On niin oudot säät, että kaikki ei vissiin lapsia pukiessa ihan tajua, että tuolla on vielä niin lämmintä

vierailija
Ei millään pahaa, jokainen pukee miten pukee, oli vaan itsestä hassua, kun lämpömittarissa taisi olla jopa 16-18 astetta tänään ja itsellä sellainen olo, että huh-hellettä, takki auki. Niin kun 7v kummityttö oli lähdössä pihalle ja äitinsä ohjeistuksella puki, niin sellaisen lämpimän välikausipuvun puki kurahousujen alle, käsiin villatumput ja kurahanskat, ja ohut pipokin vielä päähän! Eikä se äiti ole mikään sellainen hysteerinen, että kamalaa nyt lapsi paleltuu, mutta ehkä vaan ei oikein tiedä, mitä näin kummaliseen syksyyn pitäisi pukea! Minä itse siinä tosiaan ohut takki auki, ei käsineitä ei pipoa, ja silti minulla oli ihan lämmin, miten kuuma lapsella mahtoi olla!
 
vierailija
vk-haalareita on myös ohuita, niinku kuorihaalareita, jos se oli sellanen? Ei kurahousuja pelkän t-paidan päälle voi pukea, kun on tuulinen keli, jotain tuulenkestävää pitäisi olla yläosassa. Myös ohut puuvillapipo ei ole paha tuulessa. Ei toi välttämättä kovin liikaa ollut.
 
vierailija
Mä myönään ainakin suoraan, että arvoin tänään pitkään että mitä tuon ikäinen lapsi pukisi, vaikka lämpömittari näytti vaikka mitä, mutta ei se tuntunut lämpimältä, koska oli tuulta ja oli juuri satanut ja kaikki oli kosteaa.
Arvoin lopulta kahden väliltä, eli laittaako juuri ostetun uuden vuorillisen sadehaalarin vai verkkapuvun ja kurikset. Laitettiin se haalari, koska halusin myös testata sitä, mutta oli se vielä vähän liian lämmin tässä kelissä. Tai ei mahdottoman hikinen ollut, mutta lapsi itse sanoi, että oli lämmin.
 
Mä taidan kuulua näihin jotka motkottaa liian vähästä pukeutumisesta. Tyttö tuli koulusta suoraan syömään mun ja ukin kaa ni tuli pelkäs hupparis ja ilman pipoo tukka oli niin viimosen päälle laitettettu mut sanoin et nyt se takki päälle ja pipo et tukan voi aamulla laittaa vaik koulus aamul kondikseen jos pipo sotkee mut tääl oli eilen kolee ilma. Tyttö sanoi ettei koulus voi enään hiuksii laittaa.
 
vierailija
Mä taidan kuulua näihin jotka motkottaa liian vähästä pukeutumisesta. Tyttö tuli koulusta suoraan syömään mun ja ukin kaa ni tuli pelkäs hupparis ja ilman pipoo tukka oli niin viimosen päälle laitettettu mut sanoin et nyt se takki päälle ja pipo et tukan voi aamulla laittaa vaik koulus aamul kondikseen jos pipo sotkee mut tääl oli eilen kolee ilma. Tyttö sanoi ettei koulus voi enään hiuksii laittaa.
Pipo? Paljon siellä oli lämmintä?
 
Odotas vaan, kun kasvaa 😂 En nyt muista, minkä ikäinen tyttäresi on, eikä tarvitse kertoa, mutta muistelisin, ettei ihan teini vielä.
Mä en ymmärrä tota naisten tai joidenkin meikki vimmaa. Monesti ku esim julkkis naiset näyttää nassunsa ilman meikkiin on ne paljon kauniimpia ja söpöjä esim käy kattoo kuin kaunis rita niemikin on ilman meikkii paljon parempi ilman ne naamat näyttää freeseille ilman meikkii. Grr tyttö vois ehkä vähän hipahtaa enemmän 😁
 
vierailija
No en kattonut mut viima ja satoi ja itel pipo. Ehkä vähän sitä et tyttö meni kauneus edellä tällä kertaa
Jos olette Etelä-Suomessa, en koululaisen kanssa ihan suurta sotaa viitsisi käydä pipon laittamisesta, jos puhutaan kuitenkin jostain yli 10 asteen lämmöistä, missä ei mitään todellista paleltumisen vaaraa ole. Kelpaisiko panta näillä säillä ja pipo sitten, kun vähän vielä kylmempää?
 
vierailija
Mä en ymmärrä tota naisten tai joidenkin meikki vimmaa. Monesti ku esim julkkis naiset näyttää nassunsa ilman meikkiin on ne paljon kauniimpia ja söpöjä esim käy kattoo kuin kaunis rita niemikin on ilman meikkii paljon parempi ilman ne naamat näyttää freeseille ilman meikkii. Grr tyttö vois ehkä vähän hipahtaa enemmän 😁
No en nyt pelkästään meikkaamista tarkoittanut, mutta joo osin samaa mieltä. Lopulta kukin tekee, miten itse parhaaksi kokee. Itse meikkasin nuorempana enemmän mutta en koskaan mitään "pakkeleita", nykyään tosi vähän. Oma tyttäreni ei myöskään ole meikannut paljon. Mutta tyttöjen lisäksi pojat, varsin nuoret, ovat todella kiinnostuneita ulkonäöstään ja painetakin on, aika normaalia. Mutta sekin menee överiksi välillä ja ostetaan liikaa sopimattomia tuotteita - niin ja sit kuljetaan talvella ilman pipoa, jotta tukka ei mene sekaisin, ja nilkat paljaana.
 
Jos olette Etelä-Suomessa, en koululaisen kanssa ihan suurta sotaa viitsisi käydä pipon laittamisesta, jos puhutaan kuitenkin jostain yli 10 asteen lämmöistä, missä ei mitään todellista paleltumisen vaaraa ole. Kelpaisiko panta näillä säillä ja pipo sitten, kun vähän vielä kylmempää?
Mitä se panta auttaa? Siis ei sillä tytöllä oli kyl hieno kampaus jota kehuin se oli niin laitettu et ei edes yksi hius repsottanut en edes ymmärrä miten tuolla kelillä sellasen mintin saaminen oli mahdollista.
 
No en nyt pelkästään meikkaamista tarkoittanut, mutta joo osin samaa mieltä. Lopulta kukin tekee, miten itse parhaaksi kokee. Itse meikkasin nuorempana enemmän mutta en koskaan mitään "pakkeleita", nykyään tosi vähän. Oma tyttäreni ei myöskään ole meikannut paljon. Mutta tyttöjen lisäksi pojat, varsin nuoret, ovat todella kiinnostuneita ulkonäöstään ja painetakin on, aika normaalia. Mutta sekin menee överiksi välillä ja ostetaan liikaa sopimattomia tuotteita - niin ja sit kuljetaan talvella ilman pipoa, jotta tukka ei mene sekaisin, ja nilkat paljaana.
Joo no tos ulkonäkö asias ei itel kyl oo ollut koskaan oikeen painetta juuh oli etupystäri jota piti aina laittaa lakalla. Mut noin muuten ulkonäkö murheet on kyl ollu murheista piennimmästä päästä ja alasteella en kyl tollasii miettinyt yhtään😃 millasia sanoi sulle sanottiin ulkonäöstä koulussa? Ja miksi nilkkojen täytyy edes olla talvella paljaana? Mitä se edistää et tulee vilu ja kipeeks? Siis mikä sen jutun ydin on?
 
vierailija
Joo no tos ulkonäkö asias ei itel kyl oo ollut koskaan oikeen painetta juuh oli etupystäri jota piti aina laittaa lakalla. Mut noin muuten ulkonäkö murheet on kyl ollu murheista piennimmästä päästä ja alasteella en kyl tollasii miettinyt yhtään😃 millasia sanoi sulle sanottiin ulkonäöstä koulussa? Ja miksi nilkkojen täytyy edes olla talvella paljaana? Mitä se edistää et tulee vilu ja kipeeks? Siis mikä sen jutun ydin on?
Voi olla, että nykyään paineet ovat kovemmat, ja siinäkin taustalla varmaan some ja kaikki ne suositut somettajat, joita nuoret seuraavat. En jaksa muistaa, että mulle oltais mitään erityistä sanottu, ihan kivaa kommentointia vaikkapa uudesta tukkamallista tai vaatteista.

Joo en ymmärrä sitä nilkkajuttua, mut nämä nuoret ovat siis käyttäneet niitä ihan lyhyitä sukkia ja vastaavasti housumallikin on ollut lyhyempi. Nyt taitaa se "muoti" mennä ohi, onneksi. Muistan, että joku on ihan pahastikin palelluttanut nilkat tuolla tavoin.
 
Voi olla, että nykyään paineet ovat kovemmat, ja siinäkin taustalla varmaan some ja kaikki ne suositut somettajat, joita nuoret seuraavat. En jaksa muistaa, että mulle oltais mitään erityistä sanottu, ihan kivaa kommentointia vaikkapa uudesta tukkamallista tai vaatteista.

Joo en ymmärrä sitä nilkkajuttua, mut nämä nuoret ovat siis käyttäneet niitä ihan lyhyitä sukkia ja vastaavasti housumallikin on ollut lyhyempi. Nyt taitaa se "muoti" mennä ohi, onneksi. Muistan, että joku on ihan pahastikin palelluttanut nilkat tuolla tavoin.
Juuh siis täs ykspäivä kun olin kävelyllä ni yks tyttö ajoi skootterilla pelkkä toppi päällä ja niin et napa näkyi. Tiiäks ku viimeses partiopoika leffas se strippari sanoo u not my father ni bruce willis sanoo yes im u father but cloths on. Ni mä oon kait sellane ainaki vähä😁
 
vierailija
Jos olette Etelä-Suomessa, en koululaisen kanssa ihan suurta sotaa viitsisi käydä pipon laittamisesta, jos puhutaan kuitenkin jostain yli 10 asteen lämmöistä, missä ei mitään todellista paleltumisen vaaraa ole. Kelpaisiko panta näillä säillä ja pipo sitten, kun vähän vielä kylmempää?
Eri eteläsuomalainen tässä, kyllä me ollaan 10-vuotiaan kanssa jo sovittu, että tässä vaiheessa syksyä pyöräillessä laittaa automaattisesti kypärän alle ohuen kypärämyssyn ja käsiin käsineet (lapaset tai välikausisormikkaat). Ei kai tämä liikaa ole?
 

Yhteistyössä