ompelijat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ärrimurri

Aktiivinen jäsen
11.05.2006
3 510
0
36
Uhkarohkea yritykseni ommella itse tulevalle vauvallemme kangaskirja meinaa nyt saada traagisen lopun... Ja se jos mikä olisi harmi kun näin pitkällä jo olen.

Haluaisin siis kirjan yhdelle "sivulle" peilin, jonka olen vääntänyt irti vanhasta puuterista. Miten sen voisi kiinnittää turvallisesti kankaaseen? Yritin leikata päällyskankaaseen peiliä hieman pienemmän reiän, jonka siis liimaisin peilin reunoihin, niin että terävät reunat jäisivät kankaan sisään, mutta aina ommellessani aukon reunoja, aukko leivää ja kangas venyy ihan muodottomaksi. Peilin meinasin vielä liimata pahviin, joka tulee kankaan sisälle...

Jos joku osaisi sanoa miten homma kannattaa tehdä, niin olisin ikionnellinen! :)

Laitat aukon päälle toisen kankaan ja leikkaat siihenkin samankokoisen reiän. Ompelet noin 0,75 cm (painijalan etäisyys) päästä reiästä ympyrän. Nyt työnnät ylimääräisen kankaan reiästä sisälle. Reuna on siisti.

Jos haluat, voit askarrella siitä "ylimääräisestä kankaasta" ja jostain kangaspalasta peilille taskun, jonka ompelet kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Laitat aukon päälle toisen kankaan ja leikkaat siihenkin samankokoisen reiän. Ompelet noin 0,75 cm (painijalan etäisyys) päästä reiästä ympyrän. Nyt työnnät ylimääräisen kankaan reiästä sisälle. Reuna on siisti.

Jos haluat, voit askarrella siitä "ylimääräisestä kankaasta" ja jostain kangaspalasta peilille taskun, jonka ompelet kiinni.

Täytyy kokeilla, jos nyt ymmärsin oikein... kiitos teille! :flower:

Mangusti. Kokeile ensin vaikka talouspaperin kanssa tuota ompelua. Rupesin nyt miettimään, kummalle puolelle ylim kangas laitetaan. Oliko sittenkin nurjalle. ei oikein aivot toimi tähän aikaan päivästä.

Yhteistyössä