On se hyvä, että mulla ei ole ajokorttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Oli aiemmin puhetta, että faija olisi huomenna aamulla heittänyt kuopuksen joulujuhlaan kirkolle. Syystä että kuopuksella ei ole hajuakaan, missä ko kirkko on (kuopus siis helsinkiläisessä lukiossa ja me vantaalaisia) ja siks toiseksi sinne ei oikein täältä pääse millään julkisilla. Soitin faijalle varmistaakseni asian ja lähtöajan, mutta ongelma onkin nyt, että systerin auto on temppuillut pakkasaamuina. Ja siskon 15 veen pitää päästä samaan aikaan omaan kouluunsa, joka on noin 2 km:n päässä ja jonne menee meidän talon päädystä bussi. Siskontytön ei vaan ole koskaan elämässään tarvinnut mennä minnekään julkisilla eikä yli 300 metrin matkaa kävellenkään, joten nyt onkin sitten pattitilanne :D Systeri oli mutsilla ja faijalla juuri käymässä, kun soitin, ja kamala kälätys kuului taustalta. Faija koitti siinä luovia ja suunnitella, miten molemmat lapsenlapset saataisiin aamulla kuskatuksi, mutta kuullosti niin vaikealta, että en pystynyt enää pidättelemään nauruani. Ja sanoin faijalle, että kuopus pääsee kyllä taksillakin ja takaisin kotiin löytää vaikka kävellen, kun ei ole siinä vaiheessa enää mistään kellonajoista kiinni.

. Ja siskon 15 veen pitää päästä samaan aikaan omaan kouluunsa, joka on noin 2 km:n päässä ja jonne menee meidän talon päädystä bussi. Siskontytön ei vaan ole koskaan elämässään tarvinnut mennä minnekään julkisilla eikä yli 300 metrin matkaa kävellenkään, joten nyt onkin sitten pattitilanne.
Tää oli kyllä hauska, ettei oo edes yli 300 metriä kävellytkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Patti:
.
Tää oli kyllä hauska, ettei oo edes yli 300 metriä kävellytkään :)
Ei kävele systerikään. Jos se haluaa mennä tän lähiön ostarille, se menee aina autolla. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tulee näitä hauskoja tilanteita, jolloin meidän lähipiirin autolliset ovat "jumissa" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melko koomista.
Älä muuta sano :D Joskus erehdyn systerille sanomaan, että olen lähdössä Hakaniemen halliin ja alueen etnisiin kauppoihin ostoksille. Systeri ehdottaa mukaan lähtöä - ja toki se mulle sopii, koska systeri on nasta tyyppi - , mutta aina autolla. Noh, kivahan se on autolla päästä...ainakin noin periaatteessa. Mutta kun on sitten 45 minuuttia ajettu ympyrää Hakaniemessä etsien tarpeeksi läheltä parkkipaikkaa, niin meikä päässään pohtii, että tässä ajassa olisin jo tehnyt ostokset, matkannut metrolla rautatieasemalle ja istuisin jo bussissa kohti kotia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Liikkuuko sun siskon perhe muuten ollenkaan? Onko siis liikunnallisia harrastuksia? :)
Liikkuu toki. Siskontyttö on kilpatanssija. Treenejä, leirejä ja kisoja viikon jokaiselle päivälle.

Jännä juttu, että 300 m:n kävely on sitten ylivoimainen ajatus :xmas:

No niinpä. Mutta kun on tottunut siihen, että joka paikkaan mennään autolla, niin ei noin pitkää matkaa sitten voi kävellä. Huvittavinta on, että mun siskoni, isäni ja - opiskelujen lomassa - siskonpoikani ovat kaikki samassa paikassa töissä. Systeriltä on 30 m faijalle ja faijalta 100 m siskonpojalle. Joka aamu kaikki - kesäisin kolme, talvisin kaksi - pöräyttää autonsa käyntiin ja ajavat sinne samaan paikkaan. Ja tästä menee bussikin suurinpiirtein ovelta ovelle. Ja voi tsiisus, jos systerillä tai siskonpojalla ei olekaan autoa käytössä... menee ihan hulinaksi koko homma. Eivät pääse töihin eivätkä töistä kotiin ilman erityisjärjestelyitä :D Autottomuus vapauttaa kyllä monista ongelmista B)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No niinpä. Mutta kun on tottunut siihen, että joka paikkaan mennään autolla, niin ei noin pitkää matkaa sitten voi kävellä. Huvittavinta on, että mun siskoni, isäni ja - opiskelujen lomassa - siskonpoikani ovat kaikki samassa paikassa töissä. Systeriltä on 30 m faijalle ja faijalta 100 m siskonpojalle. Joka aamu kaikki - kesäisin kolme, talvisin kaksi - pöräyttää autonsa käyntiin ja ajavat sinne samaan paikkaan. Ja tästä menee bussikin suurinpiirtein ovelta ovelle. Ja voi tsiisus, jos systerillä tai siskonpojalla ei olekaan autoa käytössä... menee ihan hulinaksi koko homma. Eivät pääse töihin eivätkä töistä kotiin ilman erityisjärjestelyitä :D Autottomuus vapauttaa kyllä monista ongelmista B)

Voi herranen aika :laugh: Eipä silti, mäkin tiedän yhden jokseenkin vastaavalla tavalla toimivan autoilevan perheen. Asuivat monta vuotta Floridassa ja siellä oppivat, että yli 100 m:n matkat kuljetaan autolla. Perheen kaksi täysi-ikäistynyttä lasta asuvat vielä kotona ja tottakai heillä on omat pirssit pihassa äidin ja iskän pirssien vieressä.

Ahaa. Minulla on ajokortti, mutta pääsen kyllä liikkumaan ilman autoakin. Jos sinulla olisi ajokortti, niin ehkä voisit viedä itse lapsesi joulujuhlaan, eikä tarvitsisi pyydellä muilta kyytiä. Se on minusta kätevää:)

Alkuperäinen kirjoittaja aakenus:
No mitäs se siun isäpappas tuumasi taksikyydistä?
Naurahti vain. Tietää, että ei meille se autokyyti mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Jos ei takseja olisi keksitty, poika lähtisi kartan kanssa lampsimaan hyvissä ajoin ehtiäkseen kirkkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh:
Ahaa. Minulla on ajokortti, mutta pääsen kyllä liikkumaan ilman autoakin. Jos sinulla olisi ajokortti, niin ehkä voisit viedä itse lapsesi joulujuhlaan, eikä tarvitsisi pyydellä muilta kyytiä. Se on minusta kätevää:)

Ei sillä kortilla vielä kauaskaan ajella :saint:

Uusimmat

Yhteistyössä