Omistatko Goretex tai vastaavat vedenpitävät ulkoiluvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasf

Vieras
Ovatko olleet hintansa väärti, oikeasti toimivia ja tarpeellisia? Tuntuiko ostos kalliilta? Onko joku merkki ylitse muiden tai mitä et missään tapauksessa ostaisi?

Omistan. Kalliilta on tuntunut, mutta toisaalta kyllä olleet ehdottomasti hintansa väärti.

Haltia olen viimeksi ostanut, siinä on mielestäni parempi hinta-laatusuhde kuin monessa kalliimmassa. Eikä mulla olisi varaakaan laittaa mitään 600 euroa takkiin. Haltilta saa jo pari sataa halvemmalla ja on riittänyt hyvin normiulkoiluun sekä satunnaisiin viikonloppuvaelluksiin.

Joo, mulla on ihan erätukun halpispuku ja hyvin on toiminut. Vähän hiostaa, että jos on pahasti hikoileva tyyppi, niin kannattaa ostaa kalliimpaa. Mut perustyypille varmaan toimii,.

[QUOTE="noo";29884715]Joo, mulla on ihan erätukun halpispuku ja hyvin on toiminut. Vähän hiostaa, että jos on pahasti hikoileva tyyppi, niin kannattaa ostaa kalliimpaa. Mut perustyypille varmaan toimii,.[/QUOTE]

Paljonko maksoit siitä? Mulla on noin satasen oikealla hinnallaan maksanut urheilukaupan ulkoilupuku joka on pelkkä tuulipuku jolle ei luvattu vielä minkäänlaista vedenpitävyyttä ja se todellakin heti imee kaiken veden sisään jos kunnolla sataa. Mutta kun ne kakkosella ja kolmosella alkaneet hinnat jo pelkästä vedenpitävästä takista menivät yli budjetin niin pakko oli tähän tyytyä ja yrittää muistaa pitää kertakäyttösadeviitta mukana.

On noita ja goretex pitää kyllä veden täysin. Uusin on drymax, jota en ole niin hirveästi vielä testannut, lapset sanovat takkiensa pitävän vettä.

Kannattaa ostella alennusmyynnnistä, edelliskautta saa reilusti halvempaan hintaan, jos se kuosi ei ole tärkein ominaisuus.

Eihän ne mallit hirveästi edes vaihtele, mulle ainakin kelpaa edellisvuotinen. Eihän sitä muutenkaan joka vuosi uusita. Saako 200 €:lla alennusmyynnistä asun jolla pysyy kuivana kaatosateessakin ja voi unohtaa sadeviittojen kanssa puljaamisen?

Ostin Anttilasta vedenpitävän laskettelupuvun, ja yhden talven kokemuksella aivan mahtava sijoitus, pysyi kuivana ja lämpimänä lasten kanssa lumessa touhutessa. Ei haitannut kontata nuoskalumessa jne. Hintaa puvulla oli alennuksessa alle satanen.

Kevääksi ostin Partioaitasta vedenpitävät ulkohousut jollain hyven(?)-kalvolla, ovh 90e josta maksoin tarjouksessa puolet. Kyllä nekin ovat palvelleet kun pitää polvistua maahan korjatakseen lapsen haalarin renksuja, istahtaa penkille sylittelemään itsensä satuttanutta lasta tms.

Kalvolenkkarit on listalla seuraavana, ettei olis aina jalat märkänä metsäretkillä.

teen ulkotöitä ja omistan 8 vuotta vanhan didriksonsin sadepuvun. kuivana olen pysynyt kaatosateessakin, hengittävätkin hyvin, en voisi kyllä ikinä vaihtaa työpaikan tarjoamiin kurahaalarikankaista tehtyihin sadeasuihin!

Alesta oon ostanut pari mustaa Northfacen takkia ja kuorihousutkin. Sen jälkeen en oo tecittömiin ulkoiluvaatteisiini koskenut, ihan huippuja kun pitää tuulen ja veden!

En omista vielä. Vedenpitävin asuni on tuulipuku hylkii vettä niin että pärjää pienessä kuurossa mutta viimeksi viikko sitten kastuin läpimäräksi kun kävelin kaatosateessa puoli tuntia joten vedenpitävä asu olisi todellakin tarpeellinen.

Kyllä omistan ja toimivat tosi hyvin, hintansa väärti ehdottomasti!

Mulla on haltin drymaxxit.

En ostais sellasta mikä ei näytä hyvältä päällä.:ashamed:

Mulla on vaelluskengissä ja lenkkareissa goretexia ja olen kyllä tyytyväinen. Ulkoilupuku on kai vedenpitävä, mutta mä olen niin laiska, etten viitsi sateella mennä ulos. Eli silleen vaatteissa ei ole niin tärkeitä. Jalat haluan kuitenkin pitää kuivina myös sateen jälkeen kun vihdoin jaksan raahautua ulos :)

ykskään goretex ei ole vielä luovuttanu

Minulla on kahdet kengät pettäneet, ensimmäiset talvikengät palveli varmaan seitsemättä vuotta, yhdet taas repesivät hajalle parin vuoden käytön jälkeen. Niissä siis tuli oikein aukko pohjan ja päälimateriaalin väliin. Samaten yksi kymmenisen vuotta vanha takki päästää kaatosateella olkapäistä läpi, sen tilalle hankin uuden takin.

Yhteistyössä