On muilla ollut sellainen olo, että ei ole raskaana ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kotilehmä

Aktiivinen jäsen
30.11.2006
7 177
1
38
Viikkoja on kohta 14 ja vasta huomenna eka neuvola, sydänäänet siis vielä kuulematta ja mulla on ihan sellainen olo että en ole raskaana ollenkaan. Maha ei ole yhtään kovettunut tai kasvanut ja ainoa raskausoire on pahoinvointi. Onkohan siellä mahassa ketään :whistle:

Mulla oli tollanen olo kun kolmatta odotin ... ja raskaus meni kesken rv:lla 10.. :( Ja koko ajan sanoin miehelle että on sellainen olo että kaikki ei mene hyvin. Mutta toivottavasti sulla kaikki ok ja pikkuinen siellä kovasti polskii.:)

Niin että mulla oli kuopuksesta sellanen olo ihan loppuun asti etten ois raskaana ollukkaa :ashamed:

Maha oli niiiin pieni eikä mulla ollu mitää närästyksiä tai suonenvetoja, sain nukuttua hyvin jne =)

Tästä viimesestä on ollut about puoleen väliin sellanen olo. Väliin oikein säpsähti, kun vauva liikku masussa, että mikä se oli?!

Nyt kun viikkoja on jo 36+, niin ei oo hetkeen päässyt unohtumaan, että raskaana ollaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
Huomaako sitä kehossaan kun keskenmeno tulee? Muuten kuin että alkaa vuotaa?

Mä en huomannut, enkä edes vuotanut. Tuli siis keskeytynyt keskenmeno. Menimme tavalliselle äitiyspolikäynnille missä piti määrittää vauvan kokoa jne. Sykettä ei sitten enää näkynytkään..seuraavana päivänä tehtiin kaavinta.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla oli tollanen olo kun kolmatta odotin ... ja raskaus meni kesken rv:lla 10.. :( Ja koko ajan sanoin miehelle että on sellainen olo että kaikki ei mene hyvin. Mutta toivottavasti sulla kaikki ok ja pikkuinen siellä kovasti polskii.:)

Voi että :hug: Mullakin on takana yks keskenmeno viikolla 10 ja ehkä just siks tätä ei uskalla uskoa ennen kun ne sydänäänet kuulee tai sen vauvan näkee. Äidinhän pitäisi vaistota jotain, mutta toivottavasti ei ole nyt kyse siitä :/

Ei oo enää kun oon jo niin pitkällä, mutta tuossa vaiheessa oli mullakin. Alkoi vasta sitten helpottamaan kun aloin tuntemaan liikkeet. Ei riitttänyt siis että pötsi kasvoi ja vierailin kaakelipyttyäkin moikkaamassa vielä kohtalaisen usein.

Ja tuo maha ei kaikilla kasva vielä noin alussa. Kyllä siellä sulla vauva on kun kerran laittaa sut voimaan pahoinkin =) . Ehkä sulle itsellesi tulee varmempi olo sitten kun kuulet sydänäänet :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ei oo enää kun oon jo niin pitkällä, mutta tuossa vaiheessa oli mullakin. Alkoi vasta sitten helpottamaan kun aloin tuntemaan liikkeet. Ei riitttänyt siis että pötsi kasvoi ja vierailin kaakelipyttyäkin moikkaamassa vielä kohtalaisen usein.

Ja tuo maha ei kaikilla kasva vielä noin alussa. Kyllä siellä sulla vauva on kun kerran laittaa sut voimaan pahoinkin =) . Ehkä sulle itsellesi tulee varmempi olo sitten kun kuulet sydänäänet :heart:

Huomenna toivottavasti kuulen, sitten saa huokaista helpotuksesta. Sitä vaan tulee mieleen kaikki pahat että jos mulla on joku muu sairaus joka aiheuttaa sen pahan olon. Mutta ilmeisesti se vainoharhaisuuskin on raskausoire :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Huomenna toivottavasti kuulen, sitten saa huokaista helpotuksesta. Sitä vaan tulee mieleen kaikki pahat että jos mulla on joku muu sairaus joka aiheuttaa sen pahan olon. Mutta ilmeisesti se vainoharhaisuuskin on raskausoire :D

Juu on se, ainakin mulla :D . Ja tosiaan turha pelätä että olis jotain sattunut (vaikka helpommin sanottu kuin tehty). Hyvinkin moni äiti kertoi mulle että olivat samoin tunteneet alussa. Mutta kyllä se siitä, viimeistään tosiaan siinä vaiheessa kun vauva alkaa harjoitella jalkapalloa vatsassasi =)

Mutta ihmiset taitaa muutenkin olla liian hysteeristä joukkoa kaikkien asioitten suhteen. Koitetaan nyt vaan elää kylmän rauhallisesti, niin ei vauvakaan joudu stressihormonien myllerrykseen. Kyllä se luonto hoitaa asian ku asian, kävi miten kävi. Jaksamisia!

Mulla joskus vieläkin tulee sellainen olo, että en ookaan oikeesti raskaana. Kestää tosin vaan muutaman sekunnin, kunnes järki voittaa. Täällä kun mennään jo viikolla 37 :)

Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
Mutta ihmiset taitaa muutenkin olla liian hysteeristä joukkoa kaikkien asioitten suhteen. Koitetaan nyt vaan elää kylmän rauhallisesti, niin ei vauvakaan joudu stressihormonien myllerrykseen. Kyllä se luonto hoitaa asian ku asian, kävi miten kävi. Jaksamisia!

Näinhän se on ja sitä keskenmenoahan ei voi estää, että turha sitä olis pelätäkään. Mutta ainakin mulla se meni niin että kun sen kerran koki niin sen jälkeen aina pelottaa, ennen sitä ei osannut edes ajatella että niin itselle kävis.

Mulla oli sellanen olo, että oon kattonu raskaustestin väärin. Ei ollut pahoinvointia ei mitään. Rinnat oli arat, mutta ei muuta. Np-ultraan menin kauhusta kankeana, että jos masussa ei mitään olekaan. :/
Onneksi sieltä hyvin elinvoimainen yksilö löytyi.. Tämä kolmas raskaus vaan oli niin erilainen kun kaksi aikasempaa joista oksensin viikolle 16 asti.
Nyt 20.viikko menossa, eikä vieläkään oikeastaan muita oireita kun mahan kasvu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:wave: On semmoinen olo vaikka mahakin on jo kasvanut....
Onnea ap: lle raskaudesta! :) :flower:

Kiitos, on se hyvä kuulla että muillakin voi tuo tunne säilyä vaikka selkeitä fyysisiä merkkejä on jo olemassa. Mutta voihan sitä vaan olla lihonnut :whistle: :D

Yhteistyössä