Ompelijat hoi! Miten esim. itseommeltun pehmolelun täyttöaukko ommellaan kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tätä täsä nyt kovasti siis pohdin. Miten ihmeessä mä saan sen täyttöaukon kiinni siististi. Ei mun ompelukone kaiketi osaa mitään salatikkauksia, ettei sitä tikkausta näy. Ja jos sen reijän kursii käsin, niin siitä tulee ihan ruma, se näkyy.

Ja sama juttu tyynyn kanssa. Miten sen täyttöaukon saa siististi piiloon?

Mä laitan käsin niitä "salatikkejä" eli sellaisen ompeleen, joka jää eläimen/tyynyn sisäpuolelle. Tasaisesti vaan otetaan molemmista reunoista reunojen "ulkopuolelta" ja kiristellään, niin ommel jää sisälle.

Mä laitan käsin niitä "salatikkejä" eli sellaisen ompeleen, joka jää eläimen/tyynyn sisäpuolelle. Tasaisesti vaan otetaan molemmista reunoista reunojen "ulkopuolelta" ja kiristellään, niin ommel jää sisälle.

Mutta eikö siitä jää silti se loppuosa näkyville? Vai saako tuolla tekniikalla niitä tikkejä ihan sinne "loppuun saakka".

[QUOTE="hankey";24118807]Tyynyyn tulee päällinen, ei väliä, miltä alla oleva tyyny näyttää saunoista :)

Pehmolelussa voi suunnitella täyttöpaikan vähän piiloon.[/QUOTE]

Itse ajattelin sellaista koristetyynyä, johon ei tule eriseen päällistä ;)

[QUOTE="hankey";24118807]Tyynyyn tulee päällinen, ei väliä, miltä alla oleva tyyny näyttää saunoista :)

Pehmolelussa voi suunnitella täyttöpaikan vähän piiloon.[/QUOTE]

Pohdinkin, että joku härpäse siihen ehkä päälle... :D

[QUOTE="hankey";24118850]Meillä taas niin suttuisa perhe, että päällisiä saa yhtenään olla pesemässä. Onneksi se sujuu helposti, vetoketju auki ja päällinen koneeseen.[/QUOTE]

Juu puhtaanapidossa toi vetskari on kyllä ihan ehdoton :D

Yhteistyössä