ompas kummallista..mutta kait se on lääkäriä uskottava!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olisihan niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olisihan niin

Vieras
minulla on viime kesästä asti ollut vasemmassa soliskuopassa ja kaulalla herneen kokoisia turvonnieta imusolmukkeita. niitä on sellainen "rykelmä" tuossa mistä solisluu ja kaula alkaa.
lääkäri ne ultrannut ja totesi että niitä on paljon pitkin kaulaa mutta ovat niin pieniä että ei huolestuisi niistä.
nyt jotkut niistä on turvonneet ihan vähän mutta minulla on flunssakin kyllä nyt. huomenna menen lääkäriin muilla asioilla ja ajattelin samalla kysyä asiaa jotta voinko olla huoleti.
pelottaa kuitenkin hieman:( yritän vain ajatella että jos niissä syöpää olisi niin olisihan tässä 6-7kk aikana ollut jotain muutakin oiretta ja ne vähäisetkin oireet mitä on olisivat varmaan voimistuneet.

Eiköhän se ultrannut lääkäri tiennyt mitä tekee. Mut itse mua vois asia sen verran vaivata, että pyytäisin jotain seurantaa; esim. uuden ultran tai ohut neulanäytteen. Mut nyt ne on helposti flunssan takia turvoksissa.

Ja, syövässä ne kuitenkin olisivat kasvaneet nopeasti jos sellainen olisi. Eli älä murehdi liikaa.

mulla on oireita
pahoinvointi
ylävatsalla outo tunne
patit kaulalla
laihtuminen (siitäkin jo 2v kun laihduin ja paino ei ole takaisin noussut)
joskus noin 1-2 kertaa kuussa yöhikoilua

siinäpä ne oikeastaan onkin. ja noita kaikkia oireita ollut jo vuoden

verikokeet kaikki ok
vatsan ultra 1v sitten ok
kaulan ultra viime syksynä yksityisellä ok

Oireet voivat liittyä niin moneen.... Liikaan kahvin juontiin, stressiin, huonoihin yöuniin jne. Eli jos niitä oireita on tutkittu, niin se on hyvä. Paras olisi jos löytäisit yhden ja saman lääkärin, joka voisi ottaa asian kokonaisvaltaisesti mietintään, niin sinulta jäisi huolet pois.

joo huomenna kysyn tuolta toiselta lääkäriltä jonnemnene jotta mitä mieltä hän on asiasta. nuo patit ovat siis pienen herneen tuntuisia kovia palleroita muutama pitkulaisne tuntuilen litteä pattikin löytyy kaulalta.

ai niin ja takaraivossa on sellainen kiinteä pitkulainen patti joka on välillä suurempi välillä pienempi se on niinkuin siinä kallon pinnalla aivan siinä mistä kallo alkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo huomenna kysyn tuolta toiselta lääkäriltä jonnemnene jotta mitä mieltä hän on asiasta. nuo patit ovat siis pienen herneen tuntuisia kovia palleroita muutama pitkulaisne tuntuilen litteä pattikin löytyy kaulalta.

Ei varmasti ole pahitteeksi, jos niistä otettaisiin ONB. Ei tarttis miettiä, mitä on.

mikä on ONB ? ei jaksa kuuklettaa:)
joo oman mielenrauhan takia pakko saada jatkotutkimuksia. nyt kun aloin miettimään niin tuo takaraivon pattikin samalla puolella eli vasemmalla.iiks

mullakin on just tuollaisia rykelmiä, verikokeet otettu ja ultrattu, mut ohutneulanäytettä ei oo voitu ottaa kun ovat niin pieniä... ja olleet nyt ainakin 2-3v, en jaksa olla huolissaan, kai ne ois kasvanu jos jotain vakavampaa olis...

mulla on kyllä jo lapsena ollut turvonnut imusolmuke kaulalla jota tutkittiin eikä sille ikinä syytä löydetty. nivusissakin ollut vuosia turvonneita imusolmukkeita joten mietin jotta onkohan mahdollista että ne vain on minulla tuollaisa että turpoilevat. olen myös todella laiha ja lääkärikin sanoi siitä että kun on oikein laiha tuntuu kaikki läpi. esim tunnen suolistonkin selällä maaten jos painelen mahaa..

Yhteistyössä