On se kummaa kun kaikesta tulee aina iso parku..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Joku jaksaa itkee vihkisormuksensa perään. Mä itse henk.koht. haluisin kulkee julkisillakin paikoilla yläosattomissa, mutta ei oo sallittua se. Eikä ole mistään työsopimuksesta kiinni vaan ei kun ei, joku laki kai tulee vastaan. Ja mä sit annan kiltisti periksi sen edessä ja vedän paitaa päälle kun lähden tuonne ulkomaailmaan. Vaikka mikä hiton eri asia se on, meidän pihaan näkee esteettä jos haluaa katsoa ja mun tissit näkee siis hellepäivänä ihan jos haluaa tulla katsomaan. En halua rajoja yläkroppaan, että tulee kaunis rusketus ja silti vaan on toppi vetäistävä päälle. Kyl on niin väärin!

No älä muuta sano!! Sairaalassa on vuosikymmenet ollut sormus-, kello-, kynsilakkakielto ja ties mitä muita kieltoja hygienian takia. On aivan selvä että jos tauteja halutaan ehkäistä niin siinä ei paljon vihkisormus paina.

Ihan sama mistä kiellosta tai säännöstä on kyse.
Niitä vain on ja niitä noudatettava,turha niistä on metelöidä.
Vaikka olisikin "tyhmiä" niin joku on ne "viisaudessaan" säätänyt jotta oltaisiin edes suhteellisen tasa-arvoisessa asemassa tuolla liikkuessa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paidattomuuden kieltää hekä laki, mutta toistaiseksi mikään laki ei kiell' sormusta päiväkodin lastenhoitajalta. Sen mukaan mennään!

Joo, mutta Ruotsissa saa olla kohta uimahalleissa naisetkin yläosattomissa, että kyllä pitää seurata trendejä ja tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paidattomuuden kieltää hekä laki, mutta toistaiseksi mikään laki ei kiell' sormusta päiväkodin lastenhoitajalta. Sen mukaan mennään!

Oletko ymmärtänyt jotain väärin ? Ei kaikkea kielletä lailla. Ei kaikkea myöskään sallita erikseen lailla. Päiväkodissa työskentelyä ei ole määrätty pakolliseksi millään lailla. Perustuslaki tai mikään muukaan laki ei määrää sormuksenpitämistä kansalaisoikeudeksi.

Työnantaja voi antaa määräyksiä ja rajoituksia omalla toimialueellaan sekä työntekijöille, että vieraille. Siihen ei tarvita mitään työsopimuksen muutoksia. Jos nyt mennään tarpeeksi pitkälle tässä jankuttamisessa, niin luulenpa, että valvontaviranomainen tai ministeriö voi puuttua asiaan määräyksellä tai jopa määräaikaisella lailla, kuten oli tapahtumassa TEHY:n lakon kiellossa.

Yhteistyössä