omg, taas raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J

Vieras
Joo-o, mielenkiintoistahan se olisi. Tai siis...olisin tietysti onnesta soikea jos meille lisää vauvoja tulisi mutta kun sektiosta on aikaa vasta alle 3kk!

Olen vissiin ihan edesvastuuton, mutta kahdesti tuli pupuiltua jälkivuodon jälkeen ilman ehkäisyä, 2-3 vk sitten. "No enhän mä nyt raskaaksi tuu kun vasta synnytin, imetän ja mulla on se pcos:kin", näin mä ajattelin. Mies taasen ei ollut tajunnut edes ajatella koko asiaa.

Vaan kuinkas ollakkaan, nyt tulee vaaleanpunaista tuhrua kolmatta päivää, hiiva iski ja pientä hormoninäppyä pukkaa.

Täysin samat oireet ilmestyi silloin 11kk sitten.
Myös sektiohaava on taas kipeä.

Kai se on ajeltava apteekkiin tänään..jotenkin nolottaa mennä sinne pienen vauvan kanssa :(
Ja kuinkahan siinä käy, jos raskaana ollaan. Mitenhän sektiohaavan käy.

Toivottavasti kaikki menee hyvin jos olet raskaana! Mahahan ei vielä ala kasvamaan eikä kohtukaan huomattavasti vielä aikoihin, joten uskon että jos sektiohaava on "täydellinen", se ehtii parantua tarpeeksi. :)

Mistä syystä sektio tehtiin? Leikataanko mahdollinen tuleva vauva myös? Silloin kohtu voi olla kovilla...

Kyllähän mä sen tajusin, mutta ynnäilin että kroppa olisi edelleen horroksessa ja kun tämäkin vauva on tullut hormonihoidolla ja täysimetän..ja kun myös täysimetys toimii jonkinasteisena ehkäisynä. Nyt vaan jälkikäteen huomasin, että se toimii ehkäisynä jos imetyskertojen välissä on alle 4h..

Ja siis mäkin ymmärsin ajatella koko asiaa vasta ekan yhdynnän jälkeen. Ei tullut edes mieleen ennen sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Toivottavasti kaikki menee hyvin jos olet raskaana! Mahahan ei vielä ala kasvamaan eikä kohtukaan huomattavasti vielä aikoihin, joten uskon että jos sektiohaava on "täydellinen", se ehtii parantua tarpeeksi. :)

Mistä syystä sektio tehtiin? Leikataanko mahdollinen tuleva vauva myös? Silloin kohtu voi olla kovilla...

Hätäsektio pysähtyneen synnytyksen vuoksi.
Voi olla että leikataan, sillä minulla on myös yksi sektio vuosien takaa. Lääkäri tosin oli sitä mieltä että koska sektioiden välissä on ollut niin paljon aikaa, on myös alatiesynnytystä mahdollista harkita tilanteen mukaan.

Tunnen itseni idiootiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Kyllähän mä sen tajusin, mutta ynnäilin että kroppa olisi edelleen horroksessa ja kun tämäkin vauva on tullut hormonihoidolla ja täysimetän..ja kun myös täysimetys toimii jonkinasteisena ehkäisynä. Nyt vaan jälkikäteen huomasin, että se toimii ehkäisynä jos imetyskertojen välissä on alle 4h..

Ja siis mäkin ymmärsin ajatella koko asiaa vasta ekan yhdynnän jälkeen. Ei tullut edes mieleen ennen sitä.

Ehkä sulla vaan hormonit vielä sekasin ja siks menkat ei tuu ajallaan. Et välttämättä oo raskaana noin pian. Paljonko olis kuukautiset nyt myöhässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja J:

Ehkä sulla vaan hormonit vielä sekasin ja siks menkat ei tuu ajallaan. Et välttämättä oo raskaana noin pian. Paljonko olis kuukautiset nyt myöhässä?

Eihän mulla vielä mitään menkkoja ole ollutkaan, enkä kyllä ole odottanutkaan niitä ainakaan ensimmäiseen puoleen vuoteen.

Eniten mua hirvittäisi tuo nopeasti uudelleen raskaaksi sektion jälkeen. Mut sektioitiin kanssa viime kesänä ja ei mun mies vaan haluaisi mulle niin paljon pahaa, että panisi ilman kortsua. Hän haluaa pitää mut hengissä. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin. Kerros miehellesi terveisiä, että on aika vastuuton. Sama sulle.

Yhteistyössä