ompa taas persiistä jotenkin tuo minimi äippärahan korotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
turhaan teen ite vissii töitä ku oon osa-aikanen ja palkka ei oo mikää hirveen iso. mut silti sain sen avulla vähän korkeempaa äippärahaa ja nt sit näköjää vuodena alusta miltei saman saa vaik ei ois päivääkää ollu töissä.

jotenki tuntuu et usein tällee pienituloisena on se kaikista paskin kohtalo.

Minusta taas tuntuu että jos opiskelet tai olet lapsen/lasten kanssa kotona, et saa juuri yhtään rahaa. Mutta jos oletkin työtön, niin sittenhän sua vasta hyysätäänkin! Tukia tulee tuplasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta taas tuntuu että jos opiskelet tai olet lapsen/lasten kanssa kotona, et saa juuri yhtään rahaa. Mutta jos oletkin työtön, niin sittenhän sua vasta hyysätäänkin! Tukia tulee tuplasti.

No niinpä! Piru vieköön.

Mulla on ihan sama "kohtalo"... mutta mua se ei kyllä haittaa pätkääkään, sillä eihän se ole multa pois jos joku muukin saa saman. Tälläkin hetkellä joku pienituloinen, jolla on taustalla vähän tunteja on tehnyt töitä, mutta saa silti vain nipin napin yli tämänhetkisen minimin.

Etkai tosissasi ole käynyt töissä vain siksi, että saisit äippärahaa enemmän kuin mitä minimiläiset saavat?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mulla on ihan sama "kohtalo"... mutta mua se ei kyllä haittaa pätkääkään, sillä eihän se ole multa pois jos joku muukin saa saman. Tälläkin hetkellä joku pienituloinen, jolla on taustalla vähän tunteja on tehnyt töitä, mutta saa silti vain nipin napin yli tämänhetkisen minimin.

Etkai tosissasi ole käynyt töissä vain siksi, että saisit äippärahaa enemmän kuin mitä minimiläiset saavat?

no en tietenkään. silti vaan ärsyttää. emmä töissä käy myöskään vaan harrastuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja kakkelis:

No niinpä! Piru vieköön.

Työtön olen, ei mitään tukia, opiskelijana sai sentään kakssataa kuussa.
Pääsispä ees töihin, pari kuukautta kerkeis olee.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja kakkelis:

No niinpä! Piru vieköön.

Työtön olen, ei mitään tukia, opiskelijana sai sentään kakssataa kuussa.
Pääsispä ees töihin, pari kuukautta kerkeis olee.

Näinpä.
Tätä ihmettelin itsekin, öö, kun monet saa työttömänä sen 0 euroa mutta opiskellessa enemmän...

Yhteistyössä