On mies, lapset ja omakotitalo.. Entäs sitten? Mistä haaveilla seuraavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Kun nämä kauan toivotut haaveet on jo toteutunut eli on se perhe kasassa niin nyt pikkuhiljaa on tullut tunne että mitäs sitten seuraavaksi..? Vai onko tämä tässä? Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja on ilo seurata lasten kasvua, mutta tuntuu tyhjälle kun ei ole mitään mitä odottaa tai toivoa.

Minkälaisia haaveita teillä muilla on jos nämä "perus"haaveet ovat jo toteutuneet?

Olen kanssa saanut kaikki mistä nuorna tyttönä haaveilin: aviomies, lapsia, omakotitalo jne. Mutta ihminenhän ei ole ikinä tyytyväinen, joten haaveilen vielä vakituisesta työpaikasta, uudesta omakotitalosta, kesämökistä.. Kyllähän näitä haaveita aina tulee lisää, onneksi.

On teillä murheet, ikävä kyllä ei voi muuta sanoa.. olette saaneet kaiken ilmeisesti helpolla kun ette osaa arvostaa sitä mitä teillä on. Mikään ei riitä.

Itse haaveilen että saisin pysyä terveenä ja elää tasapainoista elämää. Ei ihminen paljon tarvitse ollakseen onnellinen; läheisiä ihmisiä, perheen, oman kodin, terveys ja sopivasti rahaa elääkseen. Olisin onnellinen jos saisin joskus ihan kivan työpaikan ja miehenikin saisi tehdä työtä lähempänä kotia. Eikä kulkea ikuisesti reissussa..

Alkuperäinen kirjoittaja mihin tää maailma on menossa:
On teillä murheet, ikävä kyllä ei voi muuta sanoa.. olette saaneet kaiken ilmeisesti helpolla kun ette osaa arvostaa sitä mitä teillä on. Mikään ei riitä.

Itse haaveilen että saisin pysyä terveenä ja elää tasapainoista elämää. Ei ihminen paljon tarvitse ollakseen onnellinen; läheisiä ihmisiä, perheen, oman kodin, terveys ja sopivasti rahaa elääkseen. Olisin onnellinen jos saisin joskus ihan kivan työpaikan ja miehenikin saisi tehdä työtä lähempänä kotia. Eikä kulkea ikuisesti reissussa..

Se, että haaveilee kesämökistä vaikka on jo periaatteessa "kaikki", ei tarkoita etteikö sitä jo olemassa olevaa perhettään ja materiaansa arvostaisi ja olisi siitä onnellinen.

Minäkin tykkään asettaa tavoitteita elämässä itselleni. Esim mun tavoitteita on ollut valmistua kotiäitinä ollessani (onnistui), rempata koko talo (wc ja takapiha enää laittamatta), laihduttaa 25 kiloa (5 kiloa matkaa jäljellä) jne. Sit aina kun yksi tavoite on saavutettu, on seuraavan vuoro. Tuntuu jotenkin siltä, että mä tarvitsen aina jonkun tavoitteen itselleni. Mä ainakin olen sitä mieltä, että asettamalla niitä tavoitteita elämässä ihminen toimii tehokkaamin :) Ja tää ehkäisee masennustakin (vertaa näihin "minulla ei ole mitään, minä en onnistu missään jne." -tapauksiin.

Mä haaveilen siitä ajasta, kun lapset kasvavat niin isoiksi, että ne voi jättää keskenään kotiin, ja äiti ja isi pääsevät lavatansseihin :) Odotan myös innolla sitä, että tuo meidän piha alkaa näyttämään joltakin. Nyt kaikki pensaat ja puut ovat vielä niin kovin pieniä.

Juuri tätä minäkin tarkoitin että pitää olla joku tavoite elämässä. Ja todella olen onnellinen siitä mitä olen jo saanut, mutta tarvitsen silti tavoitteen tulevalle =)

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Haaveile mielenkiintoisesta haastavasta työstä! Et nimittäin maininnut työtä lainkaan ja sehän on yks tärkeä asia myös.

Tätä mäkin sanoisin. Lapset kasvaa ja kaipaat jo omaa elämää piakkoin, työstä saisi sisältöä ette elä lasten kautta. Ei välttämättä kokopäiväinen palkkatyö vaan esim satunnaisesti hyväntekeväisyyttä vaikka kodittomien kissojen toimistolla, vanhusten kaverisuerana, lasten liikuntakerhon vetäjänä jossain seurassa tms.

Mielekästä työtä minäkin ajattelin, vai jäikö vaan sinulta mainitsematta?? Harrastuksia? Oletko ehtinyt ystävyyssuhteita vaalia? Minä tykkään myös matkustaa, siinä on aina lyhyen tähtäimen tavoite; seuraava reissu. Minulla pitää myös aina olla jokin suunnitelma, edes pieni, tulevaisuudelle. Ja elämä ei saa koskaan olla yhden kortin varassa, esim perheen, jos sille käy jotain, voi kaikki romahtaa. Perhe, työ, harrastukset+ystävät; noista jokaiselle yksi kolmannes, niin 2 jää jos 1 viedään!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun nämä kauan toivotut haaveet on jo toteutunut eli on se perhe kasassa niin nyt pikkuhiljaa on tullut tunne että mitäs sitten seuraavaksi..? Vai onko tämä tässä? Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja on ilo seurata lasten kasvua, mutta tuntuu tyhjälle kun ei ole mitään mitä odottaa tai toivoa.

Minkälaisia haaveita teillä muilla on jos nämä "perus"haaveet ovat jo toteutuneet?

Sanoppa se! Mulla ihan sama juttu! Elämä on hienosti ja kaikki tähän astiset haaveet toteutuneet. Mitä seuraavaksi?

Yhteistyössä