On noi palkat kyllä päin prikkalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23180144:
itseasiassa tuo ei taidakkaan ihan noin mennä, vaikka niin on helppo kuvitella.

Siis mikä. Tikkien poisto vai? Olen ainakin itseltäni ja veljeltäni tikkejä poistellut, eikä tuo nyt kovin monimutkaista hommaa ollut.

Olen pienen n. 20 työntekijän palkollinen johtaja. Vaimoni on lähihoitaja. Palkkamme eroavat useista syistä - muun muassa siitä syystä, että olen käynyt kouluja enemmän ja olemme muutamia vuosia uhranneet perheenä minun etenemiseni eteen.

Mielestäni kenenkään on käytännössä turha itkeä peruspalkkansa tasosta, koska tosiaan alan palkkatasot ovat kullakin tiedossa alalle pyrittäessä. Jos jonkun alan palkkatasoa selkeästi nostettaisiin suhteessa toiseen, niin alalle pyrkijöidenkin joukko olisi aivan toisenlainen, joten nämä "itkijät" eivät välttämättä sellaisessa tilanteessa enää pääsisikään esim. pääsykokeista läpi, kun kilpailu alalle olisikin kovempi.

Toinen asia on se, että jos oma palkkani alkaisi olemaan suhteessa samaa tasoa vähemmän kouluja käyneiden kanssa, kävisin uudet palkkaneuvottelut oman työnantajani kanssa, jotta ero pysyisi omasta mielestäni uhrauksiani vastaavana. Näin se inflaatio etenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lopen kyllästynyt....;23180189:
Kyllä mäkin varmaan lentokonetta osaisin lentää jos yrittäisin. Ehkä vaan aika nopeasti tulisin alas. Kyllä varmaan monin osaisi "hoitaa", mutta unohdat nyt sen VASTUUN joka myös kuuluu hoitajien työhön.
Ja jos oikeasti olet tuota mieltä että hoitotyötä pystyy kuka tahansa tekemään niin sitten et varmaan käytä terveydenhoitopalveluja?? Synnytit varmaan lapsesi kotona vaan oma mies apuna(olettaen että olet äiti?) jos siis kuka tahansa osaa niin kyllä sitten sinäkin...

Jotenkin olen kuule satavarma, että et saa lentokonetta liikkeelle edes maan pinnalla...
Enkä nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Se että kuka tahansa pystyy jotain tekemään, ei tarkoita sitä, etteikö jonkun se kuitenkin pitäisi tehdä. Sama juttu kuin siivoamisen kanssa. Kuka tahansa nyt osaa siivota, ja ihan varmasti osaisin esim. siivota työhuoneeni, mutta kyllä nyt silti haluan, että siivooja käy ne hommat siellä tekemässä, niin että minä voin keskittyä omiin hommiini. Ja sama hoitajien kanssa; kyllähän ne hommat täytyy jonkun hoitaa.

[QUOTE="joopa";23180103]mistä sinä tiedät mitään kenenkään tietämyksestä kenenkään työstä, pidä typeryytesi omanasi, ei sun tarvii tulla ketjuun[/QUOTE]

No mulla on ihan samanlainen oikeus kommentoida täällä kuin muillakin. :D Aloituksesi osoitti melkoista aliarvostusta tietyn alan työntekijöitä kohtaan ja kyllä mielestäni on melkoisen typerää odottaa ja toivoa arvostusta jos sitä ei osaa itse toiselle antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23180246:

Alan ehkä hiukan ymmärtää pointtiasi. Ilmeisesti sairaanhoitajaksi hakeutuu tyyppejä, joille yksinkertaisetkin tehtävät tuntuvat haasteelliselta, joten heistä itsesään ala on aivan älyttömän vaativa.

Oikeasti jos langan leikkaaminen ja sen pois nypääminen on jollekulle noin hankalaa, niin ymmärrän että jotkut muutkin sairaanhoitajan toiminnot voivat tuntua ylitsepääsemättömän vaikeilta.

Alan ehkä hiukan ymmärtää pointtiasi. Ilmeisesti sairaanhoitajaksi hakeutuu tyyppejä, joille yksinkertaisetkin tehtävät tuntuvat haasteelliselta, joten heistä itsesään ala on aivan älyttömän vaativa.

Oikeasti jos langan leikkaaminen ja sen pois nypääminen on jollekulle noin hankalaa, niin ymmärrän että jotkut muutkin sairaanhoitajan toiminnot voivat tuntua ylitsepääsemättömän vaikeilta.

en ole mikään sairaanhoitaja. silti sopii kokeilla että kuinka hankalaa se oikeesti on ennenkö alkaa viisastelemaan.