Ompelukoneista tietävät,hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
millainen kone kannattaisi ostaa, kun itse en juuri osaa ommella kuin verhojen käänteitä yms. Mutta teinitytöt osaavat ja ehkä tykkäisivätkin ompelukoneesta lahjana.
Semmoinen ihan perus kone. Tekeekö tollasena Hobbyhallin brother koneella (99E) mitään?

Kannattaa ennemmin ostaa kalliimpi kone käytettynä kuin uusi halpa. Brotherin koneet on kyllä hyviä, mutta varmaan arvaat itsekin, että noilla Hobby Hallin Brothereilla on isoja eroja. Alle kahdella sadalla saa jo hyvän käytetyn koneen josta löytyy hyvät perusompeleet ja tekee siistiä jälkeä. Itse aloitin halvalla koneella ja kyllähän sillä ompeli, mutta vaati melkoista kärsivällisyyttä olla purkamassa epäsiistejä saumoja kun koneessa ei juuri ole säätöjä joita muuttaa kun kangas onkin jotain muuta kuin peruspuuvillaa. Ompelukoneliikkeet myy hyviä käytettyjä koneita jotka on huolettu ja joille saa takuunkin, joten sinällään riskittömiä ostoksia.

Meillä on juurikin tuollainen HobbyHallin 99€ Brother ja kyllä se ainakin minulle on ollut varsin riittävä. Kestovaippoja, verhoja yms olen ommellut. Tosin paksua kangasta ei kannata yrittää montaa kerrosta ommella. :D

janome ja bernina. ja jos meinaa ommelle useammasti ku kerran vuessa kannattaa konheeseen vähän panostaa. ei ole kiva ommella jos kone junnaa kokoajan. hyvällä koneella saa ommeltua kaikkea kivaa ja innostus ompeluun kasvaa onnistumisien myötä!

Yhteistyössä