On se mukavaa kummina.. *ärsytystä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Ku etukäteen sanotaan että mitä miksikin lahjaksi pitää ostaa. :kieh: Ei oo itte ees ehtiny vielä aatella niin jo tulee viestiä että mitä hankkia.

Ja jos sitten ihan muuten vaan on menossa shoppaileen niin silloinkin tulee täysin suoraa kommenttiä että osteles tänne kans :o :kieh: :headwall:

Voi elämä.. Toiveet aina ymmärrän ja monesti kysynkin. Tässä tapauksessa ei vaan edes ehdi ajatella kun tulee jo käskyä. Ja vielä suunnattoman tylyllä tavalla.

Mä päätin että laitan rahaa tilille, ostaapi sitten rouva itte mitä haluaa. Jos olisin tosi sika niin ostaisin jonku ruman ja turhan koriste-esineen. Mutta enpä viitti. Turha nähä vaivaa ees sen vertaa ku se kuitenki myis sen kirppiksellä niinku kaikki muutki lahjat mitkä ei hänen esteettistä silmäänsä miellytä.

on kyllä törkeää ja tekisi mieli jättää ostamatta :headwall:
vaan kun se ei ole sen lapsen syy.Mä kysyisin lapselta(Jos tarpeeksi iso)että mitäs hän haluaa ja ostaisin sen mukaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
vaan kun se ei ole sen lapsen syy.Mä kysyisin lapselta(Jos tarpeeksi iso)että mitäs hän haluaa ja ostaisin sen mukaan =)

Näin mäkin tulen tekemään kun lapsi on sen ikänen että voi kysyä. En mä tietenkään lasta rankase siitä että äitinsä on nuija :D

Mutta kun vauva on nyt about 4 kk. Ja se on ihan tosi juttu että jos lahjan ostaa mistä rouva pikkurouva ei tykkää niin se myy sen kirppiksellä. Siks mua ei huvita ostaa mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
:o oikeen lahjamaattina pietään :o

Sellanen fiilis mullekki tuli! Että kummilta onki sit hyvä lypsää ne tavarat mitkä itte haluaa.. :/

Mä oisin halunnu tehä joululahjaksikki jonku oikeen ihanan neulepuvun jonka ois sit voinu lapselle säästää ja hän sitten säästää omille lapsille. Muillekki kummilapsille oon tehny. Mutta mitäpä tuota tekemään, kirppikselle se menis kumminki..

miten sä edes olet suostunut kummiksi jos vanhemmat tai äiti on tuollainen...
tosi kurjaa, mie teen niin isovanhimmille saatan vinkata mitä tarvitaan, ostavat sit jos ostavat, kummit ja muut kun kysyy niin sanon useimmiten että kunhan tuot itsesi.. mitään turhaa emme ole vielä saaneet lahjaksi ja jos joku nyt inttämällä inttää toivetta niin sanon jotain edullista, mutta tarpeellista.

Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:
tosi kurjaa, mie teen niin isovanhimmille saatan vinkata mitä tarvitaan, ostavat sit jos ostavat, kummit ja muut kun kysyy niin sanon useimmiten että kunhan tuot itsesi.. mitään turhaa emme ole vielä saaneet lahjaksi ja jos joku nyt inttämällä inttää toivetta niin sanon jotain edullista, mutta tarpeellista.

Mä en tienny et se on oikeesti tollanen! :O Asuvat kaukana, oonhan mä silleen tienny et se hieman erikoinen on mutta en mä tällasta osannu ajatellakaan. Ei jotenki mun päähän mahu et joku osaa olla noin törkee..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:

Näin mäkin tulen tekemään kun lapsi on sen ikänen että voi kysyä. En mä tietenkään lasta rankase siitä että äitinsä on nuija :D

Mutta kun vauva on nyt about 4 kk. Ja se on ihan tosi juttu että jos lahjan ostaa mistä rouva pikkurouva ei tykkää niin se myy sen kirppiksellä. Siks mua ei huvita ostaa mitään..

Ei varmasti huvita!!Jos tekisitkin jotain "omaa" lapselle??Eikai se sitä kehtaisi myydä.Käsineet ja pipo tms. kivaa.

Mun mielestä on todella vaikea arvioida millainen äiti ihmisestä tulee ja millaiset vaatimukset kummeille asettaa jos ei kerran ole lapsia ennestään.

Mä en ymmärrä tuota kummi=lahjat

Mä haluisin ennen kaikkee että mun lasten kummit pysyis lapsen elämässä mukana ja olis tukena. Viettäs laatuaikaa lapsen kans.
harmi että sekään ei oo toteutunu kaikkien kohalla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielestä on todella vaikea arvioida millainen äiti ihmisestä tulee ja millaiset vaatimukset kummeille asettaa jos ei kerran ole lapsia ennestään.

Heillä on lapsia ennestään jo. Mut en mä tällasesta toiminnasta tienny..

Aah. Tosin kait tuollaisessakin tapauksessa on vaikea ennustaa miten käy, jos kerran lasten ja kummien suhteesta ei ole puhuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Mä en ymmärrä tuota kummi=lahjat

Mä haluisin ennen kaikkee että mun lasten kummit pysyis lapsen elämässä mukana ja olis tukena. Viettäs laatuaikaa lapsen kans.
harmi että sekään ei oo toteutunu kaikkien kohalla...

En minäkään! En mä ainakaan kummeja lahjojen toivossa valinnut. Mä nimenomaan halusin lapselle sellaset kummit jotka ois läsnä lapsen elämässä ja muistaisivat lasta läsnäolollaan lapsen merkkipäivinä sillon ku se on mahdollista. Ei lahjoja antamalla.

Toki lahjat otetaan ilolla vastaan mutta ei se mikään itseisarvo ole että kummin ykköstehtävä on tuoda lahjoja.

Aah. Tosin kait tuollaisessakin tapauksessa on vaikea ennustaa miten käy, jos kerran lasten ja kummien suhteesta ei ole puhuttu.

Joo ja mulla on viel se ku asun niin kaukana niin en loppupeleis sillä tavalla tiedä että miten noi tiettyjä hommia hoitaa.

Ehkä parasta onkin et ensin puhutaan mitä niiltä kummeilta odotetaan ja keskutellaan lahjapolitiikastakin vaikka se vois karulta kuulostaakkin.

Ilmeisesti näin pitäs tehdä. Se vaan tuntuu jotenki niin typerältä. Mutta ilmeisesti ois pitäny sanoo siinä vaiheessa ku kummiksi pyysivät että mä en ota vastaan käskyjä enkä toimi lahja-automaattina..

Yhteistyössä