Alkuperäinen kirjoittaja Adrian-80:
Täällä ihmetellään samaa. Kävin varhaisultrassa yksityisellä, kun viikkoja laskureiden mukaan oli kasassa 9+. Ultrassa lääkärin mukaan viikkoja oli vain 6+1! Vaihtoehdoiksi antoi, että huonoimmassa tapauksessa sikiöllä on jokin kehityshäiriö tai olen tullut raskaaksi vasta seuraavasta k- kierrosta. En ymmärrä ollenkaan onko normaalia, että laskettu aika siirtyi miltei kolmella viikolla!..Ultrassa kuitenkin näkyi selvä syke. Silti pelottaa kun oireita on ollut kokoajan vähän, ainoastaan väsymystä ilmassa....Olenkohan vaan onnekas? Neuvolassa olivat viime viikolla sitä mieltä, ettei noin paljon voi heittää (olisin tässä tapauksessa tehnyt pos. raskaustestin 3 päivää hedelmöittymisen jälkeen...) ...Huh huh! Odottavan aika on pitkä!
Minä kävin yksityisellä ultrassa kun raskausviikkoja oli kuukautisista laskettuna tasan 7.
Lääkäri ultrasi tosi nopeaan, ja totesi että näkeen vain tyhjän ja litteän sikiöpussin.
Kun tivasin että mitäs se tarkoittaa, hän sanoi että luultavimmin tuulimuna, tai sitten sikiö on vielä niin pieni että sitä ei voi erottaa, korkeintaan olisi rv 3+.
No tiesin että niin ei voi olla, ja yritin lääkäriltä saada jotain toiveita.
Hän vaan totesi että eiköhän se tuulimuna ole, ja neuvoi odottamaan vuotoa, tai sitten ottamaan yhteyttä polille kaavintaa varten.
Mulla takana 3 km, ja lääkäri totesikin että en kai ole yllättynyt,
että yllättävämpää olisi ollut JOS raskaus olisi jatkunut normaalisti.
Odottelin pari viikkoa, eikä vuoto alkanut. Mulla oli varattuna aika lapsettomuuspolille alkututkimuksiin, ja menimme sinne sovitusti.
Siellä sitten kerroin lääkärille, että olin tullut raskaaksi, ja kuukautisista laskettuna olisi jotain rv 9-10, mutta yksityinen lääkäri oli tulkinnut jo kohdussa olevan vain sikiöpussin.
Lapsettomuuspolin lääkäri ultrasi, ja suureksi yllätykseksi kertoi näkevänsä kohdussa sikiön, joka vastasi juuri oikeaa raskausviikkoa, syke näkyi, ja jopa pienet raajat erottui!
Kun ihmettelin miksi aiempi lääkäri oli antanut niin jyrkän "tuomion", ei tämä lääkäri osannut sanoa. Sanoi, että joskus jos laite on epätarkka, tai sikiö huonossa "kuvakulmassa", voi lukemat ja tulokset heittää paljonkin.
Nyt mulla menossa rv 27+0, ja mahassa polskii pirteä ja vahva poika