On nuo maalaislapset sitten herttaisen simppeleitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Käytiin tossa pari paikallista tehtaanmyymälää, jotka on motarin varressa bensa-aseman yhteydessä.

Pihalla on pieni leikkipaikka, jossa pari keinua, liukumäki ja kiipeilyteline.

Nämä reppanat meni aivan sekaisin. Keinussa piti istua vaikka ja kuinka, kiipeillä telineissä ja laskea mäkeä.

Saatiin tunti kulumaan siinä ihan heittämällä.

Ei mun ehkä kannata kesällä Linnanmäki-reissuun tuhlata rahojaan, se varmaan riittää jos mä kuskaan ne oikein kirkonkylälle leikkipuistoon :saint: :D

Näin se menee, kun lapsille i tarjota koko ajan mahdotonta elämystulvaa ja liikaa kaikkea niin silloin on helppo saada ilo irti pienistä asioista jotka poikkeaa arjesta :) Meidän kaupunkilais lapsille tass on ihan huippua päästä isotädin hevostilalle, se se on vasta jotain, istua tallissa syömässä kuivaa näkkäriä ja pillimehua tallikissoja silitellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä pääsen vielä vähemmällä- iskä hommas liukumäen mein takapihalle :D
Kova sana se on vieläkin.

Jos omassa pihassa on liukumäki niin kiinnostaako lapsia sen jälkeen mennä leikkipustoon? Mä tahtosin liukumäen tolle meidän tytölle pihaan ja hiekkalaatikko tulossa, mutta mietin onko sitten enää mitää kivaa mennä leikkipuistoon jos kaikki samat on omassa pihassa?

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Käytiin tossa pari paikallista tehtaanmyymälää, jotka on motarin varressa bensa-aseman yhteydessä.

Pihalla on pieni leikkipaikka, jossa pari keinua, liukumäki ja kiipeilyteline.

Nämä reppanat meni aivan sekaisin. Keinussa piti istua vaikka ja kuinka, kiipeillä telineissä ja laskea mäkeä.

Saatiin tunti kulumaan siinä ihan heittämällä.

Ei mun ehkä kannata kesällä Linnanmäki-reissuun tuhlata rahojaan, se varmaan riittää jos mä kuskaan ne oikein kirkonkylälle leikkipuistoon :saint: :D

:D. Me maalaiset on käyty huvipuistoissa muutamia kertoja alle kouluikäisten kanssa ja lapset on viihtyneet parhaiten ilmaisvälineissä eli jossain kiipeilytelineissä siellä... Tulee tosiaan halvemmaksi mennä vaikka kaupungille ja siellä ilmaiseen leikkipuistoon noiden kans ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Sukulaisvierailu Helsingissä ja metroajelu, silmät oli kun lautaset ja siitä puhuttiin piiiitkään. Ihan kun olis käyty jossain eksoottisemmassakin paikassa.

Munkin likalle olis varmaan iso kokemus päästä metrolla, junalla haluaas ainakin mennä.

Meidän rivarin pihassa ei ole yhtään mitään lapsille, ei hiekkalaatikkoa, keinua. Silti likka viihtyy kauankin pihalla joko yksin tai naapurinpojan kanssa. Kulkevat edestakaasin tuossa nurmikolla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jep!:
Näin se menee, kun lapsille i tarjota koko ajan mahdotonta elämystulvaa ja liikaa kaikkea niin silloin on helppo saada ilo irti pienistä asioista jotka poikkeaa arjesta :) Meidän kaupunkilais lapsille tass on ihan huippua päästä isotädin hevostilalle, se se on vasta jotain, istua tallissa syömässä kuivaa näkkäriä ja pillimehua tallikissoja silitellen.

Sehän se. Meillä käy kapunkilaislapsia elämyslomalla, kun taas omille tuo hevosten, kanojen, kissojen yms. hoito on ihan arkipäivää.

Ja sitten taas meidän muksut sekoaa leikkipuistosta tai just jostain parin pysäkinvälin matkustamisesta metrolla =)

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä pääsen vielä vähemmällä- iskä hommas liukumäen mein takapihalle :D
Kova sana se on vieläkin.

Jos omassa pihassa on liukumäki niin kiinnostaako lapsia sen jälkeen mennä leikkipustoon? Mä tahtosin liukumäen tolle meidän tytölle pihaan ja hiekkalaatikko tulossa, mutta mietin onko sitten enää mitää kivaa mennä leikkipuistoon jos kaikki samat on omassa pihassa?

Kyllä mua ainakin lapsena kiinnosti leikkipuistot vaikka omassa pihassa oli liukumäki, leikkimökki, 2 tavallista keinua ja sitten sellaanen kahden hengen keinu (mikä sen virallinen nimi edes on... ). Siellä leikkipuistossa on kuitenkin sitten vähän erilaaset jutut. :D

Meillä on omassa pihassa liukumäki, hiekkalaatikko, trampoliini ja keinu. Ja ihan maalaisia ollaan =)

Vaan kummasti ne jaksaa kiinnostaa myös muualla

ikiliikkujoita nuo on ;)

Meidän kaupunkilaismuksut on ihan haltioissaan ku pääsevät mun serkun maatilalle ja näkevät ihan oikeita KOTIELÄIMIÄ ja saavat istua pari kierrosta traktorin kyydissä :D Niistä puhutaan sit pari viikkoa käynnin jälkeen :D

Meidän kaupunkilaismuksut on ihan haltioissaan ku pääsevät mun serkun maatilalle ja näkevät ihan oikeita KOTIELÄIMIÄ ja saavat istua pari kierrosta traktorin kyydissä :D Niistä puhutaan sit pari viikkoa käynnin jälkeen :D

Meillä taas on se, että kun lapsi on ihan peruskaupunkilaisipana, niin pienen matkan päässä laiduntavat kesälampaat on sille ihan eksotiikkaa :D . Toisella puolella Turkua taas laiduntaa kesäisin lehmiä, joten nekin täytyy käydä sitten tsekkaamassa. Ja viereisessä joessa uiskentelevat sorsat on myös aika ihmeellisiä :D .

Eilen hän tuli päiväkodista kotiin ja kertoi silmät suurina, että heillä oli päiväkodin vessassa muurahainen! No, me asutaan kerrostalossa eikä meillä ole koskaan ollut sisällä muurahaisia, joten hän ei varmaan voinut edes kuvitella, että niitä voi tulla taloon sisällekin :laugh: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on omassa pihassa liukumäki, hiekkalaatikko, trampoliini ja keinu. Ja ihan maalaisia ollaan =)

ikiliikkujoita nuo on ;)

Meiltä puuttuu noista vaan liukumäki, mutta sen tilalla on kyllä vanha kiipeilyteline.

Ei ne kuitenkaan sama ole, kun siellä jossain leikkipaikalla tai puistossa, kun ne on värikkäitä ja hienoja ja samalla aidatulla pläntillä.
Tai näin mä päättelisin, tämänpäiväisen(kin) perusteella...

Kyllä meillä puisto on aina ollu kiva paikka, vaikka käydäänkin paljon puistoissa! Ei ole ikinä vielä poika itkenyt tai kitissyt kun on sanottu että lähdetäänpäs puistoon!!!! ;)
Ja on meillä muitakin elämyksiä ja aina ne on yhtä kivoja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ikiliikkujoita nuo on ;)

Meillä on leikkimökki, keinut, keinulauta, hiekkalaatikko, trampoliini, liukumäki puuttuu. Mutta ehkä eniten just puistossa innostuvat liukumäestä ja kiipeilytelineistä, kun niitä ei kotona ole.
Maalla asutaan, mutta meidän lapsia kiinnostaa myös eläimet, esim. lampaat, hepat, lehmät jne. kun kotona on vaan koira.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Sukulaisvierailu Helsingissä ja metroajelu, silmät oli kun lautaset ja siitä puhuttiin piiiitkään. Ihan kun olis käyty jossain eksoottisemmassakin paikassa.

Sama juttu meillä :D
Koetetaan kerran-pari vuodessa ajella metrolla ihan ajelun ilosta.

t. helsinkiläisperhe, ei metron varrelta

Alkuperäinen kirjoittaja Jep!:

Ihana :heart:

Mekin asutaan maalla, ja koko talvena ei olla leikkipuistoissa käyty. Ja meillä ei siis ole keinua ja liukumäkeä kotona. Vajaa 3v poika kikatti viime viikolla puoli tuntia yhtämittaa keinussa kun pääsi eka kerran talven jälkeen <3 :)

Mutta, sama juttu se on toisinpäinkin. Kaupunkista kun tulee lapset tänne niin ensin ne ihmettelee että eihän meillä oo mitään tekemistä kun ei oo kuin trampoliini ja hiekkalaatikko pihassa. Mutta sitten kun ne keksivät lähteä metsään joka alkaa suoraan takapihasta niin ei niitä meinaa saada pois sieltä :) Enkä muuten ole vielä tavannut lasta joka ei viihtyisi metsässä ja keksisi tekemistä siellä.

Yhteistyössä