On moniakin asioita, joita minä en tällä palstalla ymmärrä, mutta

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
yksi ketutusta aiheuttava asia on se, että kysellään nimiapuja ja -ehdotuksia. Sitten, kun ihmiset ehdottelee nimiä, niin ap häviää paikalta, eikä koskaan kommentoi yhtään tehtyä ehdotusta.

MIKSI?

Mä tykkään nimijutuista, mutta tämän takia tympii ehdotella enää mitään kenellekään.

no olen kiinnittänyt samaan huomiota, en ihan vastaavassa tilanteessa. se taitaa olla jotain tällaista nykyajan smalltalk-ilmiötä, että kysytään "mitä kuuluu" eikä kuunnella sitten vastausta, keskustelutaidot hukassa...voi toki olla niin että jos vastausta ei kuulu omaan kysymykseen kohtuullisen nopeasti, ei sitä voi koko päivää odottaakaan.

sain itse täällä kerran negatiivista kommenttia kun ihan oikeasti keskustelin asioista, enkä vain heittäny omaa kommenttia ja häipyny. mie ite ku tahtosin nimenomaan keskustella.

no eihän niitä lopullisia valintoja täällä kovin moni käy kertoon. katos ne on aika monesti lehdes ja menee anonyymiys. kuten esim. tännään bongattuna Fia-Leila Selmi Esteri ja tietty sukunimi persees viel

Eihän moni palaa ketjuun esimerkiksi kiittämään vastauksista tai kertomaan että oliko neuvoista apua tms. Minusta sellainenkin olisi kiva juttu, ja jos itse aloitan ketjun jossa kyselen jotain, niin palaan aina kiittämään neuvoista tai kommenteista.

Alkuperäinen kirjoittaja aviljaani:
Eihän moni palaa ketjuun esimerkiksi kiittämään vastauksista tai kertomaan että oliko neuvoista apua tms. Minusta sellainenkin olisi kiva juttu, ja jos itse aloitan ketjun jossa kyselen jotain, niin palaan aina kiittämään neuvoista tai kommenteista.

aivan niin olisi, jotkut näkee tosi paljon vaivaa vastauksiinkin. sitäkin voisi arvostaa.

No sitä just, ei tietenkään tarvi paljastaa lopullista valintaa, mutta jos kysyy ehdotuksia tai neuvoja, niin hyvä mieli tulisi siitä, jos tietäisi ap:n noteeranneen tehdyt ehdotukset. Tosi kökkö olo tulee, kun mitään ei sanota.

Mä oon aika uus ja oon joskus miettiny tota, et jos kysyy jotain, ja sitten ei heti pääsekään lukemaan vastausta ja / tai vastaus kestää, niin onks parempi että kiittää vastauksista (jos ei siis oo muuta kommentoitavaa enää) ja samalla nostaa sen keskustelun etusivulle muiden kiusaks vai että ei vastaa mitään?

Yhteistyössä