässä elämässä lopultakaan ole täydellistä. Tarpeeksi hyvä on tarpeeksi. Kärsivätkö perheen lapset? Oletko siitä varma? Jos he pärjäävätkin ihan hyvin noilla järjestelyillä? Mistä voit sen tietää? Vai oletko vain kateellinen matkustelusta kun et itse pääse? On aina arveluttavaa puuttua toisten elämään ellei siinä ole räikeästi jotain todella pahasti pielessä kuten että lapsilla ei ole ruokaa, vaatteita, on pahoinpitelyä, juopottelua tai yleensäkin sellaista että lapsesta ei todellakaan huolehdita.

sen että TÄYDELLISTÄ elämää ei saavuteta millään. Ei ole täydellistä perhettä, ei täydellistä sijaisperhettä. Mikään ei tässä elämässä lopultakaan ole täydellistä. Tarpeeksi hyvä on tarpeeksi. Kärsivätkö perheen lapset? Oletko siitä varma? Jos he pärjäävätkin ihan hyvin noilla järjestelyillä? Mistä voit sen tietää? Vai oletko vain kateellinen matkustelusta kun et itse pääse? On aina arveluttavaa puuttua toisten elämään ellei siinä ole räikeästi jotain todella pahasti pielessä kuten että lapsilla ei ole ruokaa, vaatteita, on pahoinpitelyä, juopottelua tai yleensäkin sellaista että lapsesta ei todellakaan huolehdita.

Kyllähän ne lapset voivat olla onnellisia kun eivät muusta tiedä kuin hamppareista ja pelikoneista, vuosiin ei ollut aikuista elämässä oikeasti, vain äiti joka tuo ruokaa, ei ole yötä kuin ehkä kerran kuussa.

Kateellinen en oikein voi olla :) en äidille enkä lapsille.

Yhteistyössä