Omistaako kukaan sattumoisin tällaista lamppua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50121014

jos, niin miten olette asentaneet tuon lampun? oletteko hankkineet erikseen pistotulpan ja taitelleet sen jotenkin siihen vai aukaisseet kattorasian ja kaivanut johdot sieltä (jota ei mattaimeikäläinen saa oikeasti mennä tekemään)
on vähän peukalo keskellä kämmentä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kyseistä lamppua ei ole, mutta eiköhän nyt sentään lampun saa asentaa mattimeikäläinenkin, vaikka perinteistä sokeripalaa käyttämällä (kaivanut johdot)

näin minulle on joskus sanottu ettei saa mennä rasiaa aukomaan. mutta, minähän aukaisin, mutta kun ne johdot ei irtoa sieltä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
En ees tajua mikä on ongelmana :D :xmas:

En mäkään :D jos lamppuun tarvitsee vaihtaa sellainen uudenaikainen pistoke niin se onnistuu kyllä helposti, onnistui ihan multakin ilman minkäänlaisia ohjeistuksia, niin kyllä onnistuu keneltä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
niin siis tuossa lampussa ei ole sitä töpseliä mukana? kyllä mä vaihtaisin siihen lamppuun töpselin mieluummin, kuin että rupeisin ronkkimaan niitä johtoja katosta.

ei ole tötspeliä ei. ei näytä ihan helpolta vaihtaa ite tuohon hässäkkään pistotulppaa. muihin lamppuihin ollaan kyllä vaihdettu mutta tuo ei oo niin yksinkertainen.... äääh...kaikkea sitä tuleekin ostetttua...kun et vaan osaa!!!

Kyllä rasian saa avata. Meillä on kaikissa kattopistorasioissa pistotulpat ja kaikki laputhan ei ole pistotulpallisia eikä kaikkiin edes saa. Ei muuta kuin rasia irti niin että johdot paistaa ja jos johdot ei lähde pikaliittimellä rasiasta irti, ne pitää katkoa pihdeillä, kuoria ja laittaa sokeripala väliin. Ja sitten lamppu kiinnitetään normaaliin tapaan.
Riippuu lampusta kytketäänkö maadoitusjohto vai ei, jos sitä ei tarvitse kytkeä, sulakkeen palaminen kyllä ilmoittaa siitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Kyllä rasian saa avata. Meillä on kaikissa kattopistorasioissa pistotulpat ja kaikki laputhan ei ole pistotulpallisia eikä kaikkiin edes saa. Ei muuta kuin rasia irti niin että johdot paistaa ja jos johdot ei lähde pikaliittimellä rasiasta irti, ne pitää katkoa pihdeillä, kuoria ja laittaa sokeripala väliin. Ja sitten lamppu kiinnitetään normaaliin tapaan.
Riippuu lampusta kytketäänkö maadoitusjohto vai ei, jos sitä ei tarvitse kytkeä, sulakkeen palaminen kyllä ilmoittaa siitä :D

kyllä menee tälle muijalle jo liian vaikeaksi...koristaahan tuo lamppu tuota kodinhoitohuoneen pöytääkin kivasti joten jääkööt sinne. kohta jo ukon kanssa avioero kolkuttaa yhen lampun takia :D joo, on vähän hermot kireällä itse kullakin....

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
ikeassa myytiin niitä töpselipäitä noihin lamppuihin.
oliskohan ollut 1-2e

siis oikeasti just noita lamppuja varten? mulla harvoin menee mikään suorilta kuntoon, aina tarvitaan jotain lisää ja koskaan ei saa mulle heti kaikkea ;)

Yhteistyössä