Omituinen yhteydenotto FB:ssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmmm"

Vieras
En oikein tiedä, mitä olisin tästä mieltä... Mulle tuli eilen FB:ssä viesti mieheltä, joka kysyi "oletko sinä se Maija (nimi muutettu), joka hymyilee kuin ..." (tässä kohdassa anekdootti, joka oli musta käytössä riparilla, eli 15 vuotta sitten...). Vastasin sitten että olen, ja kyselin, että kukahan riparikavereistani tämä lähettäjä on. Mulla kun on tosi huono nimimuisti. Sitten kävi ilmi, että me oltiin oltu samassa pienryhmässä tai mikä se nyt olikaan nimeltää. Siis samassa 5 hengen ryhmässä ja meillä oli siis sama isonen ja yhteiset ryhmätunnit jne. Tyyppi kirjoitti, että "löysin vanhan paperipinon ja siellä oli meidän riparilehti ja tuli heti mieleen Maija, joten oli pakko kokeilla kepillä jäätä. Oli vähän vaikeaa löytää, kun oot muuttanut sukunimesikin." Se lähetti mulle sitten kaveripyynnon FB:ssä.

Mietin vaan, että mitähän se nyt haluaa musta? Siis kirjoteltiin pari viestiä FB:ssä ja kai se oli ihan OK tyyppi, mutta ei todellakaan mikään mun paras ystävä sielä leirilläkään. Miksi meidän nyt pitäis olla kavereita FB:ssä? Mulla on FB-kaverina yks riparikaveri: se, joka oli mun paras kaverini sillä leirillä, ja senkin kanssa kirjotellaan viestejä suunnilleen pari kertaa vuodessa, jos sitäkään, joten mitä ihmeen yhteydenpitoo mulla olis tän tyypin kanssa, joka ei oo ollu muhun missään yhteydessä 15 vuoteen, ja jonka nimee en edes muistanut?

Miks ihmeessä se jakso edes ottaa muhun yhteyttä?

Mäkin haluaisin laittaa yhdelle riparikaverille kaveripyynnön kun oli kiva tyyppi ja haluaisin tietää mitä hänen elämässään on tapahtunut. MItä haittaa siitä kaveruudesta nyt olisi? Voihan siellä henkilökohtaisemmat päivitykset rajata aivan lähipiirille jos ahdistaa.

[QUOTE="MiniMe";22505197]Se on sitä verkostoitumista, you know?[/QUOTE]

No pitäiskö mun nyt sit hyväksyä se kaveripyynto verkostoitumisen nimissä? Niin, no miksipä ei? En juuri päivitä FB:tä, siis en jaksa muutenkaan kertoo asioistani sielä, niin sinänsä ei mitään ongelmaa tän kaveripyynnönkään hyväksymisen suhteen, mut silti vaan ihmetyttää, miks se otti yhteyttä. Oonko utelias? Mietinkö ihan turhanpäiväsyyksiä? Onko tää vaan ihan viatonta, taka-ajatuksetonta verkostoitumista? Kuuluuko mun vaan painaa "accept"-painiketta ja unohtaa koko juttu?

Mäkin haluaisin laittaa yhdelle riparikaverille kaveripyynnön kun oli kiva tyyppi ja haluaisin tietää mitä hänen elämässään on tapahtunut. MItä haittaa siitä kaveruudesta nyt olisi? Voihan siellä henkilökohtaisemmat päivitykset rajata aivan lähipiirille jos ahdistaa.

Joo, ei mitään haittaa oliskaan, että sinänsä ihan hyvin voin hyväksyäkin sen kaveriks. Ja jos siitä tulee sille hyvä mieli, niin miksipä en tekis yhtä ihmistä hetkeksi iloiseksi. :)

Jos sääkin oot ajatellu, että olisit kiinnostunut kuuleen jonkun pitkään unohduksissa olleen riparikaverin elämästä, niin ehkä tääkin sitten vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22505266:
No pitäiskö mun nyt sit hyväksyä se kaveripyynto verkostoitumisen nimissä? Niin, no miksipä ei? En juuri päivitä FB:tä, siis en jaksa muutenkaan kertoo asioistani sielä, niin sinänsä ei mitään ongelmaa tän kaveripyynnönkään hyväksymisen suhteen, mut silti vaan ihmetyttää, miks se otti yhteyttä. Oonko utelias? Mietinkö ihan turhanpäiväsyyksiä? Onko tää vaan ihan viatonta, taka-ajatuksetonta verkostoitumista? Kuuluuko mun vaan painaa "accept"-painiketta ja unohtaa koko juttu?

Juuri näin. Älä mieti liikaa. Jostain syystä olit jäänyt hänelle mieleen, ja koska yhteydenotto on sen verran helppoa nykyään, hän teki sen. Anna palaa vaan, pistä elämä risaiseksi.

[QUOTE="lisko";22505394]Juuri näin. Älä mieti liikaa. Jostain syystä olit jäänyt hänelle mieleen, ja koska yhteydenotto on sen verran helppoa nykyään, hän teki sen. Anna palaa vaan, pistä elämä risaiseksi.[/QUOTE]

Noh, hyväksyin kaveripyynnön, tsekkasin tyypin valokuvat, ja täytyy myöntää, että en olis ikinä tunnistanu sitä, vaikka olis kadulla tullu vastaan, mutta oli sillä silti ihan mielenkiintosia kuvia, ja voisin melkeinpä sanoo, että meillä on muutamia yhteisiä mielenkiinnonkohteita, jos noista valokuvista, mitä se on napsinut, voi jotain päätellä.

Ehkä oon nyt vaan otettu, että oon jääny yhdelle ihmiselle mieleen jostain epämääräsestä syystä. :D Ja jatkan elämääni samaan tapaan kun ennen tota hassua yhteydenottookin!

P.S. Enkä tiedä siitä vanhasta ihastumisesta, mitä joku spekuloi. FB:n perusteella tyyppi näyttäis olevan vakaassa parisuhteessa. Niinkun oon itekkin.

Ei sen tosissaan tarvi mitään enempää tarkoittaa, kunhan on vaan löytänyt vanhan tutun fb:n kautta. Joillain on siellä kavereina tyyliin kaikki tuttujen tutukin ketä on joskus ehkä pikaseltaan tavannut ja joku taas ottaa kavereikseen vain ne oikeat ystävät ja sukulaiset, yhtä oikeita valintoja kumpikin.