On ok ilmoittaa lapsen hoitoaika klo 8-16 ja pitää lapsi hoidossa aina klo 7.40-16.20?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja tähän saavat vastata vain ne, jotka oikeasti ajattelevat, että otsikon tapaus toistuvasti on oikein ja ok.

Jotenkin tuntui tuo toinen ketju menneen siihen, että kaikki vain kirjoittelivat "meillä haetaan jo klo 15 vaikka ilmoitettu klo 17". Tai sitten tapeltiin siitä, että lto:t ovat ainoita ihmisiä, jotka eivät saa purnata netissä ammatin huonoista puolista.

Älä vastaa, jos et ole otsikon kanssa samaa mieltä.

No ei oo ok! Lapsen voi tuoda sovittua myöhemmin tai hakea aikaisemmin, mutta ei toisinpäin. Päiväkodin työntekijöiden työajoissa otetaan huomioon mm. se, että miten paljon lapsia on mihinkin aikaan hoidossa.

Mä luulen, että siinä hoitosopimusta tehtäessä kaikki eivät ymmärrä, että kysytään sitä kokonaisaikaa, osin ajattelemattomuuttaan laittavat oman työaikansa ilman työmatkoihin kuluvaa aikaa. Eli tässä voisi päivähoidon edustajakin vähän skarpata ja kysellä.

Meillä mies jo ehdotti että tollasilta voi evätä hoitopaikan,jos tahallista ja jatkuvaa,ja olen aivan samaa mieltä.
Miehen sisko hoitajana päiväkodissa ja heillä nää myöhästelijä vanhemmat on enimmäkseen niitä kotona olevia vanhempia,aivan käsittämätöntä.

[QUOTE="hei";24546368]Mutta jos tuo on jatkuvaa niin pian uusitaan hoitosopimusta ja siihen muutetaan todellinen hoitoaika!![/QUOTE]

Tässäkin kannattaa hoitajien osoittaa aktiivisuutta.

Tietenkin pitää ilmoittaa oikeat ajat. Miten muuten päiväkodissa pystytään suunnittelemaan realistiset työajat ja resurssitarve? Jos kaikki esmes ilmoittavat tuontiajaksi 8:00, niin mahtavat nämä aiemmin lapsiaan tuovat ihmetellä, kun ovi onkin lukossa vielä 7:55.

Hmmm... miksi ne hoitajat tai pph:t ei noissa tilanteissa ehdota hoitosopimukseen aikojen korjaamista? Miksi sitä pitää pohtia täällä, onko ok, koska varmaan kenenkään mielestä ei ole ok.
Ja kai niistä hoitoajoista voi poikkeuksellisesti joskus poiketakin jos etukäteen ilmoittaa...

Ei tietenkään, mutta sinun mainitsemasi esimerkki ei kuvaakaan vastaavaa tilannetta, koska siinä hoitoaika on lyhyempi. Tottakai vanhemmat voivat lyhentää lapsen hoitopäivää, jos se vain on mahdollista välillä, mutta pidentää sitä ei voi, koska päivähoitomaksut ja hoitajien määrän mitoitus perustuu juuri näihin pisimpiin annettuihin hoitoaikoihin.

Ei ole oikein, ja minusta hoitoajan ylityksestä pitäisi määrätä joku sakko. Johan alkaisivat vanhemmat ilmestyä ajoissa paikalle.

Meillä seisoo hoitosopimuksessa että 6:30-17, lisäksi ollaan saatu sovitusti iltahoitoa tarvittaessa.
(ja vaikka hoitosopparissa tosiaan lukee 6:30-17, niin silti lapsi on hoidossa usein esim. 10-14:30, eipä sopimus estä meitä hakemasta häntä ajoissa, viemästä myöhemmin, tai pitämästä vapaapäiviä)

[QUOTE="Joo";24548037]Samanverran niitä ämmiä siellä päiväkodin pihalla seisoo haki sitten aiemmin tai myöhemmin.[/QUOTE]

Mmun muksun tarhassa ei aina ole kaikki hoitajat samaan aikaan töissä. Esim aamusta ja iltapäivästä on pienempi miehitys. Siksi on tärkeää,e ttä lapset myös haetaan ajoissa ja siten kuten on sovittu, eikä vasta sitten kun on pakko = tarha menee kiinni...

Ei ole ok. Päiväkoti ei kysy sitä turhaan vaan sen vuoksi, että tietävät järjestää
työvuorot siten ettähenkilökuntaa on riittävästi paikalla suhteessa lapsilukumäärään.
Olen töissä päiväkodissa itse ja lapsemme ovat toisessa pv.kodissa hoidossa. Olen
ilmoittanut lapsemme hoitoajaksi 7 -17.15 vaikka yleensä
hoidontarvetta onkin klo 8-16 välillä...joskus jopa 8-14 riippuen onko
minulla aamuvuoro. Se ärsyttää jos vanhemmat laittaneet hoitoajaksi jtn ihan
muuta ja lapsi onkin yli sen ajan hoidossa. silloin pv.kodin henkilökunta ottsa
asian puheeksi vanhempien kanssa ja hoitoaikoihin tehdään muutoksia.
itse olen joskus joutunut viemään lapsemme hoitoon jo klo 7 ja joskus hakenut vasta
17.15 kun pv.koti sulkeutuu...sen vuoksi olenlaittanut heti reilusti
hoitoaikaa, eipä tule sanomisia!!!!!!! :)

[QUOTE="Joo";24548037]Samanverran niitä ämmiä siellä päiväkodin pihalla seisoo haki sitten aiemmin tai myöhemmin.[/QUOTE]

no just siksi kun te tahvot ette noudata hoitosopimusta!!!! Mutta sehän on aivan se ja sama, koska se on aina jostain pois, kun turhaan on paikalla liikaa hoitajia, onko tullut se mieleen, et mistähän se vois olla pois?

[QUOTE="vieras";24548083]Ei ole ok. Meillä on ilmoitettu lapsen hoitoajaksi 7.40-16.20, johtuen siitä, että työaika on 8-16.[/QUOTE]

Nimenomaan näin, että ne työmatka-ajat on laskettu siihen hoitoaikaan mukaan. Kaikki ei vaan oikein hoksaa sitä. Ja tosiaan sen mukaan pitäisi ajat ilmoittaa, mikä on aikaisin mahdollinen tuloaika ja myöhäisin mahdollinen hakuaika, jos työvuorot voivat vaihdella.

Yhteistyössä