On ihquu olla teinityttö!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija

Saadaanx tännekin juttuu ja jatkoo siitä, miten miehillä menee huonosti?

Pus!

Mixi aina, kun puhutaan tytöistä tai naisista, kommenttikentät täyttyy miesten valituxista, ja just siit armeijasta? M1es päässy tuollaki vauhtiin, vai..
sää oot peräkammarin poika 40v :) turha esittää muuta
 
vierailija

Saadaanx tännekin juttuu ja jatkoo siitä, miten miehillä menee huonosti?

Pus!

Mixi aina, kun puhutaan tytöistä tai naisista, kommenttikentät täyttyy miesten valituxista, ja just siit armeijasta? M1es päässy tuollaki vauhtiin, vai..
Tämä on niin totta!
 
Siis ei hyvää päivää ja mikä ihmeen täti toi on?

Ketkä vihaa? No ei miehet ainakaan!

Uskon, että jokainen, joka on laillani varttunut naiseksi 70- ja 80-luvun Suomessa, on kasvatettu misogyniaan eli naisvihaan. Naisten arvo oli pitkään ihan lainsäädännöllisestikin vähäisempi kuin miesten – ei esimerkiksi oikeutta omaan sukunimeen, ei suojaa raiskaukselta avioliitossa
 
vierailija
Siis ei hyvää päivää ja mikä ihmeen täti toi on?

Ketkä vihaa? No ei miehet ainakaan!

Uskon, että jokainen, joka on laillani varttunut naiseksi 70- ja 80-luvun Suomessa, on kasvatettu misogyniaan eli naisvihaan. Naisten arvo oli pitkään ihan lainsäädännöllisestikin vähäisempi kuin miesten – ei esimerkiksi oikeutta omaan sukunimeen, ei suojaa raiskaukselta avioliitossa
Aika monet vihaa, näkyy tälläkin palstalla ja somessa monissa kommenttiosioissa.
 
vierailija
IRLssä en ole törmännyt koskaan mun laajassa tuttavapiirissä, muista että täällä lähinnä provoillaan
Mä olen törmännyt parikin kertaa. Mut tämä artikkeli käsitteli ehkä enemmän sellaista kulttuurillista/ kasvatuksellista elämänkatsomusta, jossa naiset ja miehet jaetaan erilaisiksi sukupuolen mukaan ja tekemiset arvioidaan sukupuolen mukaan.
Ei kaikki miehet näin ajattele, eikä kaikkia (vhämmiä) syyllistetä tästä asiasta, mutta vaikka "jokainen mies" ei olisikaan "syyllinen", niin naisen historia on ollut, mitä se on ollut. En jaksa uskoa, että kovin moni nykymiehistä esimerkiksi ajattelisi, ettei raiskausta avioliitossa voi tapahtua tms. mutta asioista ja (lähi)historiasta täytyy puhua, jotta asioita saa muutetuksi ja jotta ne pysyvät parempina.

Minusta tämä vhämmien provokatiivinen lähestymistapa, jossa miesten armeijaa verrataan esimerksiksi fyysiseen koskemattomuuteen on lapsellista. Okei, miehillä Suomessa on edelleen jonkinasteinen pakko, ja se voi olla epäkohta. (Muistettakoon kuitenkin, että naiset ovat armeijaan useasti halunneet, mutta heitä ei ole päästetty).
Mutta aina, jos joku "femakko" sanoo, että 70-80- luvulla on ollut tällaista, tämä pieni, mutta äänekäs misogyyniryhmä pomppaa puskista puolustamaan tätä voimatonta ja syrjittyä valkoisen miehen ryhmää. Minusta ne, jotka ovat oikeasti tasa-arvon kannalla, eivät itke historiaa tai yritä jopa sitä muuttaa, tai ala sekoileen jollain patriarkka-salaliitoilla, vaan tiedostavat elämän ja toimivat viisaammin.
 
vierailija
IRLssä en ole törmännyt koskaan mun laajassa tuttavapiirissä, muista että täällä lähinnä provoillaan
Se on hyvä, ettet ole!

Jos olet FB:ssä niin lukaisepa tiettyjä kommentteja tämän jutun alta. Omilla nimillä ja kasvoilla kirjoitettuja. Tämä on vain yksi esimerkki, jatkuvasti tulee vastaan naisiin kohdistuvaa halveksuntaa ja suoranaista vihaa. Lienet mies, niin ehkä et tiedä, miten naiset asioita kokevat. Toki sitä vihaa saa myös toisilta naisilta. Vanhemmat naiset tytöttelevät esimerkiksi meidän nuoria ministereitämme. Olen itsekin keski-ikäinen jo, mutta ei tulisi mieleenikään tytötellä nuoria naisia.
 

Yhteistyössä