Omituinen kohtaus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N30

Vieras
Mitäköhän ihmettä äsken oikein tapahtui... Yhtäkkiä korvat menivät lukkoon ja tuli sellainen tunne, kun huone olisi pyörinyt vimmatusti ympärillä. Käsiä ja jalkoja kihelmöi ja tuntui siltä, että olisi "pala kurkussa" (ahdistava mielikuva hengittää, muttei kuitenkaan mitään hapen loppumisen fiilistä). Oli pakko mennä maahan makaamaan, etten kaatuisi.

Meinasin jo soittaa ambulanssin, mutta nyt kohtaus meni ohi. Ainoostaan sellainen fiilis jäi rintaan, kun joskus pidättää itkua. Siis just sellainen "pala kurkussa" -tunne. Ja tietty vähän pelottaa, että tuleeko se uudestaan ja miten sitten pystyisin edes soittaa apua, koska en todella kuullut muuta kuin suhinaa, enkä olisi voinut edes kävellä.

Mulla on kyllä alhainen verenpaine ja kävin illalla pitkällä juoksulenkillä, jonka jälkeen en ehtinyt syödä mitään ennen tota... Paniikki nyt tuli lähinnä siitä, että oikeesti pelästyin, että lähteekö tässä nyt henki.

Mulla ollu kans outo kohtaus pari kertaa, yhtäkkii vaan kaikki voimat lähteneet koko kropasta, silmis pimenee, kauhee tärinä käsissä ja sellainen jännä sisäinen vapina jaloissa. Lyyhistyin lattialle jossa makasin puolituntia pystymättä liikkumaan. Lääkäri sanoo että paniikkihäiriö. Mitään pelkoja/ahdistusta mulla kuitenkaan ei oo liittynyt noihi...

Kiertohuimauskohtaus, johtuen jostain ihmeen kiteistä korvakäytävässä. Voi toistua tai olla koskaan enää palaamatta. Ei tarvitse käydä lääkärissä, jos on tuo vaiva.

"Hyvälaatuinen asentohuimaus" saattaa olla oikeampi termi kiertohuimauksessa. Veikkaan että olet myös hyperventiloinut eli panikoinut kun sait myös noita pistely- ja ahdistusoireita. Jos huimauksessa huone pyörii, niin silloin ei ole kyse verensokerista tms. vaan tasapainoelimeen liittyvästä ongelmasta.

Yhteistyössä